Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaako teidän 6.-luokkalaiset tytöt?

Vierailija
24.05.2013 |

Meillä alkoi meikkaamaan, vaikkei mitään tarvetta todellakaan. Tänään huomautin sitten, että kauhea kerros peittävää värivoidetta kerääntynyt nenänpieliin, että lopettaisi tuon meikkaamisen, koska oma iho on raikas ja täydellinen, niin tyttö alkoi parkumaan ensin salaa peiton alla ja sitten sai hirveät raivarit siitä, kuinka olen häntä haukkunut??

Perustelin, että en todellakaan häntä hauku rumaksi, vaan että se meikki on rumaa, eikä sovi hänelle yhtään. Tyttö juoksi ovesta pihalle ja karjaisi, että vihaa minua!

Mitä tekisitte?

Tähän asiti tyttö ollut kuin enkeli, tosi kiltti ja ihana, eikä minkäänlaisia ongelmia ole hänen kanssaan koskaan ollut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkaa vielä, mitä nyt joskus kynsilakkaa laittaa. Itse meikkasin jo tuon ikäisenä vanhempieni kauhistukseksi. Vetelin paksut mustat kajalit ja töhkäsin ripset, varmaan muutakin, mutten muista mitä. Sen muistan kuitenkin, kuinka isäni kanssa tästä asiasta kättä väännettiin. Olen jo miettinyt mitä teen kun tyttäreni haluavat alkaa meikkaamaan. Ainakin pitää hankkia asialliset ja kunnolliset meikit ja luultavasti käyttäisin tyttäriäni kaverini, ammattimeikkaajan, luona. Hän saisi opettaa heidät meikkaamaan niin, ettei tulos olisi ihan karmea.

Vierailija
2/10 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö alkoi meikata vasta kasilla, mutta itse aikoinani meikkasin jo kuudennella. Äitini mielestä olin huoran näköinen (ihan juuri niin hän sanoi), ja isäni taas oli ihan varma että se on ohimenevä juttu jonka unohdan ihan itse muutamassa viikossa. No, edelleen meikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin meikkaamaan 10 vuotiaana, olen 92 syntynyt. Käytin kajalia, ripsaria ja luomiväriä mitään meikkipohjaa en kyllä käyttänyt. 

Vierailija
4/10 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse aloin meikata vasta 16-vuotiaana ja vanhempi tyttökin vasta yläasteella. Nyt tuo tyttö juoksi tuonne jonnekin metsään ja sanoi juoksevansa järveen tai suohon. Isänsä sanoi, että anna olla hetki rauhassa, äläkä huutele perään tai menee vain kauemmaksi - olen toisaalta aika kauhuissani, jos tekeekin jotain itselleen. En voi millään löytää häntä, kun pakoilee ja metsää ympärillä vaikka kuinka. Ollaan mökillä, enkä tunne maastoa kunnolla. ap.

Vierailija
5/10 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tyttö voi eksyäkin, koska ei itsekään tunne seutua vielä hyvin:( ap.

Vierailija
6/10 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei olisi tarvetta (pitkät, tummat ja tuuheat ripset, hyvä iho, tummahkot kulmakarvat vaikka vaaleat hiukset), mutta meikkaa - ihan sopivasti kyllä, ei onneksi mitään överiä, vaikka montaa "sorttia" laittaakin. Ja puhdistaa hyvin illalla!

taitaa vaikuttaa kun on 3 vuotta vanhempi isosisko.

Vierailija
7/10 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kannata antaa arvioita teini-ikäisen ulkonäöstä. Ikinä. 

Meikkausta ei harrasteta siksi, että siihen olisi "tarvetta". teinit kokeilevat ja opettelevat meikkaamista, koska se on kivaa ja samalla tavallaan testaillaan vähän isomman tytön ja naisen roolia. Isommaksi tulemisen pitäisi olla mukava ja tavoiteltava asia, eikä mikään "rumien ja viallisten" maailma. Vallan mahdollisesti tyttäresi on epävarma murrosiän merkeistä ihossaan (mustapäitä, finnejä). Siihen typerä kommentti siitä, että tyttö on itse pilannut ihonsa pahan näköiseksi, voi olla aika nujertava.  Muista vielä kauhistella, että ihonsa pilaamisen lisäksi tyttäresi on pilaamassa vartaloaan - ihan selvästi on ennen täydellinen perse levinnyt!

(Olihan tää aloitus provo, olihan?)

Vierailija
8/10 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasi jatkaa vielä... Mitäkö tekisin? Antaisin ensin tilanteen rauhoittua, ja sen jälkeen pyytäisin tytöltä anteeksi käytöstäni ja aiheuttamaani mielipahaa.

Ja vielä. Meikki ei pilaa kenenkään ihoa. Ensimmäiset meikkikokeilut ovat aina jossakin epäsopivan ja järkyttävän karmean välimaastossa, sukupolvesta toiseen. Sekään ei ole vaarallista, ja ehkä senkin voisi sanoa tytölle.

Jos et halua tyttäresi meikkaavan tuossa iässä, voit myös sellaisen säännön säätää. Mutta älä sano tyttären pilaavan ihoaan tai muuta loukkaavaa. Ja jos haluat tyttäresi meikkaavan kevyemmin, voit sitäkin vaatia tai vaikka maksaa hänelle meikinopastuksen. Mutta sekin on sitten äidin vaatimuksesta tehtävä juttu, ei sitä että "(vahva) meikki on rumaa eikä sovi tyttärellesi". 

Vierailija
9/10 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin meikkaamisen kavereiden kanssa juurikin kuudennella luokalla (n. 15 vuotta sitten). Muistaakseni lähinnä luomivärejä laiteltiin, yläasteella tuli sitten vahvemmat rajaukset.

Vierailija
10/10 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattiko arvostella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi