Kuinka pian hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen olit "ennallasi"?
Eli siis jos koit jotain sivuvaikutuksia, turvotusta, kilojen tarttumista, mielialanvaihteluja tms, kuinka nopeasti pääsit niistä eroon hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen?
Kommentit (9)
mulla oli hormo ikierukka. poistatin lokakuussa mm. jatkuvan migreenin takia mutta syyksi ilmoitin haluavani vauvan (muuten eivät olisi poistaneet) kaks kuukautta meni ennenko kierto normalisoitui mutta mieliala, finnit ja migreeni katosi parissa viikossa. nyt ollaan sitten raskaana 21+1 viikoilla mutta laihtunut olen minäkin kuten aikaisempi kertoj
a.
Nopeasti olo koheni ja halut palasivat. Minulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy ilmeisesti, eivät pillerit tai hormonikierukka ainakaan. Nyt on lapset tehty (täysin suunnitelmallisesti) ja mies sterilisoitu.
Minä laihduin e-pillerit aloitettuani 7 kiloa. Että ei ne minua ole lihottaneet. Tosin ne lopettaessanikin laihduin jonkun nelisen kiloa.
Jotkut valittavat että hormonaalinen ehkäisy tekee kuivuutta. No minulla sitä ei ollut, nyt liukkari on aina hommassa mukana, en vaan kostu enää vaikka kuinka tekee mielii. Ehkä ne on noi laihtumiset.
Tuntui että mielialan vaihtelut katosivat jo parissa viikossa, huh! :-)
Finnit ovat vähenemässä, aika hitaasti kylläkin.
Olo on niin hyvä "luomuna" ja omana itsenä :-)
Ei enää koskaan hormoni-ehkäisyä minulle.
Mielialan vaihtelut laantuivat reilussa kuukaudessa. Minulla oli e-pillerit ja tuskailin ja kiukkusin todella paljon niiden kanssa.
pillereitä käyttäessäni olin suht kostea seksin aikana mutta nyt tiedän taas mitä se oikea kostuminen olikaan :)
Mulla alkoi vaikuttaa heti viikossa. Mielialaan enimmäkseen ja paino tippui itsestään pari kiloa.
Pahin turvotus lähti parissa viikossa ( n. 5kg) ja häränpyllyä heittänyt kierto palautui normaaliksi jo lopettamista seuranneessa kierrossa. Raskauduin pari kuukautta myöhemmin ja raskauden ensimmäisellä puoliskolla painoni putosi edelleen ( en oksennellut) ja uskon painon pudonneen, koska aineenvaihduntani alkoi taas toimia paremmin ja tarttuneet kilot saivat kyytiä.
Onpas mukava kuulla, että jo piankin huomaa eron! Kiitos vastauksista! Ehkä joku kertoo vielä lisää kokemuksistaan...?
ap
Up