Raskauden ensi oireet / ehkä raskauden ensi oireet???

Liittynyt8.9.2015

Listataan tähän raskauden ensi oireita ja oireita, joiden me haaveilijat kuvittelemme 120 prosenttisesti johtuvan raskaudesta :)

Eli listaa ylös ja sovitaan, ettei ketään mollata :) Kaikki vainoharhaisimmatkin nyt kehiin!

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

mulla kp 25/30..viikon päästä ajattelin testailla, jospa ois tärpännyt.

ehkä raskausoireita:

alavatsassa painon tunnetta, turvotusta,ýhtäkkistä vihlontaa,pientä nippailua/kipua, lämmöt olleet korkealla kp 22 asti, väsymys, nälkä, ärtyneisyys, hengästyttää pienetkin portaat:)ja välillä etoo(varsinkin jos vatsa on tyhjä.)

Melkein samat oireet oli esikoisenkin kanssa, rintojen arkuus tuli vasta kun raskaus oli vähän pidemmällä.

Vierailija

ovat olleet menkkamainen alamahakipu, lievää ellotusta aina silloin tällöin. kahvin tuoksu alkoi etoa, vaikka normaalisti juon 3-4 kuppia päivässä. myös silloin poltin, joten tupakkaakaam ei tehnyt enää mieli, tuli äklö olo (mahtava luonnon tapa ilmoittaa, että nyt rööki veks!)tokassa raskaudessa mua myös pyörrytti paljon, tai lähinnä huippasi.

nyt tällä kertaa alavatsaa juilii ja etovaa oloa on ollut välillä. rinnoissa ei ole tapahtunut mitään, mutta ei edellisilläkään kerroilla. mulla tosin kp vasta jotain 22/? kun kierto ihan sekaisin.

Vierailija

Mulla nyt on reilu viikon ollut menkat myöhässä, ja tein testin tuossa toissa päivänä. kaksi viivaahan siihen tuli, mutta toinen oli niin haalea että sain juuri ja juuri siitä selvää. No menin myöhemmin katsomaan testiä uudestaan (aikaa oli kulunut 15) ni viiva oli vahvistunut. katsoessani testiä ensimmäisen kerran oli kulunut kumminkin vasta 3-4 minuuttia. Niin mietin että kun testin ohjeissa luki että tulos ei ole luotettava enään 10 minuutin jälkeen että olenkohan sitten raskaana vai en ?

Pitää varmaankin lähteä ostamaan huomenna uutta testiä että sais vaikka varmuuden :)

Vierailija

- lämmöt koholla

- huono olo

- kylmä

- "kuukautiskivut"

- Nenäverenvuoto =)

- poskiontelkivut melkein aina

Meillä 6 lasta ja 3 km ja oireet olleet melkein aina raskauksissani

Vierailija

Ekassa raskaudessa oli älytön väsymys, olisin vaan nukkunut ja nukkunut. Sit oli herkistynyt hajuaisti ja ellotusta ruuista joista tavallisesti pidän. Huono olo tuli myös jossain vaiheessa aina jos ei ollut syönyt tasaisesti (vähän väliä). Rinnoissa ei ollut muutoksia raskauden aikana.

Nyt edellisistä kuukautisista on vain 3 viikkoa (juhannuksena vasta kuukausi) ja olo tuntuu todella raskaalta! Onko se mahdollista jo näin aikaisessa vaiheessa? Kahtena yönä olen herännyt huonoon oloon ja on pitänyt nousta syömään. Alavatsaa turvottaa ja kohtu jotenkin "tuntuu" tavallista enemmän. Olo on ärtynyt ja väsynyt, mikä ei kyllä tietysti välttämättä ole mikään raskausoire. ;)

Vierailija

Tänää tein toisen testin että sais asiaan varmuuden ja olihan siinä taas kaksi viivaa, nyt toinen oli vähän tummempi kun edellisen testin tehdessäni. Huomenna täytyy kumminkin vielä terveyskeskuksessa käydä asia varmistamassa ettei tule turhia pettymyksiä :)

t. tytsy

Vierailija

Joku puhui nenäverenvuodosta. Voiko se olla merkki raskaudesta vai ihan sattumaa vaan? Entäs onko muilla ollut maha aivan sekaisin alkuraskauden aikana? Tarkoitan jo ennen kuukautisten poisjääntiä.

Vierailija

Ei kylläkään minulla vielä,koputetaan puuta.

Närästys

nännipihat suurentuneet tummentuneet(minulla)

Huimausta

nivel heikoutta tuntuu kuin olisi nyrjäyttänyt esm.nilkan

pissahätä

Vierailija

Vauvakuumetta täälläkin ollu monta kuukautta, mutta nyt kolmas kuukausi ilman pillereitä.

Nyt on menkat muutaman päivän myöhässä, päänsärkyä, väsymystä, outo tunne mahassa ja mies väittää että oon kiukkusempi ku yleensä.. :)

Kävin ostamassa Onni-testit, ajattelin muutaman päivän odottaa vielä ellei ne menkat tule... toivottavasti ei tule :P

Vierailija

-PMS oireiden puuttuminen (finnit, päänsärky, raivopäisyys)

-pienet vihlaisut kohdun seudulla

-hajuaistin herkistyminen

-lievä väsymys

-lievä pahoinvointi

-tunne 'olen raskaana'

...ja olin siis näillä oireilla raskaana

Vierailija

Nyt oon "niin varma" että on tärpänny... Kolmatta kuukautta nyt yritystä takana ja mennään 20/28 jos oikein osaan laskea.. Täähän oli se palsta kun ei pitäny nauraa joten kirjaan kaikki pöyhköilyni :D

-Taju meinannut paeta päästä tänään kymmeniä kertoja.

-ronski määrä rytmihäiriöitä.

-tuskasen kamala vilutus iski illalla

-muutaman päivän ollu "onnellinen" olo

-etoo ihan turkasen vaihtelevasti

-edellis illalla mun AA kupit tais muuuttua A kupeiks ja tänään ei meinaan nännit viihtyä enää pehmeimmissäkään rintsuissa.

ens viikon tiistaita odotellessa... Hmmm... On tää hullu tää luulotautisen pää :D

Vierailija

Lisäisin kuitenkin vielä - kiinnostus miessukupuoleen! Vähänkin hyvän näköiset miehet ovat ilo silmälle aivan kuin olisin menossa kohti blondiutta...Yleensä en oviksen jälkeen tunne mitään mielenkiintoa miehiin tai hiukka ennen menkkoja. Liittynee mulla (jos nyt edes raskaana) tarkentuneeseen hajuaistiin. Oikein tuntuu, että nenä avoin hajuille. Aamupyöräily oli tuskaista lyllertämistä ja tuntui kuin ei keuhkoja saisi kunnolla auki liikkuessa ja nenä kuitenkin kuin koiralla. Rinnat mulla kipeytyy vasta lähempänä menkkojen alkupäivää.

kp 32/37 ja kaksi raskautta takana

jk. Jos ei olekaan tärpännyt, niin sitten olen kyllä ihan ulkona näiden oireideni kanssa..

Vierailija

saas nähdä kuin keksittyjä tuntemuksia nää on.

-Väsymys, normaalia kovempi useampana päivänä(nukuin 2h päikkärit tänään ja vieläkin väsyttäis)

-Vatsassa jännää kipuilua, vihlovaa ja muljahtavaa (ekassa raskaudessa myös) välillä menkkamaisia tuntemuksiakin

-Tekee mieli hedelmiä ja kylmää maitoa (ekassa raskaudessa kans kamala hedelmien himo)

-Kuvotus ja pahoinvoinnin aallot, erityisesti aamulla tai puolilta päivin (ekassa raskaudessa kans lievää pahoinvointia joskus)

-Nenän limakalvot kuivuu ja on kipeät (ekassa raskaudessa sama)

-Vatsa mennyt aivan yhtäkkiä "ilman syytä" aivan sekaisin (ekassa raskaudessa sama ennen plussaa)

-Tekee mieli kaikkea mitä näkee, ruokia siis (ekassa raskaudessa myös) mut jos syö, niin ei ookaan niin hyvää kuin kuvitteli.

Omppulin(6kk) äiti, yk2 kp 21/27-32?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat