Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olettko olleet todella kiireisiä äitiyslomalla?

Vierailija
18.05.2013 |

Kaverin perheen äitiyslomakiireet ihmetyttävät minua. Kaveri on nyt valittanut 2 kk että hän tai miehensä ei ole ehtinyt tehdä erästä alle 30 min vaativaa hommaa, joka tarvitsee joka tapauksessa jossain vaiheessa tehdä ja kaiken lisäksi vielä helpottaisi arkea.

Varsinaisestihan tuo ehtimättömyys ei ole kumma homma. Onhan minullakin paljon asioita joita en "ehdi" tekemään. Esim. voisin viedä loputkin talvikengät varastoon, mutta en "ehdi" kun pitää roikkua av:lla.

Mutta viimeksi asiasta valittaessaan kaveri sanoi että hyvähän teidän oli tehdä se sama homma koska teillä on niin paljon enemmän aikaa kun olette töissä (eikä äitiyslomalla). What!!! Kyseessä siis kotona (pihalla) tehtävä pikkupuuha.

Ainahan sitä väitellään kumpi on raskaampaa, perhevapailla olo vai töissä olo. Mutta onko muidenkin mielestä niin että kertaluonteinen alle 30 min pihahomma on helpompi tehdä työssäkäyvän perheen kuin äitiyslomalla olevan perheen (lapsia sama määrä)?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään esikoisen kanssa ollut kiireinen. 

Toisen kanssa jo vähän, sillä esikoinen oli silloin juuri täyttänyt 1v.

Kolmannen kanssa olin melko kiireinen, sillä esikoinen oli 2v ja toinen lapsi 1v ja siis kotihoidossa tietenkin.

Nyt neljännen kanssa kiireinen, sillä kolme isompaa lasta edelleen kotihoidossa ja ovat 3v, 4 v ja 5 v.

Mutta ehdin silti hyvin tehdä pihatöitä ja muita kotitöitä, joten en siis niin kiireinen ole.

Kaikilla ei vaan hommat suju yhtä hyvin kuin minulla, tuttava kuljettaa lapset päiväkotiin, on vauvan kanssa kotona kahdestaan eikä silti ehdi tehdä mitään.....

Vierailija
2/2 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kyseessä ei niinkään taida olla ehtimättömyys vaan laiskuus tai asioiden priorisoinnin osaamattomuus? Toiset ovat touhukkaampia kuin toiset ja toiset eivät tunnu saavan mitään aikaan, oli tilanne sitten mikä hyvänsä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme