Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pummilla vai pommilla?

Vierailija
24.05.2013 |

Jos matkustaa ilman lippua, niin matkustaako pummilla vai pommilla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pommilla tietenkin. Pummi on kerjäläinen. Sen selkään tuskin kukaan kiipeää matkaa tekemään.

Vierailija
2/23 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:09"]

No pommilla tietenkin. Pummi on kerjäläinen. Sen selkään tuskin kukaan kiipeää matkaa tekemään.

[/quote]

Kyllä siinä matkustetaan toisten laskuun, eli pummataan, eikä matkusteta millään pommilla, ei mun tietääkseni pommit ole julkisia kulkuneuvoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommiin nukkunut matkustaa pummilla.

Vierailija
4/23 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se bussi tai junakaan mikään POMMI ole, 15. Pummaaminen on pummilla oloa, sopii siis tähän asiayhteyteen paljon loogisemmin.

Vierailija
5/23 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:09"]

[/quote]

Siinähän pummataan matka, eli matkustetaan pummilla. Ei siis hypätä pummin reppuselkään vaan pummataan itse.

Mutta kumpaan nukutaan, pommiin vai ponniin? Minä kun olen kuullut kumpaakin versiota (ensimmäistä enemmän ja ensimmäistä käytän itsekin).

Vierailija
6/23 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan pummilla ja nukun pommiin, mutta olen kuullut pommilla matkustamisesta ja ponniin nukkumisesta myös.

Vierailija
7/23 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 16:38"]No jaa, isäni (kolmannen polven helsinkiläinen eikä taatusti suomenruotsalainen) puhui pommilla matkustamisesta. Tiedä sitten oliko kyseessä lukihäiriö. Sossu eli sosiaalitoimisto nyt kuitenkin on fatta.

[/quote]

Kaikki tietää et se on fatta mutta se on myös sossu

Vierailija
8/23 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 16:38"]No jaa, isäni (kolmannen polven helsinkiläinen eikä taatusti suomenruotsalainen) puhui pommilla matkustamisesta. Tiedä sitten oliko kyseessä lukihäiriö. Sossu eli sosiaalitoimisto nyt kuitenkin on fatta.

[/quote]

Kaikki tietää et se on fatta mutta se on myös sossu

Vierailija
9/23 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oikeassa Stadissa pummilla matkustaminen oli kyydin kerjäämistä "hei stikkaa mulle spora". Pommila matkustaminen sitä, että ei kysellyt eikä maksanut, meni vaan sporaan/skuruun tai busaan/dösään.

Ehkä se kertoo jotain kun kaikki on nykyään yhtä "pummia".

Pummilla matkustamista on mm. se kun maksaa sossukortilla taksin pitkäripaseen/handeliin ja takasin himaan ja kehuu sillä julkisesti.

Vierailija
10/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummilla

Vierailija
11/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummilla :)

Vierailija
12/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummilla!

Vierailija
13/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummilla. Pommilla matkustamisesta en ole koskaan kuullut.

Vierailija
14/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kuullut puhuttavan pommilla matkustamisesta, liekö lähinnä suomenruotsalaisten tapa sanoa? Itse käytän myös pummilla sanaa. Sitten jos joku anelee rahaa, niin hän pummaa ja on pummi.

Vierailija
15/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kuullut puhuttavan pommilla matkustamisesta, liekö lähinnä suomenruotsalaisten tapa sanoa? Itse käytän myös pummilla sanaa. Sitten jos joku anelee rahaa, niin hän pummaa ja on pummi.

Vierailija
16/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummilla, pommit eivät tähän liity. Sama juttu että sosiaalivirasto/toimisto on SOSSU, ei SOSKU (mistä tuo -ku pääte tulee??).

Vierailija
18/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa, se olisikin näkemisen arvoinen asia kun lipuntarkastajat tulisivat, ja itse pahoittelisi kun matkustaa "pommilla". :DD Attention, we have a terrorist in the train..

Vierailija
19/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, isäni (kolmannen polven helsinkiläinen eikä taatusti suomenruotsalainen) puhui pommilla matkustamisesta. Tiedä sitten oliko kyseessä lukihäiriö. Sossu eli sosiaalitoimisto nyt kuitenkin on fatta.

Vierailija
20/23 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummilla. Pummi ja pummata. Pommi on ihan eri juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä