Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mä traumatisoinut mun 3v lapsen

Vierailija
23.05.2013 |

Kun se ei ikinä pidä äitiä tyhmänä, vaan mä olen kuulemma vain "kiltti, ihana ja kaunis". Ja aina kuulemma ajattelen hänen parastaan, olen hyvä äiti. 

OIkeasti me otetaan yhteen vaikka kuinka usein, olen huutanut ja tukistanutkin (tosin siitä on varmaan puoli vuotta kun viimeksi ja sitä edellisestä kerrasta samanmoinen puoli vuotta). 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sun lapsellas sitten on lapsi ja näet millainen hän on isänä, voit arvioida mitä oma kasvatuksesi sai aikaan. 

Vierailija
2/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 13:27"]

Mikä avauksen pointti siis oli?

Mun 3v pistetään monta kertaa tuhmuuksista päivän aikana jäähylle, silti olen se "Maailman paras äiti" pojan sanojen mukaan. Kellään ei kuulemma ole parempaa ja se rakastaa muo enemmän kuin iskää :D

Olenko mä nyt siis tehnyt jotain väärin, kun lapseni rakastaa minua? :O

[/quote]

Luuletko siis, että muut vanhemmat eivät mitenkään puutu lapsen "tuhmuuksiin", tai että asiantuntijat jotenkin suosittelevat, ettei lapselle pantaisi rajoja?

Mä en edelleenkään ymmärrä tätä avausta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:31"]

Mun 3v pistetään monta kertaa tuhmuuksista päivän aikana jäähylle, silti olen se "Maailman paras äiti" pojan sanojen mukaan. Kellään ei kuulemma ole parempaa ja se rakastaa muo enemmän kuin iskää :D

[/quote]

Luuletko siis, että muut vanhemmat eivät mitenkään puutu lapsen "tuhmuuksiin", tai että asiantuntijat jotenkin suosittelevat, ettei lapselle pantaisi rajoja?

[/quote]

Et näköjään myöskään ymmärrä sarkasmia, ei se mitään
*taputtaa päätä*

Vierailija
4/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

Et näköjään myöskään ymmärrä sarkasmia, ei se mitään
*taputtaa päätä*

[/quote]

Varmaan tuossa oli joku sarkastiseksi tarkoitettu juttu, mutta mitä sillä oli tarkoitus sanoa? Mä en vain käsitä, mikä on ap:n pointti tässä avauksessa. Onko se hänen oma paremmuutensa kasvattajana muihin nähden (kehen nähden)? Onko se se, että hän on tehnyt sokkona ratkaisuja, jotka eivät hänen mielestään ole hyviä, mutta silti hänen lapsensa on ihan ok? Onko se muiden kasvattajien huonous? Tukkapöllyn erinomaisuus kasvatuskeinona? Mikä?

Vierailija
5/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin tavata sen 3-vuotiaan, joka sanoo "ajattelet aina minun parastani". Ei kolmevuotias edes tajua tuota käsitettä.

Vierailija
6/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vielä tietää.

Vierailija
7/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän sun avauksen pointti on?

Vierailija
8/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laittaako se ikinä vastaan?

Vierailija
9/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millälailla traumatisoinut? Sillä tukistamisellako? Paha sanoa näin vähillä tiedoilla, mutta enpä usko. :)

Vierailija
10/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa mitään kummallista ole.

Mullakin ylilyöntejä (tukistusta) on tullut esikoisen kohdalla, tosin hänellä uhma alkoi 2-vuotiaana. Sen sijaan toinen lapsi on jo 5v eikä varsinaista uhmaa ole ollut, vain pientä kiukuttelua silloin tällöin. Lapset on erilaisia.

Molemmat silti tykkäävät äidistään. Halaavat ja pussaavat ja kehuvat minua ihanaksi :)

Meillä ei saa haukkua toisia, enkä ole ikinä itsekään vanhempiani haukkunut. Lapset kyllä suuttuessaan aloittavat huutamaan että "MÄ EN ENÄÄ TYKKÄÄ... MÄ EN... MÄÄ MEEN TÄNNE EIKÄ KUKAAN SAA TULLA!" tai jotain vastaavaa. Ihan huvittavaa, en ole heitä pelotellut mitenkään, enkä kieltänyt ilmaisemasta tunteitaan. Mistä lie huomaavat, että äitiä ei ole kunnioittavaa haukkua. Ehkä siitä, etten itsekään niin tee :O

Vierailija
11/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 13:14"]

Siis laittaako se ikinä vastaan?

[/quote]

Laittaa vastaan, mutta mä en yleensä oikein tunnista ihmisten kuvauksia tavallisesta 3-vuotiaasta mun lapseen. Ajattelin vain, että olenko mä niin narsistinen huono äiti, että mun lapsiressun on pakko pönkittää mun heiveröistä itsetuntoa arjessa kehumalla yltiöpäisesti. 

Kuulemma 3v lapset on vain hirveitä, tappelee aamusta iltaan, haluaa kaupassa karkkia, kirkuu joka välissä eikä ikinä suostu yhteistyöhön. Sellainen on kuulemma tavis 3v ja meidän ei ole. Lisäksi vanhempia pitää kuulemma haukkua ja inhota mennen tullen.

Vierailija
12/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei uskalla sanoa muuta kun pelkää että tukistat?

ei vaan ...kyllä se vielä tulee. Meillä oli ekat rähjät muistaakseni 5-vuotiaana  :)

Vierailija
13/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt ap selittää, mikä tämän sun avauksen pointti on? Tukistaminen tekee superkasvattajan? Sun lapsi on poikkeuksellinen? Oot itse poikkeuksellinen kasvattaja? Mikä?

Vierailija
14/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/15 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia 3-vuotiaan sanoa, että äiti on ihana ja kaunis eikä ikinä tyhmä (on myös normaalia, jos ei sano noin, ja on normaalia sanoa, että äiti on tyhmä).

Mutta tuo särähti vähän korvaan, että 3-vuotias sanoo, että äiti ajattelee aina hänen parastaan...tulee mieleen, että äiti kyselee 3-vuotiaalta tuollaisia, kenties koska tuntee syyllisyyttä tukistamisesta :( (ja syystäkin). 3v vastaa herkästi, mitä uskoo äidin haluavan kuulla.

Traumoista nyt en tiedä mitään, mutta jos osuin oikeaan niin lopeta tuo lapsen tenttaaminen siitä, mitä mieltä on sinusta, ja järjestä asiat niin, ettet enää tukista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi