Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion aloittaa 7 min jumpan joka päivä! KUKA tulee MUKAAN? :)

Vierailija
17.05.2013 |

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288565940129.html

12 tehokasta liikettä oikeassa järjestyksessään
Haarahypyt
Istuminen tyhjän päällä seinää vasten
Etunojapunnerrus
Vatsanrutistus
Seisomaan nousu tuolille
Kyykyt
Penkkidippi
Lankku
Paikalleen juoksua polvia korkealle nostaen
Lonkan koukistus
Punnerrus ja kääntö
Sivulankku

Tällä sivulla on kuvatkin miten se tehdään. Kuka tulee mukaan? 7 min päivässä ja ehkä kiinteytyy? Haluaisin pienemmän mahan ja allit pois!!!

http://journals.lww.com/acsm-healthfitness/Fulltext/2013/05000/HIGH_INTENSITY_CIRCUIT_TRAINING_USING_BODY_WEIGHT_.5.aspx

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm in! Tänään on tarkoitus aloittaa kun vauva menee päikkäreille. Tässä on muutama liike enemmän kuin pari vuotta sitten tekemässäni kotitreenissä. En aio tehdä ihan joka päivä sillä lihasten pitää levätäkin. Samalla vielä höttöhiilarit veks ja lisää proteiinia ruokavalioon niin jotain saattaa tapahtuakin :) Tsemppiä treeniin!

Vierailija
2/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

upeeta!!!! yritän tulla mukaan jos vaan saan perseeni irti sohvasta!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 09:53"]

Omani on eri treeni ja siihen menee nykyisellään noin 5 minuuttia per kerta, ihan alussa meni 15.

[/quote]

Mitä ihmettä? Eihän se mitään High Intensity Circuit Trainingia ole ollut, jos olet kuluttanut yhteen treenikertaan peräti 15 minuuttia!? Paitsi jos olet vetänyt 5 minuutin treenin kolme kertaa peräkkäin.

Ap, minä aloitin viime perjantaina luettuani tuon samaisen jutun ja siinä linkkinä olleen artikkelin :) Kuntoni on päässyt todella huonoksi ja haluaisin vähän buustia painonpudotukselle. Tuon 7min treenin voi vetää läpi 2-3 kertaa ja ekana päivänä tein sen innoissani kaksi kertaa yhtäkyytiä - olin aivan läkähdyksissä!! Sen jälkeen olen tehnyt vain kerta per päivä. Parempi sekin kuin ei mitään :)

Ainakin oma syke pysyy korkealla hyvän aikaa tuon 7 min jälkeen, kun on vetänyt treenin läpi hyvällä tempolla eikä jää puuskuttamaan jaksojen väliin, vaan pitää sen tauon maksimissaan kymmenessä sekunnissa. Silleen, että juuri ehtii kääntymään ja asettumaan valmiiksi seuraavaa liikettä varten.

Punnerrus ja kääntö on tosin niin vaikea, että siihen mun oli pakko soveltaa hieman toisenlainen sivuttaisliike.

Tsemppiä kaikille treenaajille! ;)

Vierailija
4/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tuun mukaan :) olis kiva jutella enemmän tosta s-postin merkeissä ? :D

Vierailija
5/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla mukaan, jos joku suomentaa mulle noi liikkeet. Istumaan tyhjän päälle seinää vasten, tarkoittaako että nojataan seinää vasten istuma-asennossa liikkumatta se puoli minuuttia? Entä mitä ovat vatsarutistus, kyykky, penkkidippi, kääntö ja sivulankku?

Vierailija
6/40 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:47"]

Ongelmia myös ajanoton kanssa, pitää ettiä puhelimeen joku hyvä sovellus ajan ottoon..[/quote]

24(??) täällä hieman hengästyneenä, vedin just läpi :)

Lumiasta en tiedä mutta mulla on Nokian ihan karvahattumalli, josta löytyy jaksoajastin. Siihen nimesin "haarahypyt", "seinää vasten" etc ja 30sek ajastuksiin. Tosi kätevä!! Ei tarvi yhtään vilkuilla kelloa, sitten kun ajastin hälyyttää, lasken kymmeneen asti ja painan pari kertaa, jolloin jaksoajastin jatkaa eteenpäin. Sit taas piippauksen jälkeen lasken kymmeneen ja taas menoks!

Mä muuten teen varmaan ton lonkan koukistajan väärin kun se ei tunnu missään? Eikä paljon toi penkkidippikään. Pidättekö te siinä jalkoja kuinka kaukana?

Vierailija
7/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 10:40"]

Voin tulla mukaan, jos joku suomentaa mulle noi liikkeet. Istumaan tyhjän päälle seinää vasten, tarkoittaako että nojataan seinää vasten istuma-asennossa liikkumatta se puoli minuuttia? Entä mitä ovat vatsarutistus, kyykky, penkkidippi, kääntö ja sivulankku?

[/quote]

Aukase toi ap:n linkki ja aukase sieltä eteenpäin se englanninkielinen artikkeli. Sieltä löytyy kuvat liikkeisiin.

Nro 8

Vierailija
8/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua? Eikö läskiperse pysty kuntoilemaan 7 minuuttia ilman jotain vitun kirjeenvaihtoa asiasta? 

Vierailija
9/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 10:40"]

[/quote]

Aukase toi ap:n linkki ja aukase sieltä eteenpäin se englanninkielinen artikkeli. Sieltä löytyy kuvat liikkeisiin.

Nro 8

[/quote]

Sori!! Ap olikin jo linkittänyt myös tuon artikkelin aloitukseensa - en vain heti hogannut!! :)

Nro 8

Vierailija
10/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka pitää suunnitella ja pohtia ja miettiä asiaa sähköpostilla ja laittaa kuvia perseestään toiselle ja analysoida ja sitten päätetään päivä milloin aiotaan repäistä ja kokeilla ekan kerran liikkeitä!!!!!

Vierailija
11/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm in!

Vierailija
12/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:50"]

Siis mitä vittua? Eikö läskiperse pysty kuntoilemaan 7 minuuttia ilman jotain vitun kirjeenvaihtoa asiasta? 

[/quote]

http://lihastohtori.files.wordpress.com/2013/05/treeni_hukkaan.jpg

Vierailija
13/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähen tähän mukaan!

Vierailija
14/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika houkutteleva ehdotus. Vois yrittää :)

Vierailija
15/40 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päällä teksti-tv päällä ja siitä katon ajan.

Vierailija
16/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 09:53"]

Omani on eri treeni ja siihen menee nykyisellään noin 5 minuuttia per kerta, ihan alussa meni 15.

[/quote]

Mitä ihmettä? Eihän se mitään High Intensity Circuit Trainingia ole ollut, jos olet kuluttanut yhteen treenikertaan peräti 15 minuuttia!? Paitsi jos olet vetänyt 5 minuutin treenin kolme kertaa peräkkäin.

[/quote]

Se oli erittäin high intensity sen aikaiselle kunnolleni :-) Olin niin rapakunnossa että ouduin lepäämään ja huohottamaan joka välissä.

Nimimerkillä "Ei koskaan enää"

Vierailija
17/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans alotettu! :) Mites High Intensity sujuu?

Vedättekö te sen kuinka monta kertaa läpi? Mä en jaksa ku kerran :(

Vierailija
18/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana, huomenna lähtee :)

Vierailija
19/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ehdottomasti skypessä videopuhelua pystyyn 7 minuutin ajaksi, muuten ei perse sohvasta nouse.

Vierailija
20/40 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana myös ja haen miehenkin mukaan.

Sovittiin just, että tehdään tästä lähtien vaan salaatti-päivällisiä, molemmat haluais tiputtaa 5-10kg.

Mutta mutta...

Mitä tehdään tuossa lankussa (kohta 8) ja sivulankussa (kohta 12) ?

Pysytään paikallaan se 30s?

Olen tyhmä, mutta haluan tietää ensin mitä teen, ettei homma keskeydy heti aloitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän