Kolmasluokkalaisemme oli luonut Instagram -tilin.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Meidän nelosluokkalainen käyttää sekä Whatsuppia että Instaa. Instan suhteen juteltiin juuri, että kuvat sitten asiallisia ja seuraajiksi ottaa vaan tuttuja  kuten luokkakavereita ja harrastuskavereita. Lähes päivittäin tsekkaan kuvat ja katson, ketä on seuraajina. Samoin valvon Whatsuppia, vaikka vihaakin sitä, että kaivelen puhelinta. Yleensä teen sen vasta illalla lapsen mentyä nukkumaan. Joku voisi paheksua, mutta mun nähdäkseni 10-vuotias nettimaailmassa on niin pieni, että pitäähän sitä kytätä.

Itseasiassa te mammat olette väärässä totaalikieltoinenne. Sen sijaan oikea tapa on keskustella, opastaa ja ennen kaikkea itse myös ottaa osaa/ selvittää asioita. Ei ole kauaa aikaa, kun oli siitä, että vanhemmat ei yhtään katso lastensa pelaamista. Pelaaminen ei välttämättä ole aina paha, mutta vanhemmat voisi joskus istua alas ja kuunnella lasta. Katsoa sitä pelaamista, kysellä ja olla kiinnostunut. Tiedän itsekin, kuinka helposti sitä nostaa heti kädet pystyyn, kun lapsi selittää pelistä, vaikka oikeasti siitä pitäisi olla siinä kiinnostunut kuin harrastuksista, koulusta jne. Vinkkinä etääntyvien teinienkin vanhemmille: Istukaa alas, opetelkaa itse pelaamaan tai ainakin kuunnelkaa sen teinipoikanne selitystä siitä pelistä. Ne mielellään puhuu niistä ja selittää aikuisillekin. Siinä tulee samalla yhteistä aikaa.

Vierailija

Anteeksi en itse ole vielä vanhemmuus iässä mutta lasten turha holhoaminen nyky maailmassa luo yhä enemmän koulukiusausta sekä sosiaalisen median käyttö on jokanuorelle tapa kuulua yhteisöön omapahan on tietenkin asiasi mutta minusta lapsesi käyttäytyy kuin kuka tahansa kolmas luokkalainen

Vierailija

Just. Antakaa vaan lastenne ladata kuviaan niin kiltit paksut pedofiilisistä sitten runkkaa itsensä uneen lastenne kuvien kanssa.

Ikärajat on harkittuja ja ne suojelee lapsia. Teidän lapsianne joita näköjään itse ette osaa suojella.

Yksi pieni moka niin lapsenne on pulassa. Yksikin vääränlainen kuva, niin helvetti on irti.

Juma että mua ottaa aivoon kaikki tossumutsit. 

Vierailija
Vierailija

Meidän nelosluokkalainen käyttää sekä Whatsuppia että Instaa. Instan suhteen juteltiin juuri, että kuvat sitten asiallisia ja seuraajiksi ottaa vaan tuttuja  kuten luokkakavereita ja harrastuskavereita. Lähes päivittäin tsekkaan kuvat ja katson, ketä on seuraajina. Samoin valvon Whatsuppia, vaikka vihaakin sitä, että kaivelen puhelinta. Yleensä teen sen vasta illalla lapsen mentyä nukkumaan. Joku voisi paheksua, mutta mun nähdäkseni 10-vuotias nettimaailmassa on niin pieni, että pitäähän sitä kytätä.

Itseasiassa te mammat olette väärässä totaalikieltoinenne. Sen sijaan oikea tapa on keskustella, opastaa ja ennen kaikkea itse myös ottaa osaa/ selvittää asioita. Ei ole kauaa aikaa, kun oli siitä, että vanhemmat ei yhtään katso lastensa pelaamista. Pelaaminen ei välttämättä ole aina paha, mutta vanhemmat voisi joskus istua alas ja kuunnella lasta. Katsoa sitä pelaamista, kysellä ja olla kiinnostunut. Tiedän itsekin, kuinka helposti sitä nostaa heti kädet pystyyn, kun lapsi selittää pelistä, vaikka oikeasti siitä pitäisi olla siinä kiinnostunut kuin harrastuksista, koulusta jne. Vinkkinä etääntyvien teinienkin vanhemmille: Istukaa alas, opetelkaa itse pelaamaan tai ainakin kuunnelkaa sen teinipoikanne selitystä siitä pelistä. Ne mielellään puhuu niistä ja selittää aikuisillekin. Siinä tulee samalla yhteistä aikaa.

tosi hyvä esittää tollasta maailman parasta äitiä ja samaan aikaan salaa tutkii toisen kännykkää! toisen kirjeiden lukeminen on laitonta ja väärin, miksei sit tekstareitten/watsappviestien? enkä ymmärrä tota perusteluu siitä et 10v on nettimaailmassa niin pieni, watsapp on enemminki rinnastettavissa tekstiviesteihin. yhtä lailla niit kuvii voi lähetellä ilman sitä watsappiiki, samoin ainaki älypuhelimilla tehä ryhmii. 

Vierailija
Vierailija

Anteeksi en itse ole vielä vanhemmuus iässä mutta lasten turha holhoaminen nyky maailmassa luo yhä enemmän koulukiusausta sekä sosiaalisen median käyttö on jokanuorelle tapa kuulua yhteisöön omapahan on tietenkin asiasi mutta minusta lapsesi käyttäytyy kuin kuka tahansa kolmas luokkalainen

Opettele yhdyssanat ennen kuin suollat noin paskaa tekstiä nettiin.

Vierailija
Vierailija

Meillä on nyt nelosluokkalaisen kanssa taisteltu whatsapista. On puhuttu mitä netissä saa tehdä, mutta eikös ollut heti yhtä puolituttua lasta siellä haukkunut.

Minun poikani on suljettu pois luokan ryhmistä whatapissa. Sitten tehtii sitä kiusaa että lisäiltiin kaikkiin ryhmiin ja heti perään poisteltiin. Idea kai oli että ne keskusteluryhmät jää näkyviin ja itse jää ulkopuoliseksi. Nyt on koko luokka estossa, eli eivät pääse stalkkaamaan koska hän on paikalla tai pois. On enää yhdessä ryhmässä parin oikean ystävänsä kanssa.

Instagram-tili hänellä on myös. Luokka on kiusannut niistäkin kuvista joten nyt ei luokka näe instakuviakaan.

Vierailija

Ei kannata aliarvioida, teen töitä koululaisten kanssa ja kyllä täällä jo 2-, 3- ja 4-luokkalaisilla on whatsapp, insta, kikit ja askit. Osalla jo facebook kolmosnelosluokkalaisista. Kyllä niistä on koulussa puhuttu ja ikärajaluetteloita laitettu menemään kuulemma koulusta vanhemmille.

Vierailija

Onko hän sanonut että itse Wapissa on jotain ongelmaa? Sen käytöstä vaan on taisteltu; siellä ei haukuta toisia jne

T. Ei ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat