Oletteko joskus hakeneet lasta kakat housussa päiväkodista?

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

Mä oon ollut päiväkodeissa ja ryhmiksissä sijaistamassa, ja täytyy sanoa, että pihalla ei kyllä useinkaan huomaa, jos lapsella on kakka housussa! Ja jos on yksin lapsiryhmän kanssa ulkona, miten sen kakan edes pesee siinä tilanteessa? Olin myös joskus 1-vuotiaiden ryhmässä töissä ja viimeisen suunnilleen puolitoista tuntia yksin. Yksi lapsista kakkasi housuun, mutta en mitenkään olisi voinut mennä sitä vaihtamaan, koska mihin olisin pannut ne muut? Leikkihuoneesta ei ollut suoraa pääsyä vessaan. Onneksi lasta oltiin tulossa hakemaan ihan pian, joten kauan hänen ei tarvinnut olla kakka housussa. Lapsen äiti oli kyllä hirmu nihkeänä, kun ilmoitin, että kakka on housussa.

Vierailija
Vierailija

Ja sitten odottamaan kaikkien niiden humoristien ryntäystä, joiden mielestä otsikon väärin ymmärtäminen on mahdottoman hauskaa.

Se ON mahdottoman hauskaa. Ja tässä tosiaan otsikossa oli virhe.

Vierailija
Vierailija

Ei välttämättä. Sehän riippuu siitä mitä AP on tarkoittanut. Toki aloituksen tekstiosuudesta käy ilmi, että otsikko on kirjoitettu väärin.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Ei välttämättä. Sehän riippuu siitä mitä AP on tarkoittanut. Toki aloituksen tekstiosuudesta käy ilmi, että otsikko on kirjoitettu väärin.

Suurin osa ihmisistä on ymmärtänyt, mitä ap tarkoittaa, nyt pitää sitten keinotekoisesti jankata tätä asiaa.

Vierailija
Vierailija

Ei varsinaisesti kakat housussa, mutta kerran on käynyt niin, että lapsi alkoi ripuloida -> soitettiin kesken päivän hakemaan. Kun menin, niin lapsi leikki itsekseen kakkaiset housut päällä ja kintut+takapuoli ripulissa. Repussa olisi ollut vaihtovaatteita, ei ollut siis pesty ripuloinnin jälkeen eikä vaihdettu puhtaita housuja. Toki lapsi oli jo iso (6-vuotias) ja tiesivät, että tulen pian hakemaan. Silti, itse en kyllä kehtaisi laittaa lasta leikkimään kakkaisilla housuilla, olisivat edes käskeneet odottaa äitiä vessassa ilman housuja. Lisäksi olisi varmaan kaikkien etu, että kesken hoitopäivän sairastunut lapsi viedään mahdollisimman nopeasti pois, eikä niin, että äiti tultuaan vielä pesee ja vaihtaa vaatteet.

Tässä kun käy päiväkotien henkilökuntaakin kommentoimassa, niin miltä tämä teistä kuulostaa, toimisitko itse näin? Kyseessä ei ollut tilanne, jossa olisi ollut vain yksi hoitaja paikalla.

Vierailija
Vierailija

Mä oon ollut päiväkodeissa ja ryhmiksissä sijaistamassa, ja täytyy sanoa, että pihalla ei kyllä useinkaan huomaa, jos lapsella on kakka housussa! Ja jos on yksin lapsiryhmän kanssa ulkona, miten sen kakan edes pesee siinä tilanteessa? Olin myös joskus 1-vuotiaiden ryhmässä töissä ja viimeisen suunnilleen puolitoista tuntia yksin. Yksi lapsista kakkasi housuun, mutta en mitenkään olisi voinut mennä sitä vaihtamaan, koska mihin olisin pannut ne muut? Leikkihuoneesta ei ollut suoraa pääsyä vessaan. Onneksi lasta oltiin tulossa hakemaan ihan pian, joten kauan hänen ei tarvinnut olla kakka housussa. Lapsen äiti oli kyllä hirmu nihkeänä, kun ilmoitin, että kakka on housussa.

olisiko tässä käynyt iso vahinko, jos olisi ottanut toiset lapset sisälle odottamaan tuota kakan pesua???toisilla peppu palaa tosi herkästi, ja voi olla vaikeahoitoinen!!

Vierailija

Olen joutunut usemmankin kerran hakemaan ja aina vetosivat siihen ettei ole huomattu...aika kumma ettei huomata kun toinen haisee monen metrin päähän!

Jouduin sit kerran huomauttamaa asiasta ja kumma kyllä sen jälkeen ei koskaan enää tullut vahinkoja ulos niin ettei oltais huomattu,

Vierailija
Vierailija

Suurin osa ihmisistä on ymmärtänyt, mitä ap tarkoittaa, nyt pitää sitten keinotekoisesti jankata tätä asiaa.

On ymmärtänyt kyllä, mutta silti otsikko on kirjoitettu väärin. Siis siinä mielessä väärin, että AP puhui lastensa housujen tilasta, ei omistaan. Otsikkohan viittaa äidin hakeneen lastaan päiväkodista paskat housuissaan.

Vierailija

Otsikosta voisi luulla, että hakijalla...

Mutta on joo yleistä, ei niitä lapsia kukaan kierrä pihalla tutkimassa. Jos tietävät, että lapsi tullaan kohta hakemaan, niin vaippoja ei lähdetä vaihtamaan. Iltapäivän ulkoilussa on muutenkin niin vähän henkilökuntaa, että useampi aikuinen ei voi olla sisällä kerrallaan.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

olisiko tässä käynyt iso vahinko, jos olisi ottanut toiset lapset sisälle odottamaan tuota kakan pesua???toisilla peppu palaa tosi herkästi, ja voi olla vaikeahoitoinen!!

Mietipä, millaista olisi olla ainoa hoitaja vaikkapa seitsemän 1-2-vuotiaan kanssa pihalla. Sitten mieti, millaista olisi viedä heidät kaikki sisälle, riisua vähintään kengät jokaiselta ja ottaa mukaan vessaan, kun peset ja vaihdat puhtaisiin yhtä lasta. Valvomattahan ei voi jättää yhtäkään. 

Luuletko, että tahallaan todella jätetään vaihtamatta ja pesemättä? Minkähän takia siellä ollaan töissä? 

Vierailija

Otsikko on väärin, ei väärinymmärrettävä. Selvällä suomen kielellä on kirjoitettu, että äidille tai isälle on sattunut vahinko. Olisi pitänyt kirjoittaa esimerkiksi, että "Oletteko koskaan hakenut kakkahousuista lasta päiväkodista?" tai "Onko lapsellanne ollut kakat housuissa, kun olette hakeneet häntä päiväkodista?" 

Vierailija
Vierailija

Ja sitten odottamaan kaikkien niiden humoristien ryntäystä, joiden mielestä otsikon väärin ymmärtäminen on mahdottoman hauskaa.

Otsikkoon vastaten, ei väärinymmärtäen: en ole, mutta lenkiltä olen kerran mennyt kotiin noin.

Vierailija
Vierailija
toisilla peppu palaa tosi herkästi, ja voi olla vaikeahoitoinen!!

Tunnetteko ketään, jonka peppu on jättänyt palaamatta..?

Vierailija

Olen töissä päiväkodissa ja minulle on pari kertaa käynyt niin, että lapsella on ollut kakat vaipassa vanhemman hakiessa hänet. Olen ollut tosi pahoillani, sillä en missään nimessä tahalleni jätä lasta heti putsaamatta. Otan sitten vaikka koko remmin mukaan lukemaan kirjoja, jos satun olemaan yksin viimeisten kanssa. Ne on kyllä haastavia tilanteita, jos joukossa sattuu olemaan yksikin sellainen, jolle käsite paikallaan on vielä vieras.

Tosissani olen pelännyt, että vanhempi luulee minun laiskuuttani jättäneen vaipan vaihtamatta, kun en vain ole huomannut (hajuaistinikin on tosi huono, varsinkin ulkona).

Vierailija

V*%ttu te ootte sekaisin. Hirveetä, kakka vaipassa, voi voi voi. Eikö teillä ole sen suurempia ongelmia elämässä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat