5-2 -dieetti - pskan marjat!

Vierailija

Onko muilla parempia kokemuksia 5-2 -dieetistä? Kokeilin sitä kuukauden, enkä laihtunut yhtään kiloa. Kolesteroliarvojen muutoksesta en tiedä, ehkä ne sitten edes hiukan kohenivat. Mutta ainakaan laihtumiseen siitä ei välttämättä ole.

Sen sijaan sydämen rytmihäiriöitä oli todella paljon paastopäivinä, vaikka yritin jakaa ne 500 kaloria fiksusti aamuun, iltapäivään ja iltaan. Kuukautisetkin jäivät väliin.

En siten ainakaan itse suosittele tuota muotidieettiä kenellekään.

Sivut

Kommentit (124)

Vierailija

Samanlaiset kokemukset. Yritin tätä 3 kk, enkä laihtunut yhtään. Plussana heikko olo paastopäivinä, koiralenkeillä pelkäsin joskus pyörtyväni huimauksen takia... Minun laihtumattomuuteni johtui siitä, että ilmeisesti kehoni lisäsi ruokahaluja ja syödyn ruoan määrää, kun tottui siihen että tulee "nälkäpäiviä", että pitää varautua.

Vierailija

Oho, no olipa sulla huonoja kokemuksia. En ole kokeillut, mutta meinannut olen ja jos se on noin tehoton juttu, niin taidan jättää väliin. Kai se on niin, että paastopäivien jälkeen herkästi syö entistä enemmän, eikä silloin tietty laihdu.

Vierailija

Dieetteihin nyt ei ylipäätään kannata lähteä - vaikka dieetti toimisikin, lihot sen loputtua palattuasi normaaleihin ruokatottumuksiisi. Elintavat vaan vaihtoon lopullisesti.

Vierailija

2 ja 3, niinpä. Todennäköisesti söin niinä viitenä päivänä hiukan tavallista rennommin. Ja voi olla, että paastopäivät koulivat elimistöä hyödyntämään tehokkaammin vähät kalorit. Ei hyvä!

ap

Vierailija
Vierailija

Dieetteihin nyt ei ylipäätään kannata lähteä - vaikka dieetti toimisikin, lihot sen loputtua palattuasi normaaleihin ruokatottumuksiisi. Elintavat vaan vaihtoon lopullisesti.

Juupajuu... älä nyt viitsi viisastella siellä.

ap

Vierailija

Eipä nuo työpaikan läskit ole mihinkään laihtuneet tuollakaan dietillä...kolme tätiä ollut kesästä asti tuolla ruokavaliolla ja vaikutukset ovat näkyneet lähinnä kiukuttelupäivinä paastotessa ja yleisenä puheenaiheena ruokatauoilla. Huuhaata. Tädit ovat samanlaisia tankkeja kuin ennenkin.

Voisiko sitä vaan ihan syödä terveellisemmin ja vähemmän kuin kuluttaa, niin voisi olla se helpoin tapa laihtua?

Vierailija

4 kuukaudessa on tippunut 6 kg, kolesteroli, verenpaine ja verensokeri ennallaan. Minä en ole ollut niin tiukka tuon 500 kcal kanssa, usein on mennyt jotain 700 kcal jaettuna lounaalle ja päivälliselle. Vointi on ollut hyvä.

Vierailija

Mulla se on toiminut hyvin ja aion jatkaa, ehkä loppuelämäni koska koen, että tämä on todella helppo dieetti noudattaa. Paino putoaa hitaasti, tai jos kovasti herkuttelee völipäivinä, ei ollenkaan, mutta eipähän nouse.

Vierailija

8, hyvä juttu! Jännä, että kolesteroliarvo on kuitenkin pysynyt ennallaan, koska lehtijutuissa dieetin kehuskellaan tehoavan nimenomaan siihen.

ap

Vierailija
Vierailija

Mulla se on toiminut hyvin ja aion jatkaa, ehkä loppuelämäni koska koen, että tämä on todella helppo dieetti noudattaa. Paino putoaa hitaasti, tai jos kovasti herkuttelee völipäivinä, ei ollenkaan, mutta eipähän nouse.

Minullekaan ei tuota vaikeuksia pantata paria päivää viikossa.

Mutta tosiaan minulle tulee siitä ikäviä sivuoireita, jonka vuoksi lopetin dieetin.

ap

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mutta tosiaan minulle tulee siitä ikäviä sivuoireita, jonka vuoksi lopetin dieetin.

ap

Kurjaa, sinun täytyy varmaan etsiä joku toinen dieetti tai elämäntapamuutos. Minä taas rakastan noita paastopäiviä, tunnen oloni kevyeksi ja energiseksi. On ollut myös vapauttavaa huomata kuinka vähällä pärjää, ja että koko ajan ei tarvitse syödä.

Vierailija

Siis miten joku voi olla laihdutusdietillä loppuikänsä, kuten 9 kirjoitti? Miten läski pitää olla - tai miten huonosti tuo dietti oikein toimii - jos ajattelee laihduttavansa moisella systeemillä koko loppuikänsä? Eikö sitä voisi vain parantaa niitä elintapojaan kokonaisuudessaan, uskoisi sen olevan parempi keino hyvinvointiin..

Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija

ap

Kurjaa, sinun täytyy varmaan etsiä joku toinen dieetti tai elämäntapamuutos. Minä taas rakastan noita paastopäiviä, tunnen oloni kevyeksi ja energiseksi. On ollut myös vapauttavaa huomata kuinka vähällä pärjää, ja että koko ajan ei tarvitse syödä.

Joo, kuten sanoin, minuakaan se paastoaminen ei muuten haitattaa, sydän on vaan asiasta eri mieltä. Oikein helposti paastosin ne parit päivät viikossa.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat