Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baarissa käynti lapsiperheessä?

Vierailija
17.06.2013 |

Kuinka usein perheelliset vanhemmat käyvät enää baarissa tai juovat humalaan kun on saanut lapsia? Itselläni ei ole vielä ajankohtaista lasten hankkiminen, kihlatun kanssa aiheesta tullut kyllä paljon puhuttua. Käyn kerran kuussa baarissa kihlattuni kanssa (joka on absolutisti) ja kerran juon kotona huppeliin. Baari-iltana tulee aina juotua känniin siihen malliin etten muista loppuillasta ihan kaikkea.. Krapulaa ei pahemmin silti ole, päätä vain särkee vähäsen aamulla jonkin aikaa. Eli tapana on juoda yleensä 2 kertaa kuussa ja kotona ollessa vähemmän mutta jonkinlaiseen huppeliin kuitenkin. Voiko baarissa enää käydä kerran tai joka toinen kuukausi kun on saanut lapsen ja kun ne varttuvat? tuohan ei tapahtuisi lasten seurassa, aamulla vaan jonkinlainen krapula muutaman tunnin.. Kihlattuni vaan sanoo ettei alkoholi ja baari kuulu enää lapsiperheeseen, mutta en usko että vanhempi lopettaa baarissa käymisen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ehkä joka toinen kuu jossain, ei aina baarissa. Nyt oltiin festareilla. Kesällä useammin,    talvella voi olla pitkään hiljaisempaa. Ikää 33v. ja 3 lasta. Mies käy yhtä usein.  Niin ja humalassa ollaan, mutta ei todellakaan muisti mene... jotain rajaa!  Kotona juodaan saunakaljat/siiderit.

Vierailija
2/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se baarissa käyminen on niin kauhean tärkeää, niin on parempi kun et ala lapsia tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole ihan järjestely kysymys. Meillä on järjestetty niin, että n. kerran kuussa mikä käyn jossain viihteellä, ja mies katsoo lapsia, ja kerran kuussa mies menee ja minä olen lasten kanssa. Ja n. kerran kahdessa kuukaudessa lapset on mun vanhemmilla yökylässä ja mennään miehen kanssa yhdessä viihteelle (lapset olisivat muutenkin mummilassa hoidossa kun mummi tykkää niin kauheesti hoitaa, eli ei ikinä pyydetä hoitoapua, mutta sillon kun mummi pyytää lapset kylään, käytetään tilaisuus hyväksi ja lähdetään ulos yhdessä.

Vierailija
4/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteensä 5 lasta, joista 3 asuu luonamme jatkuvasti. Käymme yhdessä baarissa 4-6 kertaa vuodessa ja se riittää mainiosti. Erikseen käymme harvakseltaan, oikeastaan silloin kun on työpaikan pikkujouluja tai kesäjuhlia tms. Sitä jotenkin vaan mieluummin vähentää niitä baarireissuja ja on ennemmin harvan vapaa-ajan perheen parissa, ainakin siinä vaiheessa kun on palannut työelämään vanhempainvapaalta. Ei raaski niitä viikonloppuja käyttää ainaiseen bilettämiseen, kun usein se verottaa melkein sen 2 pv jos mukaan lasketaan krapulapäivät jne...

Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että välillä täytyy käydä. Antaa vastapainoa sille arjelle. :)

Vierailija
5/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 02:26"]

Kuinka usein perheelliset vanhemmat käyvät enää baarissa tai juovat humalaan kun on saanut lapsia? Itselläni ei ole vielä ajankohtaista lasten hankkiminen, kihlatun kanssa aiheesta tullut kyllä paljon puhuttua. Käyn kerran kuussa baarissa kihlattuni kanssa (joka on absolutisti) ja kerran juon kotona huppeliin. Baari-iltana tulee aina juotua känniin siihen malliin etten muista loppuillasta ihan kaikkea.. Krapulaa ei pahemmin silti ole, päätä vain särkee vähäsen aamulla jonkin aikaa. Eli tapana on juoda yleensä 2 kertaa kuussa ja kotona ollessa vähemmän mutta jonkinlaiseen huppeliin kuitenkin. Voiko baarissa enää käydä kerran tai joka toinen kuukausi kun on saanut lapsen ja kun ne varttuvat? tuohan ei tapahtuisi lasten seurassa, aamulla vaan jonkinlainen krapula muutaman tunnin.. Kihlattuni vaan sanoo ettei alkoholi ja baari kuulu enää lapsiperheeseen, mutta en usko että vanhempi lopettaa baarissa käymisen?

[/quote]

no mun puolesta saa käydä baarissa ja juoda alkoholiakin. Mutta mä en kyllä tajua tuota kännäilyä niin että muisti menee. Se ei ole kyllä terveen ja vastuuntuntoisesti käyttäytyvän aikuisen hommaa. Jos tuota jatkaa lapsiperheessä, niin on syytä tehdä sellaiset järjestelyt ettei palaa kotiin ennen kuin pää taas toimii ja pahin känni on haihtunut.

Krapulattomuus ei ole mikään etu tässä asiassa. 

lapset ja tolkuttomassa kännissä olija  eivät saa olla samassa tilassa. 

Vierailija
6/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla käyty baareissa miehen kanssa kumpikaan oikeastaan ollenkaan lasten jälkeen, ei yhdessä, eikä erikseen. Syynä on se, ettei kiinnosta, ei huvita ja ei viitsi. Ollaan saatu olla ja mennä ihan tarpeeksi nuorena, itse sain ravintoloista tarpeekseni jo parikkymppisenä ja lopetin jo silloin niissä käynnin kokonaan. Kotiin ostan joskus viinipullon, mutta nyt en ole sitäkään tehnyt pariin kuukauteen kun en ole viitsinyt. Joskus kun ostin, niin saatoin sen yksin juoda parina viikonloppuna mies ei halunnut. Sama juttu on myös tuttavapiirissämme, baareissa ei kukaan juokse, on parempaakin tekemistä. Ikää meillä on nyt +-40.

Vierailija
7/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perheellinen ihminen ei saisi käydä silloin tällöin baarissa tuulettumassa? Eikö ole ihan sama miksi olet pois jos joka tapauksessa et ole sinä iltana kotona.. Miten se poissaolon syy vaikuttaa mitenkään mihinkään? Hämmentävää suorastaan :) ihan samahan se on oletko esim kaverin kanssa leffassa ja syömässä vai baarissa juhlimassa.

Kyllä me ainakin silloin tällöin käydään. Välillä saattaa olla mrnoa kahtrna peräkkäisenä viikonloppuna, välillä taas pariin- kolmeen kuukauteen ei tule käytyä. Kyllä vanhrmmatkin kaipaavat omia kivoja menoja.

Kotona juodaan silloin tällöin enemmän. Tai mies oikeastaan juo, minä max.pari siideriä.

mutta mulla ei ole mitään sitä vastaan että hän on kotona huppelissa jonain lauantai-iltana kun lapset nukkuvat. Siitä ei aiheudu kenellekään mitään pahaa.

onko puolisosi perheestä jossa on ollut alkoholin väärinkäyttöä vai mistä moinen suhtautuminen?

Vierailija
8/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 03:08"]

Jos se baarissa käyminen on niin kauhean tärkeää, niin on parempi kun et ala lapsia tekemään.

[/quote]

Aina riepoo tällaiset vastaukset. Jotkut ihmiset siten ajattelevat että jos hankit lapsia, luovut kaikesta muusta sosiaalisesta elämästä. Noh, joku voi tehdäkin niin mutta se ei kannata. Ei tietenkään lasten hankkimisen jälkeen baareissa voi jatkuvalla syötöllä riekkua mutta ei nämä kaksi asiaa sulje pois toisiaan. Kyllä sitä äiti-ihminenkin voi joskus baarissa käydä, vaikka joistakuista se kuulostaa aivan täysin absurdilta. Ei kai niitä lapsia sinne mukana raahata! Ja useimmilla lapsilla on myös toinen huoltaja - isä tai sitten muita vastuullisia aikuisia lapsen lähipiirissä, jotka silloin tällöin mielellään hoitavat lasta. 

Vierailija
9/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä juuri nuo tuollaiset "sitten kun on lapsia sinun pitää muuttua sellaiseksi ja sellaiseksi"- jutut on juuri niitä jotka aiheuttaa eroja. Kriisitilanteessa sitä huomaa, että ei tämä ole minun tapani olla ja elää vaan hänen. Miksi eläisin hänen ehdoillaan.. Olet mitä olet, puolisosi pitää hyväksyä sinut sellaisena. Ei ole häneltä pois jos käyt kerran kuussa jossain.

Vierailija
10/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kole lasta löytyy ja baariss akäydään harvakseltaan, jokunen kerta vuodessa. Ihan sama ihminen olen kuin ennen lapsiakin ja voin käydä kaveriporukalla baarissa jos siltä tuntuu. Ikää 36v, mies 46v. Enemmän minä käyn kuin mies, mies tykkää enemmän kutsua kavereita mökille grillaamaan ja istumaan iltaa.

Vierailija
11/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee ikää ja niitä unettomia öitä lasten myötä, niin ei kyllä baarissa käyminen ole se ykkösasia enää. Toki siellä voi silloin tällöin käydä jos huvittaa, mutta kun ei enää kiinnosta. Kotona on tarpeeksi meteliä muutenkin, tartte mihinkään meluisaan baariin lähteä (mieluummin istun joskus jossai viihtyisässä pubissa missä musiikki on sopivalla volyymilla, voi jutella kaverin kanssa, pelata bilistä, tms.). Nykyään en toivu viihdeilloista samalla tavalla kuin ennen, eli jos pe lähden niin menee koko viikonloppu väsyyksen ja saamattomuuden kourissa. Onko sen arvoista, en tiiä... Kotona juon silloin tällöin lasin/kaksi punaviiniä lasten nukkuessa tai joskus esikoisen kanssa katsotaan leffaa niin saatan sen lasillisen kaataa jo siinä. Selkeessä humalassa tulee oltua ehkä 2 krt/vuosi, silloin lapsettomana viikonloppuna jossain muualla kuin kotona. Mutta ei kai tähän sääntöjä ole.

Vierailija
12/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä me ainakin käydään miehen kans viihteellä miltei aina kun saadaan lapsi yökylään, mitä pahaa siinä on, eipä ole ketään joka kävisi kyläilemässä, ei sosiaalista elämää eikä mitään muuta kuin sitä että mies kulkee viikot töissä ja itse sitä on kotona 24/7. kyllä siinä vaiheessa täytyy jo päästä näkemään aikuisiakin ihmisiä, muuten sekoaa pää! lapsen saaminen ei voi olla este kaikelle muulle elämälle, eikä pidäkään olla. on ihan tervettä että ihmiset tekee välillä jotain muutakin ja irtautuu edes hetkiseksi siitä jatkuvasta samasta rutiinista mikä tuntuu välillä niin pitkästyttävältä. ei sillä ettenkö rakastaisi lastani yli kaiken ja huolehdin kyllä kaiken mahdollisen mitä lapsi tarvitsee, hän on oma kultainen lapseni, ainokaiseni. mutta kuitenkin toinen puoli asiasta eli se pointti, on se, että mukavampi se on aloittaa se uusi samanlainen viikko kuitenkin sillä että pääsee joskus pois mökistäkin. välillä sitten taas menee ihan vaan sillä kaavalla että käydään ulkona syömässä ja katsellaan ilta mukavia leffoja. olemme 30. turha sitä on missään "vankilassa" itseään pitää vaikka lapsi onkin, välillä täytyy päästää höyryjäkin. minulla se tarkoittaa rentoutumista, tanssimista, muiden ihmisten näkemistä. useammalta lapselta varmaan onkin hankalampi päästä missään käymään, ainakaan yhdessä mutta jos mahdollista niin suosittelen kyllä, mikäs sen kivempaa kun voi ainakin olla hetken miehen kanssa ihan kaksin. vinks vinks.

Vierailija
13/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes halunnut baariin sanotaan enää kymmeneen vuoteen. Silloin kun lapsi oli pieni, olisi joskus halunnut baariin, mutta koska jomman kumman vanhemman oli jäätävä sen lapsen kanssa kotiin, olisi sen toisen ollut pakko mennä baariin yksin ja toisen olisi ollut jäätävä kotiin yksin ja kumpikaan ei kuulostanut kovin houkuttelevalta. Ap:kin voisi ehkä miettiä, että joka kerta kun hän lähtee johonkin, puoliso jää yksin kotiin. Haluaisiko hän jäädä useinkin yksin kotiin kykkimään ja toista odottelemaan?

Mulle "vastapainoa arkeen" tajoaa moni muu asia kuin baarissa käynti. Ja itse asiassa mun arjessa ei sinänsä ole edes mitään vikaa, että ei siihen kauheasti vastapainoa tarvitsekaan. Enemmän kuitenkin koen saavani voimia esimerkiksi harrastuksista, luonnosta, avantouimisesta, mökkeilystä, teatterista, tai vastaavasta, kuin siitä että vedetään muistikatkoskännit ja herätään väsyneinä ja päänsärkyisinä.

Itseasiassa muistikatkoskännit kuulostavat vastemielisen rasittavilta. Voin kyllä ottaa mukavasti kotona pari lasia viiniä tai hyvää olutta, mutta muistikatkoskänni kuulostaa voimia vievältä. En jaksais.

Vierailija
14/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi teiniä, käyn viihteellä pari kertaa vuodessa, kotona juon kyllä, mutta en ikinä niin, että muisti menisi...

Ap:lla on iso riski alkoholisoitua joskus

Vierailija
15/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutenkin elämässä niin kivaa, en ole ennen lapsiakaan ollut mikään bilehile. Ei ole ollut tarvetta lähteä hillumaan ja kännäilemään.

Ei m eillä lapsiperheen arkeen eikä viikonloppuihin kuulu alkoholi eikä lapsia raijata hoitoonkaan. Ulkona kyllä käydään syömässä koko perhe silloin tällöin ja juhlassa voi lasi pari viiniä mennä ruuan kanssa mutta ne on sitten aikuisten juhlia. Itse olemme sitä mieltä kun on lapsia hankkinut, he menevät aina edelle, viina ei meitä vie.

Kaikki tyylillään mutta joskus ihmettelen joidenkin äitienkin valtavaa baari innostusta, melkein joka viikonloppu on päästävä baariin vaikka olisi monta pientä lasta.. ei ole minulle selvinnyt mikä siellä niin kiinnostaa, kännisten örvellys..

Vierailija
16/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:22"]

Meillä on muutenkin elämässä niin kivaa, en ole ennen lapsiakaan ollut mikään bilehile. Ei ole ollut tarvetta lähteä hillumaan ja kännäilemään.

Ei m eillä lapsiperheen arkeen eikä viikonloppuihin kuulu alkoholi eikä lapsia raijata hoitoonkaan. Ulkona kyllä käydään syömässä koko perhe silloin tällöin ja juhlassa voi lasi pari viiniä mennä ruuan kanssa mutta ne on sitten aikuisten juhlia. Itse olemme sitä mieltä kun on lapsia hankkinut, he menevät aina edelle, viina ei meitä vie.

Kaikki tyylillään mutta joskus ihmettelen joidenkin äitienkin valtavaa baari innostusta, melkein joka viikonloppu on päästävä baariin vaikka olisi monta pientä lasta.. ei ole minulle selvinnyt mikä siellä niin kiinnostaa, kännisten örvellys..

[/quote]

Tää on jännää aina tällä palstalla: jos käy joskus niin sitten siellä ollaan joka viikonloppu sun mielestä? Ja elämässä ei ole mitään kivaa jos siellä baarissa sattuu joskus käymään. Onko elämässäsi kaikki muukin yhtä mustavalkoista? Joko-tai? Mitään välimuotoa ei tässä(kään) asiassa voi olla?

Vierailija
17/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, 16 puhui tuntemistaan vanhemmista... ei keksityistä palstamammoista

Vierailija
18/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:26"]

[/quote]

Tais mainita sivulauseessa että kun on lapsia tehty niin viina ei heitä vie. Meitä muita sitten vie kun sen pari kertaa vuodessa käydään baarissa? :D Ai taivas näitä juttuja

Vierailija
19/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on baarissa käymisessä? En ole lopettanut baareilua lasten myötä ja tuskin lopetan myöhemminkään. Vanhuksenakin käyn varmaan mielelläni lasillisella ystävien kanssa.

Vierailija
20/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:26"]

[/quote]

Tais mainita sivulauseessa että kun on lapsia tehty niin viina ei heitä vie. Meitä muita sitten vie kun sen pari kertaa vuodessa käydään baarissa? :D Ai taivas näitä juttuja

[/quote]

Luetko sä aina pelkät rivien välit ja hermostut sitten siitä? Heh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi