Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pahassa pulassa, vuokra maksamatta ja häätöuhka

Vierailija
23.04.2013 |

tuli just kirje vuokranantajalta. Vuokra maksettava tiettyyn päivään mennessä. rästiä n. 500 euroa.

Mistä muuttuisin rahaksi? Olen paniikissa?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat pikavippejä niin irtisano se ennen eräpäivää. Ennen! Näin et joudu maksamaan korkoa kun laina-ajasta, mikä on perin vaatimaton näissä bullet-lainoissa.

Vierailija
2/61 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen erehtynyt antaa pari satasta sukulaiselle, enkä suosittele kenellekään! Ihan turha odottaa saavansa rahojaan takaisin ja ap on ihan samanlainen ressukka meinaan samanlaista koottua potaskaa tulee: huomatkaa hänen selostus että elatusmaksu on vaan osa perheen tuloista mutta se vaikuttaa niin että "lapsille" hankkii vaatetta mutta jättää lapsien katon maksamatta!

On prioriteetti hukassa ja tuo ihminen sietääkin saada päälleen uhan häädöstä. Niinkuin se tulee kerrasta -ei ole mies maksanut yhtä 500 euroa niin lapset lentää pihalle.. Eli ei ota edes vastuuta mitä maksaa vaan syyttää entistä miestään!

Olen järkyttynyt. Miten sää oikeasti kehtaat? Mitäköhän kaikkea turhaa oletkaan ostellut? Meinaan olen aivan täysin varma että sinä olet tuloistasi laittanut ensin menemään tupakkaan, hemmotteluusi, kaikkeen ylimääräiseen koko kuukauden aikana ja sinua ei vaan voisi kiinnostaa vuokranmaksu. Millainen ihminen JÄTTÄÄ MAKSAMATTA VUOKRANSA? Ja syyttää siitä miestään. Ei hän maksa laskujasi! SInä jätit maksamatta ja piiloudut vielä lapsiesikin taakse. Mitä he on tehneet? Mourunneet kaikkea ja sinä ostat? Millä rahalla? Sun pitää AINA ensin maksaa vuokra ja muut laskut tärkeysjärjestyksessä: tottakai sinua aletaan loppujenlopuksi vaatia ulos kodistasi jos et asumistasi siellä maksa. Tai no antaa olla, tottakai sää saat ilmaseksi elää siellä!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, ei edes tiedä kuinka monta lasta on. Tekee laskennan 3x400=1200 euroa. Eikö tämä tunnu muka kenelläkään. Pari viestiä alempana sitten vastaa että minulla on kaksi lasta = 800 euroa.

:D

Vierailija
4/61 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 12:38"]

Mä en nyt oikein tajua, että muutaman satasen takia lennetään kämpästä pihalle. Vuokranantajaa ihan satavarmana ketuttaa se, että vuokra jää maksamatta. Suuri salaisuus tässä ihmiselämässä on kuitenkin se, että jos asiat ottaa hyvissä ajoin puheeksi, pääsee PALJON helpommalla.

Soita sille vuokraisännälle ennen kuin lasku on myöhässä ja kerro, että nyt olisi mahtihomma saada maksuaikaa. Yleensä ihmiset on kilttejä, kun pelaa avoimilla korteilla sen sijaan että vain jättää maksut väliin.

[/quote]

27, niin, kukapa lentää "muutaman satasen takia". Ei se vuokrakaan ole muutamaa satasta enempää ja ap ei laskuaan maksa vaan hassaa rahansa muuhun. Miksi? Ei kiinnosta maksaa laskua, se on päänsisällä ajatusvamma että ei se ole kuin yksi lasku joka jää maksamatta ja voi ostaa sitten kaikenlaista sillä rahalla.

Vaan kun se tarttee maksaa: jos jättää maksamatta niin kohtaa maksaa tonnin edestä "vain asumisesta". Jumalauti. Kai sitä nyt voi perheellinen ihminen sitä miettiä miten sitten maksaa jatkossa "lapsien vaatteet" kun pitää maksaa parit vuokrat ja se kolmaskin painaa pian maksettavaksi. Tottakai toi on syvältä mutta aikuisuus on tätä!

Vierailija
5/61 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 09:31"]

Trolli, ei edes tiedä kuinka monta lasta on. Tekee laskennan 3x400=1200 euroa. Eikö tämä tunnu muka kenelläkään. Pari viestiä alempana sitten vastaa että minulla on kaksi lasta = 800 euroa.

[/quote]

33. Sitten? Kuule kun tälläsiä reppanoita on olemassa jotka ei maksa vuokraa ja syy on tietenkin kaikessa muussa kuin siinä ettei itse maksa vuokraansa!

Ihan sama onko ap.lla 4 lasta vai onko lapseton. Koska näitä reppanoita riittää jotka ei maksujaan suorita ja seuraus on pikavipit, sukulaisilta/kavereilta pummaaminen (joille ei maksa) ja syytellään melkein aurinkoa siitä ettei maksua ole voinut suorittaa.

Miksi ketään kuuluu liikuttaa tuon ihmisen häätöuhka? Ei se ole häätö vaan suora kehoitus maksaa koska maksamattajättäminen on vakava asia. Siinähän nyt poraa. Ihan on oma prioriteetti ollut tähän tilanteeseen johtava seikka. Buuhuu.

Vierailija
6/61 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis ap laski kuinka paljon on jäänyt saamatta elareita 3 kk ajalta (3x400=1200). Ei tarkoittanut että on jäänyt kerran saamatta kolmen lapsen elarit..

Vierailija
7/61 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä vuokran antajaa, rahat ovat hänen tuloja! Mieti jollei oma palkkasi ole pariin kuukauteen tullut tilille, odotteletko vaan, että kyllä se työnantaja joskus maksaa?

...ihme sakkia, kun voivat pitää "itsellään" toisten rahoja(vuokra rahat)!

Vierailija
8/61 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vuokrakämpän omistajalla ei jää omia laskuja rästiin, koska et ole maksanut sille!

Vierailija
9/61 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuitenkin käsität miten kusessa olet. Olen edelleen sitä mieltä että persettä myymällä saisit rahat helpoiten ja saisit samalla sen tarvitsemasi opetuksen. Tai sitten kuten ehdotin niin voit pelittää pikavipeillä, edellyttäen että irtisanot ne ennen eräpäivää.

Vierailija
10/61 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä et ymmärrä tuossa? Mies on jättänyt maksamatta kolmen kuukauden ajalta sen 400€ eli 3x400= 1200€.

Kahdesta lapsesta 400€ kuukaudessa = 200€ per lapsi kuukaudessa.

Vierailija
11/61 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippi on laina ja sen voi irtisanoa ilman lisäkuluja ennen eräpäivää.

http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2011/02/kuinka-ottaa-pikavippi-ilmaiseksi.html

Vierailija
12/61 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä samaa mieltä monen muun kanssa, että ap:n rahankäyttötavat haiskahtavat.

Ap:llä on tuloja kolmesta lähteestä: Elarit 400, lapsilisät 2 lapsesta 220, palkkatulot xxx. Jos palkkatuloja on edes muutama satanen kuukaudessa, niin noista kertyy rahaa sen verran, että kyllä niillä vuokran ja ruuat maksaa.

Vierailija
13/61 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 11:42"]

jaa että elarirahat menee vuokraan...

[/quote]

No mulla ainakin menee suurin osa lasten elareista vuokraan. Se raha tulee mun tililleni ja on mun harkinnassani millä tavalla käytän sen lapsen elämiseen. Koska lapsi tarvitsee myös katon päänsä päälle, niin siihen se myös tulee menemään. 

Mihinkäs ne sitten pitäisi mennä?

ja en ole ap.

Vierailija
14/61 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 07:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 07:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 07:30"]

400 euroa!!!!! Mitä hemmettiä. Toihan on valtava elatusmaksu. Elatusmaksuista EI pidä maksaa mitään vuokria. SE on VAIN ja AINOASTAAN lapsen kuluihin. MUista että sinunkin pitää laittaa se 400 euroa lapseen. Vain ja ainoastaan lapseen.

Elatusmaksujen päälle ei voi ikinä laittaa vuokria tai ruokarahoja. Olisitte vuokrannut halvemman asunnon.

[/quote]

Eli kun elatusmaksua ei kuulu, lapsen kuluista pitää leikata?

Vuokran kyllä pitää olla se ensimmäinen lasku joka maksetaan aina. Muusta voi nipistää.

[/quote]

Ei vaan elatusmaksujen pitäisi olla ylimääräistä rahaa. Elintason ei pitäisi pudota ollenkaan vaikka sitä ei saisi.

[/quote]

Väärin. Elatusmaksu on lapsen elämisen kuluihin. Se määräytyy tulojen mukaan koska Se tarkoitus olisi erotilanteessa taata lapselle suht sama elintaso kuin ennen eroakin. Se ei ole tarkoitettu siihen että sillä ostettaisi lapselle kaikkea kivaa ja turhaa koko rahalla ja harvemmin yksinhuoltajalla on varaa sitä sellaiseen käytääkään. Ei meillä erotella lapsilisiä ja elatustukia muusta rahasta vaan rahat käytetään siihen mihin kulloinkin tarvis.

Vierailija
15/61 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lasten elämiseen kuulu myös koti? Ja siitä maksettava vuokra? Kyllähän lasten kanssa yleensä joutuu vuokraamaan huoneen tai pari suuremman asunnon kuin mitä sinkku tarvitsisi.

Vierailija
16/61 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan nerokkaasti perustelette elareiden käyttämisen miten huvittaa.

Vierailija
17/61 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 07:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 11:51"]

Elarit on osa perheen tuloista onko se vaikea ymmärtää. Jos osa tuloista jää saamatta tulee katastrofi. Elarit maksamatta useammalta kuukaudelta.

Elareilla katetaan lasten elinkustannuksia ja siihen kuuluu vuokra, ruoka, vaatteet yms. Toki omalla palkallani kustannan osan menoista. Elarit on pieni osa perheen tuloista mutta kuitenkin merkittävä jota ilman emme tule toimeen.

3 kk x 400 = 1200€.

Eikö tällainen summa vaikuutaisi kenenkään muun talouteen?

ap

[/quote]

400 euroa!!!!! Mitä hemmettiä. Toihan on valtava elatusmaksu. Elatusmaksuista EI pidä maksaa mitään vuokria. SE on VAIN ja AINOASTAAN lapsen kuluihin. MUista että sinunkin pitää laittaa se 400 euroa lapseen. Vain ja ainoastaan lapseen.

Elatusmaksujen päälle ei voi ikinä laittaa vuokria tai ruokarahoja. Olisitte vuokrannut halvemman asunnon.

[/quote]

Hohhoijakkaa. Missähän lapisi asuu?

Vierailija
18/61 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 05:26"]

Suorastaan nerokkaasti perustelette elareiden käyttämisen miten huvittaa.

[/quote]

Kyllä se vaan niin on et laillisesti elarit saa lähivanhempi käyttää miten huvittaa ihan niin kuin lapsilisänkin. 

Olen usealla facebookin kirpputori yms. ryhmässä ja siellä törmännyt sellaiseen ilmiöön et aikuiset naiset ostavat itselleen milloin mitäkin "keräily"kamaa ja pyytävät maksuaikaa lapsilisäpäivään ja tai kelan elatusmaksupäivään.

Ei varmasti ole lapsille kun ostetaan kaheksakytluvun my little poneja tai finelin kulhoja.

Vierailija
19/61 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ihme kitinää ap.

Et taida tietää todellisesta rahapulasta yhtään mitään. Myy tosiaan ass:si kun aikamoinen aasi tunnut olevan.

Vierailija
20/61 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla nyt sitten ratkaisit tilanteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi