Keskustelualueen säännöt

Mitä tehdä jos huutis huutaja ei lunastakaan pakettia postista?

Tällai ei ole minulle ennen käynyt, mutta kerta se on ensimäinenkin.
Eli huutaja maksoi huudon sekä postikulut.
Lähetin paketin, ja minulle asia on nyt kunnossa.

Nyt tuli minulle lappu postista että ei ole lunastanut pakettia postista, eli nyt voin lunastaa paketin postimaksuja vastaan postista.

Ei todellakaan kiinosta lunastaa tätä pakettia, sillä silloin tulisi minulle jo melkein tappiota tästä kaupasta. Eikä minua kiinosta myöskään ottaa vastaan takaisin tavaroitani, sillä haluan päästä niistä eroon, se on tarkoitukseni kun huutiksessa myyn.

Mitä tässä pitäisi tehdä??

Otin jo yhteyttä huutajaan, ja selostin hänelle tilanteen.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:12"]

Tällai ei ole minulle ennen käynyt, mutta kerta se on ensimäinenkin.
Eli huutaja maksoi huudon sekä postikulut.
Lähetin paketin, ja minulle asia on nyt kunnossa.

Nyt tuli minulle lappu postista että ei ole lunastanut pakettia postista, eli nyt voin lunastaa paketin postimaksuja vastaan postista.

Ei todellakaan kiinosta lunastaa tätä pakettia, sillä silloin tulisi minulle jo melkein tappiota tästä kaupasta. Eikä minua kiinosta myöskään ottaa vastaan takaisin tavaroitani, sillä haluan päästä niistä eroon, se on tarkoitukseni kun huutiksessa myyn.

Mitä tässä pitäisi tehdä??

Otin jo yhteyttä huutajaan, ja selostin hänelle tilanteen.

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Miksi sä yleensä lunastaisit sen paketin, sä olet jo maksusi saanut piste!

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:15"]

[/quote]
0 0

Oletko siis lähettänyt postiennakolla?

Jos olet lähettänyt tavllisena pakettina, niin et joudu maksamaan mitään kun haet paketin takaisin.

Kyllä minä hakisin ja laittaisin ostajalle meilin, että jos haluaa tavaran maksaa udet pk:t!
Itse ne koskaan suostu postiennakkoon juuri tästä syystä, että tulee kalliiksi itselleen jos toinen ei lunastakkaan pakettia!

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:16"]

Jos olet lähettänyt tavllisena pakettina, niin et joudu maksamaan mitään kun haet paketin takaisin.

Kyllä minä hakisin ja laittaisin ostajalle meilin, että jos haluaa tavaran maksaa udet pk:t!
Itse ne koskaan suostu postiennakkoon juuri tästä syystä, että tulee kalliiksi itselleen jos toinen ei lunastakkaan pakettia!

[/quote]
0 0

Ei, siis en lähettänyt postiennakolla

En sentään ole niin tyhmä.

Mutta vähän omituista ostajalta, että ensin huutaa ihan kilpaa tuotetta ja sitten maksaa, eikä lunasta postista.

Mun puolesta tavarat saa vaikka homehtua sinne postiin.

Mutta toisaalta, en ymmärrä oikeen tämän ihmisen järjenjuoksua.
Mut ei mun varmaan tarttekaan.

T. AP

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:27"]

En sentään ole niin tyhmä.

Mutta vähän omituista ostajalta, että ensin huutaa ihan kilpaa tuotetta ja sitten maksaa, eikä lunasta postista.

Mun puolesta tavarat saa vaikka homehtua sinne postiin.

Mutta toisaalta, en ymmärrä oikeen tämän ihmisen järjenjuoksua.
Mut ei mun varmaan tarttekaan.

T. AP

[/quote]
0 0

Joko käyt lunastamassa paketin postista tai sitten se jää sinne.

Kamoja et kuitenkaan takaisin saa ellet maksa tuota lunastusmaksua.

Ostaja oli kyllä ääliö, sinuna laittaisin aika äkäistä sähköpostia ja kunnon negapalautteen.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:30"]

Kamoja et kuitenkaan takaisin saa ellet maksa tuota lunastusmaksua.

Ostaja oli kyllä ääliö, sinuna laittaisin aika äkäistä sähköpostia ja kunnon negapalautteen.

[/quote]
0 0

Luin uudestaan ja tajusin nyt vasta että huutaja siis maksoi jo huutonsa.

-6

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:31"]

-6

[/quote]
0 0

No, ota yhteyttä ostajaan.

Onhan voinu sattua jotain ja hän ei ole voinut noutaa pakettia.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:32"]

Onhan voinu sattua jotain ja hän ei ole voinut noutaa pakettia.

[/quote]
0 0

Paljonko se lunastusmaksu siis on?

ei kait se nyt kamlasti voi olla, jos kerta paketista on jo postimaksut kaikki kertaalleen maksettu.

Itse hakisin kyllä pois ja laittaisin kamat uudestaan myyntiin. Eiköhän ne kaupaksi mene, jos niitä jo kilpaa kerran huudettiin ekalla kerralla.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:34"]

ei kait se nyt kamlasti voi olla, jos kerta paketista on jo postimaksut kaikki kertaalleen maksettu.

Itse hakisin kyllä pois ja laittaisin kamat uudestaan myyntiin. Eiköhän ne kaupaksi mene, jos niitä jo kilpaa kerran huudettiin ekalla kerralla.

[/quote]
0 0

Miksi negaa??

Eihän se ole enää myyjän ongelma, hän sai rahansa ja vei paketin postiin. Myyjän kannalta kaikki meni niin kuin sopivat, eli kauppatapahtuma ei ole negan arvoinen. On sitten ostajan oma asiansa mitä tekee huutamallaan ja maksamallaan tuottella, hakee postista tai jättää sinne, tai heittää vaikka vesilintua sillä.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:34"]

Eihän se ole enää myyjän ongelma, hän sai rahansa ja vei paketin postiin. Myyjän kannalta kaikki meni niin kuin sopivat, eli kauppatapahtuma ei ole negan arvoinen. On sitten ostajan oma asiansa mitä tekee huutamallaan ja maksamallaan tuottella, hakee postista tai jättää sinne, tai heittää vaikka vesilintua sillä.

[/quote]
0 0

Mikä idea tossa negan laittamisessa on?

Ostaja on maksanut tuotteen ja postikulut ja nehän on ainoita mikä myyjällä kiinnostaa. Sehän on ostajan asia miten jutun tästä eteenpäin hoitaa.

Jätä vaan postiin, eihän asia sulle enää kuulu ja kai kiinnostakaan...

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:35"]

Ostaja on maksanut tuotteen ja postikulut ja nehän on ainoita mikä myyjällä kiinnostaa. Sehän on ostajan asia miten jutun tästä eteenpäin hoitaa.

Jätä vaan postiin, eihän asia sulle enää kuulu ja kai kiinnostakaan...

[/quote]
0 0

joutuu maksamaan lunastuksen vaikka ei ollut

postiennakolla! Eli joudut maksamaan postikulut uudelleen jos haet pakettisi. Ja jos lähetät sen uudelleen, joudut kolmanteen kertaan maksamaan postikulut. Jos et lunasta pakettiasi, posti hävittää sen sisällön.
Sinuna kysyisin ostajalta onko hä valmis maksamaan sinulle vielä kahdet postimaksut. Jos ei, anna asian olla ja posti saa hävittää paketin.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:36"]

postiennakolla! Eli joudut maksamaan postikulut uudelleen jos haet pakettisi. Ja jos lähetät sen uudelleen, joudut kolmanteen kertaan maksamaan postikulut. Jos et lunasta pakettiasi, posti hävittää sen sisällön.
Sinuna kysyisin ostajalta onko hä valmis maksamaan sinulle vielä kahdet postimaksut. Jos ei, anna asian olla ja posti saa hävittää paketin.

[/quote]
0 0

Minä joka ehdotin negaa luin siis ap:n viestin vähän hätäisesti, luulin että huutoa ei oltu vielä maksettu ollenkaan.

Lunastusmaksu on paketin postikulut + 1,50.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:37"]

Lunastusmaksu on paketin postikulut + 1,50.

[/quote]
0 0

Pakettiin ei lisätä sitä 1,50€, se on kirjeille.

Paketin lunastusmaksu on vain ne postikulut, esim. 7,10¿. Jos paketin lunastuksessa pyydetään vielä sitä kirjeen lunastusmaksua päälle, on joku tehnyt virheen.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:39"]

Paketin lunastusmaksu on vain ne postikulut, esim. 7,10¿. Jos paketin lunastuksessa pyydetään vielä sitä kirjeen lunastusmaksua päälle, on joku tehnyt virheen.

[/quote]
0 0

Postiin joutuu lunastaessaan paketin maksamaan postimaksut

jotka ovat aiheutuneet paketin palauttamisesta lähettäjää lähinnä olevaan postitoimipaikkaan.

Mulle kävi kanssa näin, lähetin vaivalla jättimäisen paketin Vauva-lehtiä ja muita vauva-aiheista lukemistoa. Ostaja ei koskaan noutanut, ja koska huutaja oli eri kuin vastaanottaja, en tiedä menivätkö laittamani viestit koskaan perille. Negoja ei ainakaan itselleni tullut. Ei kai sille minkä voi, jos toinen ei hoida asioitaan.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:40"]

jotka ovat aiheutuneet paketin palauttamisesta lähettäjää lähinnä olevaan postitoimipaikkaan.

Mulle kävi kanssa näin, lähetin vaivalla jättimäisen paketin Vauva-lehtiä ja muita vauva-aiheista lukemistoa. Ostaja ei koskaan noutanut, ja koska huutaja oli eri kuin vastaanottaja, en tiedä menivätkö laittamani viestit koskaan perille. Negoja ei ainakaan itselleni tullut. Ei kai sille minkä voi, jos toinen ei hoida asioitaan.

[/quote]
0 0

Juuri näin ajon tehdä!

Vierailija:

Laitoin siis asiasta huutajalle s-postia, eli mitä hän haluaa nyt tehdä.

Mun kannalta se on ihan sama mitä sille tavaralle tapahtuu, sitä paitsi, lunastusmaksun jos maksaisin niin jäisin taas jo melkein tappiolle niissä kaupoissa. Tietenkin, voisin kaupata sen uudelleen, mutta toisaalta, haluan vaan päästä eroon tavarasta.

Ei ole aikomustakaan antaa ostajalle negaa, se että hän ei ole loppujen lopuksi saanut mitään, ei ole minun vikani, eikä se minua kaivele.

T. AP

Kiinostaa vaan, onko muillekin käynyt näin? Miten ostaja on reagoinut?

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:41"]

Vierailija:

[quote]

[/quote]

Laitoin siis asiasta huutajalle s-postia, eli mitä hän haluaa nyt tehdä.

Mun kannalta se on ihan sama mitä sille tavaralle tapahtuu, sitä paitsi, lunastusmaksun jos maksaisin niin jäisin taas jo melkein tappiolle niissä kaupoissa. Tietenkin, voisin kaupata sen uudelleen, mutta toisaalta, haluan vaan päästä eroon tavarasta.

Ei ole aikomustakaan antaa ostajalle negaa, se että hän ei ole loppujen lopuksi saanut mitään, ei ole minun vikani, eikä se minua kaivele.

T. AP

Kiinostaa vaan, onko muillekin käynyt näin? Miten ostaja on reagoinut?

[/quote]
0 0

Jos huutaja on estynyt pakettia hakemasta tai pakettikortti mennyt väärään osoitteeseen??

Sitä voi kyllä tapahtua paljon ihmeellisä asioita. meillä ainakin posti jakaa postiaan miten sattuu. Tänään sain opakeeti korin ystävälisesti naapurilta Joka oli jo kirjattu viimeviikolle :(. Naapuri oli ollut työmatkalla, ja paketti siis lojui postissa

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 14:59"]

Sitä voi kyllä tapahtua paljon ihmeellisä asioita. meillä ainakin posti jakaa postiaan miten sattuu. Tänään sain opakeeti korin ystävälisesti naapurilta Joka oli jo kirjattu viimeviikolle :(. Naapuri oli ollut työmatkalla, ja paketti siis lojui postissa

[/quote]
0 0

Kai ostaja olisi jo kysellyt ap:lta pakettiaan jos se olisi siis väärään osoitteeseen tullut

Vierailija:

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 15:14"]

Vierailija:

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Mulle kävi näin!

Ostin, maksoin ja myyjä postitti tavarat, unohtui hakea (olin matkoilla) ja myyjä lunasti takaisin (vajaan kympin ostos, pk 7,60 + uudestaan pk 7,60). Maksoin myyjälle uudet pk:t ja nyt mietitään jos saisin tuotteet jotenkin maksamatta taas uudestaan 7,60e pk. Myyjällä ei pitäisi olla mitään mua vastaan - on saanut kaikki rahansa + tuotteista hinnan...

Sitä sattuu. Kysy ostajalta haluaako tavaran uudestaan. Tai jätä postiin.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2007 klo 15:37"]

Ostin, maksoin ja myyjä postitti tavarat, unohtui hakea (olin matkoilla) ja myyjä lunasti takaisin (vajaan kympin ostos, pk 7,60 + uudestaan pk 7,60). Maksoin myyjälle uudet pk:t ja nyt mietitään jos saisin tuotteet jotenkin maksamatta taas uudestaan 7,60e pk. Myyjällä ei pitäisi olla mitään mua vastaan - on saanut kaikki rahansa + tuotteista hinnan...

Sitä sattuu. Kysy ostajalta haluaako tavaran uudestaan. Tai jätä postiin.

[/quote]
0 0
Aihe vapaa
Keskustelualueen säännöt
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä