Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä puhjennut allergia raskauden aikana?

Vierailija
21.05.2013 |

Itselläni oli allergioita, siitepöly ja muutama ruoka-aine. Kun odotin esikoista en yhtäkkiä ollutkan niin herkkä, pystyin esim syömään omenoita, ja minulle sanottiin että se on ihan normaalia.

Toisessa raskaudessa herkistyin kuitenkin entisestään tietyille jutuille, enkä voinut enää ottaa lemmikkejä syliin kun tuli kamala kutina jos koskin niihin...

Vauva nyt 3vko, ja edelleedn tulee kutinaa kun rapsuttelen lemmikkejä...

Onko kenelläkään täällä kokemusta vastaavasta?

Menikö ohi jossain vaiheessa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/13 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kellään kokemuksia...? tutun tutun naapurin serkusta kuullut juttua esim?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkesi raskauden aikana allergia meidän lemmikkirotille ja pujolle. Ennen raskautta siis ei ollut mitään oireita ainakaan. Ei ole mennyt ohi.

Vierailija
4/13 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin toista lastani, kun keväällä iski koivun ja lepän kukinnan aikaan siitepölyallergia. Silloin oli kyllä normaalia enemmän siitepölyä ilmassa. Allergialääkeresepti piti hakea lääkäriltä, kun en yhtään voinut olla ulkona.

Eipä ole allergia mennyt ohi vuosien varrella eikä uusia allergioita ole tullut. Astma tuli, mutta se on luokiteltu ei-allergiseksi astmaksi.

Vierailija
5/13 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulle tuli allergioita raskausaikana 10 v sitten, en edes tiedä mitä kaikkea. Ainakin leppä, koivu, havupuut, hyttyset, ym

Eipä mene ohi :(

Vierailija
6/13 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voinut olla ainakaan koiria lähellä raskausaikana. Silmiä alkoi kirvelemään, nenä alkoi vuotamaan ja tuli sellainen tukkoinen olo. Ennen raskautta ei mitään oireita koirista eikä raskauden jälkeen. Tosin en ollut heti synnytyksen jälkeen koirien kanssa tekemisisä joten vaikea sanoa missä vaiheessa sitten ohi meni.

Vierailija
7/13 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 16:18"]

Mä en voinut olla ainakaan koiria lähellä raskausaikana. Silmiä alkoi kirvelemään, nenä alkoi vuotamaan ja tuli sellainen tukkoinen olo. Ennen raskautta ei mitään oireita koirista eikä raskauden jälkeen. Tosin en ollut heti synnytyksen jälkeen koirien kanssa tekemisisä joten vaikea sanoa missä vaiheessa sitten ohi meni.

[/quote]

Mutta siis kyllä se muutaman kuukauden sisällä synnytyksen jälkeen oli ohi mennyt.

Vierailija
8/13 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista, "Kivaa" kuulla etten ole ainut jolle näin käynyt..

Vierailija
9/13 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä allergiat ja muut immunologiset reaktiot rauhoittuvat raskauden aikana. Syynä on juuri elimistön immuunivasteen heikkeneminen, jotta keho sietäisi vieraan eliön sisällään. Samasta syystä tosin taudit tarttuvat herkemmin ja niistä toipuminen voi olla hankalampaa. 

Vierailija
10/13 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole diagnosoitu mitään allergioita, mutta olen ollut huomaavinani että suosikkiruokani simpukat aiheuttaisivat hengenahdistusta. Ihan tuntuu kurkunpää kuroutuvan kiinni ja mieskin sanoi että ääneni muuttui simpukansyönnin jälkeen.

Tosin henkeä ahdistaa vähän väliä muutenkin, kun keuhkot painuu pienempään tilaan eli en tiedä onko havainnossani mitään perää. Olen sitten jättänyt simpukat syömättä.

Vierailija
11/13 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt etsimässä uutta kotia lemmikeille kun en enää pysty heitä hoitamaan, en voi heitä pitää ja odottaa että ehkä joskus voisin taas hoitaa =(

Vierailija
12/13 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin allergisoitua vasta rankalla imetysdietillä.

Onko lapsillasi muuten allergioita ? Jotkuthan suosittelevat välttelemään tarkkaan odotus/imetysaikana omia allergianaiheuttajia koska jos äidillä allerginen reaktio päällä niin lapsi saa myös silloin osansa tuosta reaktiosta ja joidenkin mukaan lapselle puhkeaa silloin herkemmin itselleenkin allergioita.

Yleensäkinhän allergiat saattavat pahentua jonkin rankan fyysisen rasituksen aikaan esim. sairastamisen aikana. Miksei siis odotuskin voisi olla fyysisesti niin rankka kokemus että se pahentaa allergioita (Tietty hormonitoiminta ym. muuttuu eli voisiko sitäkin kautta joko helpottaa/pahentaa allergioita).

Vierailija
13/13 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella ei mitään, tämä toinen ei ole vielä ainakaan mistään syömisestä oireillut mutta eihän se juo muuta kuin rintamaitoa ja itsekin olen nyt joutunut välttämään kaikkea mikä allergisoi.. Paitsi että eläimiä en ole voinut väittää, ja epäilen että ehkä tämä toinen onkin allerginen koska on pientä nuhaa koko ajan.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi