Keskustelualueen säännöt

Mulla päinvastoin: oma luokkani on eliitti, kulttuurinen luokkani asiantuntija.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:20"]

Mulla päinvastoin: oma luokkani on eliitti, kulttuurinen luokkani asiantuntija.

[/quote]
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
3 1
Luokkasi on asiantuntija

Akateemisen tai vastaavan koulutuksen omaavia ihmisiä, joilla on hyvät tulot ja runsaasti hyvin menestyviä ystäviä. Ammatteina esimerkiksi opettaja, lääkäri, insinööri. Heille tärkeitä asioita ovat usein turvallinen elämä, mukava koti ja lasten kouluttaminen. Harrastuksina esim. musiikki-instrumentin soittaminen, jooga ja salibandy, Medioina Facebook ja sanomalehti.

Kulttuurinen luokkasi on eliitti

Eliitti matkustaa paljon, seuraa maailman asioita ja harrastaa monipuolisesti kulttuuria. Eliitin jäsenet tuntevat paljon muita eliittiin kuuluvia. Varsinkin miehet harrastavat paljon. Lajeina esim. golf, hiihto, metsästys ja sisustus. Medioina kotimaiset ja ulkomaiset paperi- ja verkkolehdet.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:21"]Luokkasi on asiantuntija

Akateemisen tai vastaavan koulutuksen omaavia ihmisiä, joilla on hyvät tulot ja runsaasti hyvin menestyviä ystäviä. Ammatteina esimerkiksi opettaja, lääkäri, insinööri. Heille tärkeitä asioita ovat usein turvallinen elämä, mukava koti ja lasten kouluttaminen. Harrastuksina esim. musiikki-instrumentin soittaminen, jooga ja salibandy, Medioina Facebook ja sanomalehti.

Kulttuurinen luokkasi on eliitti

Eliitti matkustaa paljon, seuraa maailman asioita ja harrastaa monipuolisesti kulttuuria. Eliitin jäsenet tuntevat paljon muita eliittiin kuuluvia. Varsinkin miehet harrastavat paljon. Lajeina esim. golf, hiihto, metsästys ja sisustus. Medioina kotimaiset ja ulkomaiset paperi- ja verkkolehdet.

[/quote]
5 0

Sama kuin ap:lla.

Eli maailmaa seuraavat asiantuntijat on heti aamusta työpaikalla av:lla??

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:23"]

Sama kuin ap:lla.

Eli maailmaa seuraavat asiantuntijat on heti aamusta työpaikalla av:lla??

[/quote]
29 0

Vai niin, olen Eliitti-Kipuaja

(olen ns. uusrikkaasta ulkomaisesta perheestä)

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:24"]

Vai niin, olen Eliitti-Kipuaja

(olen ns. uusrikkaasta ulkomaisesta perheestä)

[/quote]
3 1

Sama kuin edellä, asiantuntija ja eliitti

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:25"]

Sama kuin edellä, asiantuntija ja eliitti

[/quote]
1 0

Eivätkö yhteiskuntaluokat ole ihan OUT muutenkin? :D Kuka jaksaa vääntää tällaisia testejä, aikuisten oikeasti?

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:26"]

Eivätkö yhteiskuntaluokat ole ihan OUT muutenkin? :D Kuka jaksaa vääntää tällaisia testejä, aikuisten oikeasti?

[/quote]
32 4

Mä olen vähäosainen :D :D :D

Ilmeisesti laski tulojeni perusteella.

Kulttuurinen luokkani on kuitenkin eliitti? Öööööö?????

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:29"]

Mä olen vähäosainen :D :D :D

Ilmeisesti laski tulojeni perusteella.

Kulttuurinen luokkani on kuitenkin eliitti? Öööööö?????

[/quote]
45 0

Luokkani on eliitti, kulttuurinen luokkani on kipuaja.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:30"]

Luokkani on eliitti, kulttuurinen luokkani on kipuaja.

[/quote]
0 0

Onkohan tämä niitä "tutkimuksia", jonka tulosten perusteella 90% suomalaisista lukeutuisi eliittiin? :-)

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:33"]

Onkohan tämä niitä "tutkimuksia", jonka tulosten perusteella 90% suomalaisista lukeutuisi eliittiin? :-)

[/quote]
28 1

Helsingin Sanomien iso juttu tämänpäivän lehdessä, jossa ihmiset on jaettu kuuteen, uuteen yhteiskutaluokkaan, jotka vastaa nykypäivän todellisuutta.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:34"]

Helsingin Sanomien iso juttu tämänpäivän lehdessä, jossa ihmiset on jaettu kuuteen, uuteen yhteiskutaluokkaan, jotka vastaa nykypäivän todellisuutta.

[/quote]
3 2

Luokka vähäosainen, kulttuurinen luokka eliitti

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:35"]

[/quote]
12 0

Vähäosainen. Kulttuurinen luokka on henkisesti vähäosainen.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:38"]

Vähäosainen. Kulttuurinen luokka on henkisesti vähäosainen.

[/quote]
18 0

En ymmärrä:D Luokkani on leipätyöläinen, vaikka olen maisteri ja asiantuntijatehtävissä. Samoin medioista klikkasin ne ulkomaiset verkkolehdet tms. En mitään suomi24:sta. 

Samapa mulle mutta jotenkin huvitti.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:43"]

En ymmärrä:D Luokkani on leipätyöläinen, vaikka olen maisteri ja asiantuntijatehtävissä. Samoin medioista klikkasin ne ulkomaiset verkkolehdet tms. En mitään suomi24:sta. 

Samapa mulle mutta jotenkin huvitti.

[/quote]
32 0

Asiantuntija sekä luokka että kulttuuri. Pitää ihan paikkansa.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:48"]

Asiantuntija sekä luokka että kulttuuri. Pitää ihan paikkansa.

[/quote]
0 0

Olen vähäosainen asiantuntija. En kyllä koe olevani vähäosainen, vaikka sossussa joudunkin käymään. Aina voisi olla huonomminkin ja saan rahani riittämään siihen, mihin niitä tarvinkin. 

Olen siis äitiyslomalla, enkä elämäntapatyötön (enkä töistä kieltäytyvä losottaja).

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:49"]

Olen vähäosainen asiantuntija. En kyllä koe olevani vähäosainen, vaikka sossussa joudunkin käymään. Aina voisi olla huonomminkin ja saan rahani riittämään siihen, mihin niitä tarvinkin. 

Olen siis äitiyslomalla, enkä elämäntapatyötön (enkä töistä kieltäytyvä losottaja).

[/quote]
12 1

En ehtinyt vielä lukemaan mutta jos HS haluaa tällä keinolla edistää tuollaisten luokkayhteiskuntien keinotekoisia rajoja, niin minä ja muut sukulaiseni ja kaverini lopetetaan sellaisen tilaaminen! :-/

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:51"]

[/quote]

En ehtinyt vielä lukemaan mutta jos HS haluaa tällä keinolla edistää tuollaisten luokkayhteiskuntien keinotekoisia rajoja, niin minä ja muut sukulaiseni ja kaverini lopetetaan sellaisen tilaaminen! :-/

[/quote]
16 3

Tulot taitavat määrittää tämän testin tuloksen. Palaan asiaan, kun nousukausi taas alkaa ja laman kurittamalla yrittäjällä on taas varaa matkustella ja käydä teatterissa yms. Terv. Vähäosainen duunari.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:53"]

Tulot taitavat määrittää tämän testin tuloksen. Palaan asiaan, kun nousukausi taas alkaa ja laman kurittamalla yrittäjällä on taas varaa matkustella ja käydä teatterissa yms. Terv. Vähäosainen duunari.

[/quote]
22 0

Melko kevyttä kamaa HS:n sisältö nykyisellään.

Huippu oli tää Kuukausiliitteen juttu, monta sivua kun toimittaja nukkui angry birds lakanoissa. Mun kolmasluokkalaiset pystyvät huomattavasti laadukkaampaan journalismiin.

Miten ko. kysely muka poikkeaa naistenlehtihoroskoopeista ? Paitsi että tossa kaiken perusta on paljonko tienaat ja joku määrittelee mikä olet

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:54"]

Melko kevyttä kamaa HS:n sisältö nykyisellään.

Huippu oli tää Kuukausiliitteen juttu, monta sivua kun toimittaja nukkui angry birds lakanoissa. Mun kolmasluokkalaiset pystyvät huomattavasti laadukkaampaan journalismiin.

Miten ko. kysely muka poikkeaa naistenlehtihoroskoopeista ? Paitsi että tossa kaiken perusta on paljonko tienaat ja joku määrittelee mikä olet

[/quote]
25 3

Samoin.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:35"]

[/quote]

Samoin.

[/quote]
5 0

Testi antaa tulokseksi, että  sen on laatinut  joku henkisesti vähäosainen leipätyöläinen työttömyysuhan alla.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:01"]

Testi antaa tulokseksi, että  sen on laatinut  joku henkisesti vähäosainen leipätyöläinen työttömyysuhan alla.

[/quote]
35 0

Minulla on tulot nolla, mutta elän rikkaan miehen kotirouvana. Olen siis testin mukaan vähäosainen eliitti, vaikken oikeasti elä vähäosaisen elämää. Eli eihän tuo testi ota mitenkään huomioon vastaavaa tilannetta.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:03"]

Minulla on tulot nolla, mutta elän rikkaan miehen kotirouvana. Olen siis testin mukaan vähäosainen eliitti, vaikken oikeasti elä vähäosaisen elämää. Eli eihän tuo testi ota mitenkään huomioon vastaavaa tilannetta.

[/quote]
13 2

Hahaha, ihanan naivi kommentti! Et ainakaan ole mikään yhteiskuntatieteilijä näköjään... :D Yhteiskuntaluokat ovat ja tulevat aina olemaan todellisuutta, halusit tai et. Niiden kieltäminen ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että niin karulta kuin "luokka" sanan käyttö kuulostaakin, luokkateorioiden avulla voidaan selittää ja ymmärtää paremmin monia yhteiskunnallisia ilmiöitä. Mutta en nyt jaksa tässä sinulle alkaa aiheesta sen enempää luennoimaan, kun selvästikään et näistä asioista ymmärrä yhtikäs mitään...

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:51"]

[/quote]

[/quote]

Hahaha, ihanan naivi kommentti! Et ainakaan ole mikään yhteiskuntatieteilijä näköjään... :D Yhteiskuntaluokat ovat ja tulevat aina olemaan todellisuutta, halusit tai et. Niiden kieltäminen ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että niin karulta kuin "luokka" sanan käyttö kuulostaakin, luokkateorioiden avulla voidaan selittää ja ymmärtää paremmin monia yhteiskunnallisia ilmiöitä. Mutta en nyt jaksa tässä sinulle alkaa aiheesta sen enempää luennoimaan, kun selvästikään et näistä asioista ymmärrä yhtikäs mitään...

[/quote]
9 11

Laitoin pelkät tulot ja iän. Tulos: asiantuntija, henkinen luokka duunari. Luen kuulemma seiskaakin.

Ihan maagista !

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:06"]

Laitoin pelkät tulot ja iän. Tulos: asiantuntija, henkinen luokka duunari. Luen kuulemma seiskaakin.

Ihan maagista !

[/quote]
20 0

Luokka asiantuntija, kulttuurinen luokka eliitti. Sama miehellä.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:08"]

Luokka asiantuntija, kulttuurinen luokka eliitti. Sama miehellä.

[/quote]
0 0

Leipätyöläinen - asiantuntija.

Tämä Hesarin testi perustuu aiemmin tehtyyn kyselyyn, johon lukijat pystyivät verkkosivuilla vastaamaan. Määreet ovat siis suuren heterogeenisen ihmisjoukon asettamia, eivät Hesarin toimittajien keksimiä. Itsekin vastasin kyselyyn.

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:09"]

Leipätyöläinen - asiantuntija.

Tämä Hesarin testi perustuu aiemmin tehtyyn kyselyyn, johon lukijat pystyivät verkkosivuilla vastaamaan. Määreet ovat siis suuren heterogeenisen ihmisjoukon asettamia, eivät Hesarin toimittajien keksimiä. Itsekin vastasin kyselyyn.

[/quote]
7 0
Aihe vapaa
Keskustelualueen säännöt
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä