5 väsyneen äidin mokaa – vältä näitä!

Kommentit (13)

Vierailija

H kirjoitti:
Tämä ei varmaan koske vauva aikaa. Ihan älytöntä neuvoa että ei saisi nukkua vauvan kanssa päikköreitä
Joo typeryyden huippu. Jos nukuttaa ja on siihen aikaa, kannattaa nukkua. Vaikka siihen iltapäivään.

Vierailija

Entä, kun vauva ei vielä yhdeksän kuukaudenkaan iässä nuku kuin keskimäärin 4-5 tuntia yössä ja senkin pienissä (15min-2h) pätkissä ja päivisin on hoidettavana kaksi pientä lasta, joista toinen ei välttämättä nuku enää niitä päiväunia ja yrität hoitaa kaiken itse? Alkaa vähän uuvuttaa...

Vierailija

Koliikkivauvan kanssapa nuo neuvot toimikin. No, olihan se toki liikuntaa, kun kantoi huutavaa lasta klo 18-24.00 ja sitten isompi heräili pari kertaa yöllä sen jälkeen ja aamulla nousi ylös klo 6.

Totta ihmeessä nukuin juuri silloin, kun pystyn. Jos sain kummatkin nukkumaan yhtäaikaa, nukuin niin pitkään kuin hekin. Ja viikonloppuna onneksi mies antoi nukkua jopa sen tunnin pidempään (kun viikolla tuli nukuttua n. 5 tuntia yössä muutamalla heräämisellä eli imetykset ja taaperon heräilemiset).

Minun neuvoni on, että nuku aina kun saat ja mieti liikuntaa sitten kun selviätte tästä härdellistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entä, kun vauva ei vielä yhdeksän kuukaudenkaan iässä nuku kuin keskimäärin 4-5 tuntia yössä ja senkin pienissä (15min-2h) pätkissä ja päivisin on hoidettavana kaksi pientä lasta, joista toinen ei välttämättä nuku enää niitä päiväunia ja yrität hoitaa kaiken itse? Alkaa vähän uuvuttaa...

Anna sen nukkua tissillä. Lisäksi alle vuoden ikäisen pisin unipätkän on keskimäärin 5h, 2 vuoden ikäisen 7h. Älä oleta vauvasi olevan aikuinen.

Vierailija

Olihan siinä puolensa. Toki tutkimus ei ottanut huomioon sitä, että aikuinen tarvitsee yhtenäiset 8 tuntia unta. Se ei siis riitä, että nukkuu sen 8 tuntia useammassa pätkässä. Silloin unentarvekkin kasvaa ja on luonnollista nukkua, kun vauva nukkuu. Mutta tuo liikunta, siisteyden ylläpito ja iltarauhottuminen oli mun mielestä ihan loogisia ja päteviä muistutuksia. Tosin tohon olisi ehdottomasti pitänyt lisätä myös isän olemassaolon tärkeys, nyt tekstistä tuli olo, että äidin pitäisi yksin pärjätä lapsen kanssa 24/7. Ja juu, ymmärrän että myös tämmöisiä äitejä on paljon, en halunnut dissata yh-vanhempia.

Vierailija

Jaa että ihan äidin mokia? Koska saa lukea vastaavan jutun isän mokista? Vai odotetaanko isiltä yhtään mitään, eipä mainittu tässäkään jutussa sanallakaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa että ihan äidin mokia? Koska saa lukea vastaavan jutun isän mokista? Vai odotetaanko isiltä yhtään mitään, eipä mainittu tässäkään jutussa sanallakaan!

Näissä vauva-/kaksplus- yms lehtien jutuissa on aina kyse äideistä, joskus jopa tasa-arvon vuoksi jossain vilahtaa sana 'vanhempi', mutta seuraavassa lauseessa se jo unohtuu ja käy ilmi, että tuolla vanhemmalla tarkoitetaankin äidin synonyymiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat