3 kk yhdessä, eikä mies ei ole kertaakaan sanonut tykkäävänsä/rakastavansa
Otetaan esimerkki: sanon hänelle "Oot rakas" ja hän ei vastaa mitään tai sanon hänelle "Tykkään susta tosi paljon" ja hän ei vastaa mitään. Hän ei kuulemma ole vielä varma tunteistaan minua kohtaa tai onko niitä ollenkaan, mutta haluaa silti olla vain minun kanssani, koska olen kuulemma muilla tavoin täydellinen kumppani hänelle. Kaikki hänen eleensä ja kosketuksensa viestivät kuitenkin sitä, että hän pitää minusta todella paljon. En siis ymmärrä, miksei sitä voi sanoa ääneen. Vai onko niin, että hän vain esittää? Miten pian muiden miehet ovat sanoneet tykkäävänsä/rakastavansa?
Kommentit (87)
Älä hyvä ihminen ainakaan painosta. Sanoo sitten kun on valmis siihen. Teot puhuu varmasti enemmän kuin sanat!
Oma mieheni sanoi vasta joskus puolen vuoden jälkeen. Oltiin jo ehditty asuakin yhdessä jonkun aikaa. Ja silti yllätyin kun sanoi tämän, vaikka toki sen olin teinnyt koska yhdessä oli hyvä olla.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 02:14"]
Hän ei kuulemma ole vielä varma tunteistaan minua kohtaa tai onko niitä ollenkaan, mutta haluaa silti olla vain minun kanssani, koska olen kuulemma muilla tavoin täydellinen kumppani hänelle.
[/quote]
No tuossahan se tuli: hän ei ole sinuun rakastunut, joten ei sitä sanokaan. Ei esitä mitään. Itse on sinulle näin kertonut, muttet nyt vain sitä usko vaan ylitulkitset hänen ilmeitään ja eleitään. Voi ehkä tosiaan pitää sinusta kovasti, mutta et ole hänelle rakas.
Suomeksi; ei tunnetasolla ole juurikaan vaikuttunut eikä hullaantunut, mutta tykkää maata kanssasi.
Suomeksi; ei tunnetasolla ole juurikaan vaikuttunut eikä hullaantunut, mutta tykkää maata kanssasi.
Mä kyllä olisin lähtenyt jo, kyllä tuossa ajassa haluaa kuulla että toinen tykkää romanttisessa mielessä toisesta. Ihme kyykyttämistä mieheltä saada sut kerjäämään kysymyksiä tunteista ja arvailemaan niitä.
20 vuotta yhdessä, mies ei ole kertaakaan sanonut rakastavansa. Enkä minä ole kertaakaan sitä sanaa kerjännyt.
Mies rakastaa teoilla. Ostaa minulle uuden kännykän, laittaa ruokaa, pitää huolta siitä, että saan lauantaina nukkua pitkään, antaa katsoa lempparielokuvaa, vaikka toinen kanava näyttää lätkää jne.
Rakastaminen on miehellesi eri asia kuin sinulle! SInä puhut rakastamisesta kepeästi eli nyt rakastan, huomenna ehkä en. Miehelle se on isompi juttu, vakavampi asia, joka ei alkuhuumassa ole vielä selvillä. Rakastuminen on eri asia kuin rakastaminen.
Toiset eivät vain ole sellaisia, että menevät siihen huumaan mukaan vaan pitävät jalat maassa.
Vaikka olen nainen, niin kuulun itse tähän samaan kastiin. 3kk on niin lyhyt aika, että eihän siinä ole vielä oppinut edes toista tuntemaan ja miten ihmeessä voi rakastaa jotain, jota ei tunne? Voi olla melko varma, että toinen on juuri sellainen kuin sen haluaakin olevan, mutta oikea tunteminen ottaa kuitenkin selkeästi pidemmän ajan.
Mä juoksisin karkuun (ja olen juossutkin), jos mulle sanoo muutaman hassun viikon tai kuukauden jälkeen, että rakastaa. Tuntuu siltä, että toisella on pakkomielle parisuhteeseen ja olisi ihan sama kuka siinä vierellä olisi.
Mä haluan, että mua rakastetaan sellaisena kuin olen, ei sellaisena kuin mun kuvitellaan olevan.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 08:39"]
Toiset eivät vain ole sellaisia, että menevät siihen huumaan mukaan vaan pitävät jalat maassa.
Vaikka olen nainen, niin kuulun itse tähän samaan kastiin. 3kk on niin lyhyt aika, että eihän siinä ole vielä oppinut edes toista tuntemaan ja miten ihmeessä voi rakastaa jotain, jota ei tunne? Voi olla melko varma, että toinen on juuri sellainen kuin sen haluaakin olevan, mutta oikea tunteminen ottaa kuitenkin selkeästi pidemmän ajan.
Mä juoksisin karkuun (ja olen juossutkin), jos mulle sanoo muutaman hassun viikon tai kuukauden jälkeen, että rakastaa. Tuntuu siltä, että toisella on pakkomielle parisuhteeseen ja olisi ihan sama kuka siinä vierellä olisi.
Mä haluan, että mua rakastetaan sellaisena kuin olen, ei sellaisena kuin mun kuvitellaan olevan.
[/quote]
Tismalleen tämä. Olen itse ihan samanlainen, minusta olisi omituista, jos joku parin kuukauden tuttavuus alkaisi kertoa rakkaudestaan minua kohtaan ja ahdistella, että miksen vastaa samoin. Olin mieheni kanssa hieman yli puoli vuotta yhdessä, ennen kuin kumpikaan uskalsi tosissaan sanoa, että "minä pidän sinusta todella paljon" ja suunnilleen 9kk maissa vaihdettiin "minä rakastan sinua". Tämä tahti oli meille molemmille sopiva eikä kumpaakaan ahdistanut!
Ihmisiä on niin erilaisia...
Olin aikanaan ollut mieheni kanssa vasta kuukauden yhdessä, kun riideltyämme ensimmäisen kerran kunnolla ja minun lähdettyä ulos tuulettumaan, sain sisälle tullessani vastaani puolinukuksissa olevan miehen peittoihin käärityneenä ja tyynylläni oli oma puhelimeni, jossa vilkkui 1 saapunut viesti...
Luin sen ja olin aivan myyty. Viestissä luki, että " Mä rakastan sua! <3 T: T...."
Ensimmäinen rakkauden tunnustus meidän suhteessa ja se yö meni paljon muuten, kuin nukkuessa.
Sain sen viestin jälkeen järkyttävän hellyyskohtauksen miestäni kohtaan...
Eikä kyse ole ihan teini suhteestakaan, vaan mieheni oli tuolloin 34-vuotias... <3 <3
RAKASTAN TUOTA MIESTÄ NIIN PALJON!!! <3
Jos pitäisi valita, puhuuko mies rakkaudesta vai näyttääkö hän sen teoillaan, niin kyllä empimättä valitsisin ne teot.
Mies taisi sanoa jo viikon päästä että "olen rakastumassa sinuun". Yhdessä oltu 7vuotta ja mies osoittaa rakkauttaan sekä sanoin että teoin. Luotettava, hellä ja ihana mies!
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 02:14"]
Otetaan esimerkki: sanon hänelle "Oot rakas" ja hän ei vastaa mitään tai sanon hänelle "Tykkään susta tosi paljon" ja hän ei vastaa mitään. Hän ei kuulemma ole vielä varma tunteistaan minua kohtaa tai onko niitä ollenkaan, mutta haluaa silti olla vain minun kanssani, koska olen kuulemma muilla tavoin täydellinen kumppani hänelle. Kaikki hänen eleensä ja kosketuksensa viestivät kuitenkin sitä, että hän pitää minusta todella paljon. En siis ymmärrä, miksei sitä voi sanoa ääneen. Vai onko niin, että hän vain esittää? Miten pian muiden miehet ovat sanoneet tykkäävänsä/rakastavansa?
[/quote]Minä voisin sanoa jo nimen kertomisen jälkeen jos tämä yksinäisyys sillä loppuisi.
-Mies 29v-
Voiko joku oikeesti 3 kk:ssa rakastua ihmiseen? Siis niinkun, oikeaa rakkautta-rakastua? Eikö se ole pelkkää ihastusta tyyliin eka vuosi.
Mietipä sellaista skenaariota jossa mies olisi jauhanut sen kolme kuukautta exästään. Sellaisiakin on. Jotkut eivät tajua lopettaa edes aviossakaan eli odottele kaikessa rauhassa vielä kolmisen kuukautta. Exästä jauhavaan kannattaa ottaa hajurakoa koska siinä polttaa näppinsä ja rakkaudentunnustukset jäävät kuulematta.
Kuulostat todella rasittavalta kyylältä ja painostajalta. Jos olisin se mies, lähtisin äkkiä vetämään ennen kuin on liian myöhäistä (hankkiudut raskaaksi).
Mulla on vähän erilainen tilanne. Miehellä tuntui aluksi olevan kiire sitoutua ja puhui hyvin aikaisessa vaiheessa jo tulevaisuudesta ja yhteen muuttamisesta. Pyysikin muuttamaan luokseen ja sovittiin että kokeillaan parin viikon pätkä niin että vietän aikaa hänen luonaan ja "leikitään kotia", nähdäänpä sitten natsaako meillä hyvin yhteen. Kun aikaa vähän kului ja olemme viettäneet enemmän aikaa yhdessä, mies on alkanut puhua yhä enemmän miten hyvältä tämä tuntuu. Ja toisaalta taas ei enää kuitenkaan sano tykkäävänsä. Aluksi lähetti viestinkin jossa sanoi olevansa rakastunut, nyt kun sanoin viimein että olen rakastunut häneen, ainoa vastaus oli "Katsotaan kestääkö se". Ei edes mainintaa siitä että tykkäisi, tissejä kehaisi hyviksi ja sekin eri tilanteessa. On jotenkin kamalaa kun toisaalta mies kertoo että on hyvä olla ja toisaalta kun sanon hänelle jotain hellää, saan vastaukseksi hiljaisuutta. En vaadi että tunnistaisi rakkautta vaan mulle riittäisi se että sanoisi tykkäävänsä. Jos toisesta välittää, miksei sitä voisi sanoa myös ääneen? Tämä on minulle kynnyskysymys ja ellei asia muutu, eroan mieluummin kuin vietän loppuelämäni suhteessa jossa en saa hellyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi valita, puhuuko mies rakkaudesta vai näyttääkö hän sen teoillaan, niin kyllä empimättä valitsisin ne teot.
Minä valitsisin rahat 😁
Ei kaikki salamarakastu. Onneksi.