Keskustelualueen säännöt

Voileipäkakun kuorrutus - apua!?

Ohjeessa lukee 750g majoneesia, johon sekaan vatkattua kuohukermaa.

Paljonko sitä kuohukermaa sinne vatkataan, 0,5dl vai 5dl!?

Ekaa kertaa voileipäkakkua yritän tehdä, saa nähdä mitä tulee..

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:25"]

Ohjeessa lukee 750g majoneesia, johon sekaan vatkattua kuohukermaa.

Paljonko sitä kuohukermaa sinne vatkataan, 0,5dl vai 5dl!?

Ekaa kertaa voileipäkakkua yritän tehdä, saa nähdä mitä tulee..

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

No se on mitä tahdot. Joku tahtoo että kuorrute on sitä majoneesia ja toinen että höttöä kuten kakussa kerma.

Olen joskus laittanut melko reippaasti kermaa ja siitä tulee (ainakin omasta mielestäni) liian makea ja se ei sovi kakkuun, koska tuohan on silti suolainen kakku.

Eli sinuna vatkaisin vaikka pari desiä (varsinkin jos sen ison jämän saat pursotettua muuhun tarjolle) ja laittaisin sitä vähän kerralla ja maistelisin. Varo ettei tule kermakakku!

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:37"]

No se on mitä tahdot. Joku tahtoo että kuorrute on sitä majoneesia ja toinen että höttöä kuten kakussa kerma.

Olen joskus laittanut melko reippaasti kermaa ja siitä tulee (ainakin omasta mielestäni) liian makea ja se ei sovi kakkuun, koska tuohan on silti suolainen kakku.

Eli sinuna vatkaisin vaikka pari desiä (varsinkin jos sen ison jämän saat pursotettua muuhun tarjolle) ja laittaisin sitä vähän kerralla ja maistelisin. Varo ettei tule kermakakku!

[/quote]
0 0

siis voileipäkakun kuorutukseen majoneesia? Ja kermavaahtoa?

HYI HELVETTI! Ei yhtään kumpaakaan on vastaukseni

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:41"]

[/quote]
0 0

Ja sitten voi purkauksen lisäksi vaikka antaa oman vinkkinsä.

No, minustakin tuo kermavaahto kuulostaa oudolta, mutta johtuu varmaan siitä että en sitä ole kokeillut. Minä päällystän kakun tuorejuusto-majoneesisekoituksella. Levittyy hyvin ja on maukasta.

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:47"]

Ja sitten voi purkauksen lisäksi vaikka antaa oman vinkkinsä.

No, minustakin tuo kermavaahto kuulostaa oudolta, mutta johtuu varmaan siitä että en sitä ole kokeillut. Minä päällystän kakun tuorejuusto-majoneesisekoituksella. Levittyy hyvin ja on maukasta.

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:41"]

[/quote]

[/quote]
1 0

Itse olen laittanut tuorejuusto-ranskankerma -sekoitusta (suhdetta en muista) ja hyvää on tullut. Helppo levittää kakun päälle, mutta pysyy silti tukevasti reunoissakin kiinni. Levittyvän Oltermannin olen hyväksi havainnut, mutta kannattaa sekoittaa se tehosekoittimella ranskankerman kanssa, ettei jää paakkuiseksi.

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:58"]

Itse olen laittanut tuorejuusto-ranskankerma -sekoitusta (suhdetta en muista) ja hyvää on tullut. Helppo levittää kakun päälle, mutta pysyy silti tukevasti reunoissakin kiinni. Levittyvän Oltermannin olen hyväksi havainnut, mutta kannattaa sekoittaa se tehosekoittimella ranskankerman kanssa, ettei jää paakkuiseksi.

[/quote]
0 0

Näin meilläkin. Sulate- ja tuorejuustot ovat aika kovia, siksi niitä on pehmennetty ranskankermalla, joka ei ole liian hapanta. Joku turkkilainenjugurttikin voi sopia. Voi käyttää maustettujakin juustoja, tulee enemmän makua.

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:58"]

[/quote]

Näin meilläkin. Sulate- ja tuorejuustot ovat aika kovia, siksi niitä on pehmennetty ranskankermalla, joka ei ole liian hapanta. Joku turkkilainenjugurttikin voi sopia. Voi käyttää maustettujakin juustoja, tulee enemmän makua.

[/quote]
0 0
Aihe vapaa
Keskustelualueen säännöt
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä