Olin kaksissa rippijuhlissa viikonloppuna ja kyllä ärsytti ne tarjoilut

Vierailija

Olin yhden kummilapsen ja kaverin lapsen rippijuhlissa viikonloppuna, ja kyllä ne tarjoilut taas ihmetytti ja ärsytti! Sitä samaa voileipäkakkua ja piirakkaaa ja salaattia. Ja tietysti kermakakku. Miten suomalaiset on näin epäluovia, ettei ikinä mitään uutta tarjota? Aina samat ruuat kaikkialla vuodesta toiseen. Ne voileipäkakutkin menevät sellaiseksi muussiksi kun niitä useat nyrhiu. En varmasti ole ainoa joka halua joskus juhlaruokaan vaihtelua!

Sivut

Kommentit (217)

Vierailija

Olisit vienyt omat ruoat tai tarjoutunut tekemään tarjoiltavat isäntäväen puolesta, jos kerta sinulla on tarjota luovempia ratkaisuja.

Vierailija

Ei mitään luovuutta, muuten poistuvat viimeisetkin tilaisuudet saada voileipäkakkuja mistään! Luo kotonasi! :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tekisit?

Joo, mä kuulisin kanssa mielelläni ehdotuksia siitä, mikä olisi parempaa? Nimim: rippijuhlat kahden viikon päästä, ei voileipäkakkuja eikä kermakakkua tarjolla...

Vierailija

Meillä ainakin ylioppilasjuhlissa juuri voileipäkakut tekivät kauppaansa, vaikka monet väittävät niiden olevan vanhanaikaisia.

Vierailija

Itse käyn juhlisssa aika harvoin n. 1-3 kertaa vuodessa ja rakastan voileipäkakkua. Harvoin jaksan itse tehdä, joten aina kiva jos sitä on tarjolla juhlissa. Mikään muu suolainen tarjottava ei vedä voileipäkakulle vertoja.

Vierailija

Ei ne osaa. Olen viisikymppinen ja käynyt läpi jos jonkinmoista juhlia. Suurin osa suomalaisista ei yksinkertaisesti osaa laittaa kunnon juhlatarjoiluja. Muistelevat, mitä äiti laittoi kun itse olivat lapsia ja tarjoavat sitä samaa.

Harvassa kyläpaikassa tai juhlassa saa kekseliästä tai maukasta tarjoilua. Mennään sellaisena harmaana tuulipukukansana juhlatkin läpi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin ylioppilasjuhlissa juuri voileipäkakut tekivät kauppaansa, vaikka monet väittävät niiden olevan vanhanaikaisia.

Sama täällä. Meillä voileipäkakut loppuu tai jää aivan pienet rääppeet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tekisit?

Esimerkiksi jotain trendikkäitä minitacoja tai espanjalaistyylisiä tapaksia. Vaikka jotain kevyttä keittoa, mieluiten tomaattikeitto, gazpachoa tms. Ei aina niitä raskaita majoneesipommitarjoiluja!

Ap

Käyttäjä2079
Seuraa 
Liittynyt7.6.2016

Ehdotus: ellet saa juhlista (mistä tahansa juhlista) muuta irti kuin tyytymättömyyttä tarjoiluihin, niin älä käy juhlissa! Pysyt tyytyväisenä ja tasapainoisena, saatat joskus tuntea ohimenevää iloakin. Jää siis kotiin. 

Vierailija

Mitä sulle ois pitänyt sitten olla? Meillä rippijuhlat oli talvella, lohikeitto oli ruokana ja kakkukahvit jälkkäriksi, kukaan ei valittanut...

Vasta juhlittiin synttäreitä, oli mm. porotäytteellä ruisnappeja, mätikuppeja', rieskarullia ja täytettyjä leipiä, pastasalaatti, vihreä salaatti eri lisukkeilla ja savulohta, hyvin nekin teki kauppansa.

Minä en voi sietää marsipaani/sokerimassa yms. kakkuja, siksi meillä tarjotaan peruskermakakkuja, juustokakkuja, tiramisua tms.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat