Onko tämä iso etikettivirhe? ( Häävieraan pukeutuminen)

Vierailija

Olen siis menossa viikon päästä tuttavapariskunnan häihin. Heidän toiveensa on, ettei vieraat pukeudu mustaan, valkoiseen tai punaiseen. Tämä lienee myös yleinen käytäntö, ettei vieraat pukeudu noihin väreihin.
Sitten itse ongelma: Onko kauhea moka, jos pistän mustan hameen ja vaikkapa sinisen juhlatopin? Kun eikös tuo "ei mustaa" tarkoita lähinnä sitä ettei pukeutuisi kokonaan mustaan?
Hirveän stressin sain jo tästäkin aikaan.. :/

Sivut

Kommentit (118)

Vierailija

Ihan oikeesti joku kontroilloi tollei vieraiden pukeutumista?! En menis tollasten häihin vaikka ei olis aikomustakaan pukea "kiellettyä" väriä.
Tai sitten menisin tahalleen ei toivotussa värissä :D
Ei huhuh! Punanen on sitäpaitsi tosi juhlava väri jos oikeen vaatekappaleen löytää, niin typerää kieltää se!
Entäs miesten puvut? Jos vaikka omistaa vain mustan...
Oikee inhottaa millasia ihmisiä on tollaset jotka käskevät vieraita pukeutua kuin johonkin teemaan XD pitäsivät naamiaiset sitte!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mene verkkapuvussa, jos vain vaatteiden väriä halutaan rajata.

Erottuisin ainakin massasta. :D ja juu, muutoin ei ole pukukoodia annettu.
- Ap

Vierailija

Ei se mitään haittaa jos osa asusta on musta. Olin itse viimeksi musta-vihreässä mekossa enkä kokenut olevani mitenkään epäsopiva.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeesti joku kontroilloi tollei vieraiden pukeutumista?! En menis tollasten häihin vaikka ei olis aikomustakaan pukea "kiellettyä" väriä.
Ei huhuh! Punanen on sitäpaitsi tosi juhlava väri jos oikeen vaatekappaleen löytää, niin typerää kieltää se!
Oikee inhottaa millasia ihmisiä on tollaset jotka käskevät vieraita pukeutua kuin johonkin teemaan XD pitäsivät naamiaiset sitte!

Tiedoksesi, että punainen, musta ja valkoinen on ihan perinteisesti kielletyt värit häissä. Musta on suruväri, valkoinen varattua morsiamelle ja punainen varastaa huomion, sekä on ollut viesti siitä, että kantajalla on ollut suhde sulhaseen. Onpa ihan hirveän vaikeaa välttää noita värejä. Mutta jätä vaan menemättä, minä en sinunlaistasi edes kutsuisi :)

Vierailija

Juhlatoppeja minulla onkin useampaa eri väriä, violettia, keltaista, sinistä jne., että ei pitäisi olla liian "synkkä" asu jos värikkään topin laittaa mustan hameen kanssa. En halua alkaa uutta mekkoa ostamaan niiden häiden takia. Saa nyt luvan kelvata! :)
- Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vanhan uskomuksen mukaan nainen, joka tulee häihin punaisessa, on pannut sulhasen kanssa. Johtuisiko tuosta punaisen "kielto"? 

Jos ei häävieraalla ole sen vertaa käytöstapoja, että kunnioittaa hääparin kohtuullista toivetta, on vain parempi ettei tule paikalle. Ties mitä muuta törppöilyä tekisi. Minusta punaisen, mustan ja valkoisen välttäminen ei ole kohtuutonta, vaan jopa normaalia hääpukeutumista. Jos omistaa vain mustan puvun voi laittaa värillisen solmion ja kauluspaidan. Näin asu ei ole kokomusta. Asiat eivät ole vaikeita, jos niistä ei sellaisia tee ja jos ei oikeasti ole kyse jostain teemasta tyyliin "kaikkien tulee pukeutua kokopinkkiin". Se olisi jo kohtuutonta.

Ap: Minäkään en usko, että musta hame haittaa. Tarkoitettiin luultavasti kokomustaa, mikä on nykyisin yleinen juhlapukeutumisen väri, mutta etiketin mukaan ei sovi häihin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi, että punainen, musta ja valkoinen on ihan perinteisesti kielletyt värit häissä. Musta on suruväri, valkoinen varattua morsiamelle ja punainen varastaa huomion, sekä on ollut viesti siitä, että kantajalla on ollut suhde sulhaseen. Onpa ihan hirveän vaikeaa välttää noita värejä. Mutta jätä vaan menemättä, minä en sinunlaistasi edes kutsuisi :)

No voi nyt helkkari sentää 😂😂😂 mekon väri kertoo kaiken tuon!? Johan on!

Vierailija

Menin itsekin juuri naimisiin ja noita samoja etikettiohjeita lueskelin ja mietin pitäisikö laittaa pukukoodi kutsuun. No ei laitettu ja osa vieraista tuli kokomustassa asussa häihin, mikä oli mielestäni aika törkeää. Musta asu on OK, jos esim. alaosa musta ja yläosa valkoinen, niin ettei musta ole hallitseva väri. Kyllähän miehilläkin on usein musta puku ja valkoinen paita ja hillitty helmenharmaa solmio häissä. Mutta kokomusta puku, mustalla paidalla ja kravatilla olisi etikettivirhe. Pienet mustat yksityiskohdat eivät mielestäni ole mikään etikettivirhe.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat