Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen miettinyt sijaisvanhemmuutta. Sovinko tehtävään?

Vierailija
18.05.2013 |

Tilanteemme on siis se, että meillä on 4 biologista lasta. Ennen lapsiani ajattelin aina mahdollisesti myös adoptoivani lapsen/lapsia, mutta siihen ei koskaan riittäneet varat. Sijaisvanhemmuudesta en ollut ennen edes kuullut. 

No ison perheen halusin ja sainkin tosiaan nämä neljä ihanaa tyttöä. Eräs päivä kuin salama kirkkaalta taivaalta tajusin, että sillä oli jokin tarkoitus kun sain vain tyttöjä. Minulla on nimittäin ollut paljon mietteitä siitä pitäisikö meidän "yrittää" vielä poikaakin. Toisaalta rahaa ei oikein ole siihen, että tekisimme lisää biolapsia. Sitten näin erään artikkelin sijaislapsista ja tajusin, että tämä se tarkoitus oli. Me emme miheni kanssa saaneet poikaa sen takia, että voisimme joskus auttaa jotakuta poikaa tai poikia saamaan kodin meidän luotamme.

Sydämessämme on paikka pojalle/pojille ja jossain on poika/poikia jotka tarvitsevat kipeästi turvallista kotia. Onko tämä perusteltu syy ryhtyä sijaisvanhemmaksi? Tiedän siis, että omaa poikaa emme koskaan saaneet, emmekä saisi sijaisvanhempinakaan, mutta saisimme kasvattaa pientä poikaa ja olla esimerkkinä ja perheenä pienelle pojalle. Ja voihan se olla, että poika asuisi meillä aikuisikään asti.

Kertokaaa mietteitänne sijaisvanhemmuudesta ja siitä millä perusteella sellaista kannattaisi edes harkita? Kiitos

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa hankkiutua valmennukseen. Siellä selviää ja selvitetään sovitko sijaisvanhemmaksi. Onhan se aika erikoista haluta poikaa siksi, kun itsellä on tyttöjä. Mutta toki toiveita sijoitettavasta lapsesta saa esittää.

Vierailija
2/5 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen käsittänyt, että sijoitettavan lapsen sukupuolen voi valita. Ja tietysti olisi mukavaa saada tännr tyttöröyhötysten sekaan jo vähän muutakin :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/5 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisvanhempana sinun tulee olla valmis ottamaan elämääsi myös lapsen (ongelmalliset) vanhemmat. Oletko valmis siihen?

Vierailija
5/5 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 18:52"]

Sijaisvanhempana sinun tulee olla valmis ottamaan elämääsi myös lapsen (ongelmalliset) vanhemmat. Oletko valmis siihen?

[/quote]

Niin tuota olen miettinyt ja uskon, että olen valmis. Pakkohan se olisi ja pitäisi tietysti toivoa, että suhde ei olisi ongelmallinen. Lapsen vuoksi

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi