Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotihoidontuelle ostoksia valmiiksi

Vierailija
22.05.2013 |

Oletteko ennakoineet kotihoidontuelle jäämistä esim sillä että olette ostaneet valmiiksi joitakin taloustarvikkeita tms? Jos jollakin hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan! Tai muutkin säästöjutut sille ajalle kiinnostaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Lisääkin saa laittaa=) Tarkoitin just tuota, että osteleeko muut alesta etukäteen tarpeellista.

Vierailija
2/8 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyödytä mitään. Suiurin menoerä on jokatapauksessa asuminen, sitten vakuutukset, auto ja ruoka. Mihin näihin voit vaikuttaa etukäteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jo ennen äitiyslomalle jäämistä laadukkaan toppatakin ja talvikengät (loppuvuodesta 2011) koska ensi talvena (2013-14) lapsi on lumessamöyrimisiässä ja minä kotihoidontuella ja sitten ei varmaan ole varaa panostaa omiin ulkoiluvaatteisiin kuten silloin oli.

Vierailija
5/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eiköhän olisi viisaampaa siirtää rahaa erilliselle säästötilille. Sellaisen voi koska tahansa perustaa, ja saa pikkuisen parempaa korkoakin sille kuin käyttelytilille.

Nimittäin tuollaiset etukäteishankinnat voivat mennä ihan mönkäänkin. Lapselle ostamasi vaatteet ovatkin liian isot ja sitä seuraavana talvena jo liian pienet, tms. (itselle vaatteita voi toki ostaa, kuten kolmonenkin teki)

Joten sen takia kannattaisi ehkä kuitenkin säästää ja käyttää se säästö rahana, ei tavarana.

Jos nyt kumminkin ihan kodinhoidossa tarvittavia asioita tarkoitat, niin ainahan sitä voi - JOS on tilaa säilyttää asioita, monilla ei ole - ostaa varastoon vaikkapa näitä:

- talouspapereita (wc-paperit, siteet, vaipat)

- hygieniatuotteita (hammastahnat, shampoot, saippuat, lapselle kylpyöljyä, perusvoidetta)

- pesuaineita (astianpesuainetta/tiskikonetabletteja, pyykinpesuainetta, yleispuhdistusainetta, pölypusseja imuriin)

- kuivatuotteita (kahvia, teetä, jauhoja, sokeria, pastaa, riisiä, puurohiutaleita, säilykkeitä kuten tomaattimurskaa, tonnikalaa, papuja)

- jos se hoitovapaa on pian, voit toki ostaa pakkaseenkin jotain. Kannattaa kuitenkin muistaa, että liha ei säily pakkasessa montaa kuukautta, ainakaan rasvainen liha kuten porsas.

Kotihoidontuella ollessa vauva alkaa todennäköisesti tarvita mm. pyöräilykypärää ja pyörän turvaistuinta, ne voi hommata etukäteen. Samaten hän istuu varmaan jo ruokapöydässä syöttötuolissa, ja sen voi hommata, jos ei vielä ole.

Vierailija
6/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästin erilliselle tilille. Jonkin verran myös ostin vaatetta jemmaan alennustangoista/myynneistä. Ruoka- ja taloustavaroita en kyllä lähtisi hamstraamaan.

Vierailija
7/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin tilille jo ennen lasta, mutta hankin myös viimeisen päälle olevat ulkovarusteet ja kengät, koska tiesin että olen paljon ulkona, ja ettei kotihodontuella ostella mitään satojen eurojen varusteita. Olen uusinut ennen hoitovapaatamyös silmälasit ja käynyt hammaslääkärillä tms. isommat hommat, joiden tiesin tulevan eteen aika pian joka tapauksessa.

Vierailija
8/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, eikö se ole sama ostaako ne hankinnat nyt vai myöhemmin, siis absoluuttisena rahamääränä ajateltuna? Vai onko ajatus se, että jos ei osta noita tärkeitä hankintoja nyt niin tuhlaa rahan johonkin muuhun ja silloin se ei ole enää hoitovapalla käytettävissä? Itse en hirveästi just noita vaate- tms hankintoja uskaltaisi ostaa, kun niin moni asia voi muuttua. Toki jos alesta saa halvalla niin eri juttu.