ahdistaa mennä kotiin :( uusi asunto ja nyt jo sotatila seinänaapurin kanssa

Vierailija

2kk vasta asunut ja nyt tuntuu jo etten jaksa...! seinät ovat paperia ja vaikka se ei ole minun vikani, seinänaapuri noin 50v nainen on jatkuvasti koputtamassa oveen "metelistä". toisella puolellani asuva pappa tuntuu olevan kuuro tai immuuni asuntoni äänille, mutta tämä nainen ..

poden muutenkin masennusta eikä tämä helpota tilannetta. esim. kun eilen istuin tässä tietsikalla, kuuntelin musiikkia kuulokkeilla ja join kahvia niin kohta tämä nainen tuli lähes ovesta läpi "aiheuttamani metelin takia". kahvikupin kolahtelunko?

tämähän on kiusantekoa :( olen nyt töissä ja kotiin meno ahdistaa helvetisti!!! onneksi 19v poika sentään asuu omillaan eikä ole lemmikkejä, varmaan joku kissan hyppiminen pöydällä tai lapsen nauru saisi naisen sekoamaan lopullisesti!

Sivut

Kommentit (138)

Vierailija

Kirjaa ylös kaikki valitukset. Kirjaa myös, mitä teit silloin, ja mitä teit, oliko meteli mahdollista.

Ota yhteyttä isännöitsijään vaikka kuukauden kuluttua, jos valitukset on kirjattu, voi tilanteita paremmin kuvailla.

Voi ei, meilläkin on taloyhtiössä valittajamummo, onneksi asun toisessa päässä taloa.

Vierailija

olen miettinyt otanko yhteyttä sekä isännöitsijään että poliisiin ! olisikohan laitonta nauhoittaa keskustelumme todisteeksi? tyyliin " olen istunut kuulokkeet päässä koneella"

"hirveä pauke ja meteli! kokoajan saa olla sanomassa!"

ap

Vierailija

Noita psyykkisesti sairaita naapureita valitettavasti vaan on. Kehoittaisin jättämään täysin omaan arvoonsa ja ignooraamaan koko tyypin. Se ei auta mitään vääntää, koska hullu on hullu. Jos peli menee mahdottomaksi ja alkaa tulla entistä enemmän kiusantekoa, tee ilmoitus taloyhtiöön ja tarvittaessa poliisiin. Jos tilanne ei  korjaannu tämänkään jälkeen, muuta pois.

Vierailija

joo älä nyt vaan tuohon alistu, mummolle kova kovaa vastaan. Laita ylös ajat jne ja ota yhteys isännöitsijään. Poliisilla voit myös mummoa uhata. Kannattaa ehkä jutella myös naapureille asiasta.

Vierailija

pitäisi olla jokin keino saada tuollaiset ihmiset pois kerrostaloista! minulla oli aikoinaan naapuri, jonka mielestä pidin kamalaa meteliä kun kannoin sitterin keittiöön ja laitoin kahvia.  

Vierailija

Mulla on myös hullu naapuri. Hän on sotatilassa muidenkin kanssa.
Aika todennäköisesti sunkin naapurisi on huonoissa väleissä muiden naapurien kanssa. Kirjaa asioota ylös ja naapureita kohdatessasi yritä varovasti selvittää muiden kokemuksia. Olet vahvemmilla isännöijää kohtaan ja on selvempää, kuka se vaikea asukas oikein on.

Vierailija

Oletko puhunut muiden naapureiden kanssa? Ihan kiusallaan valittajiakin on olemassa. Yleensä talossa ne tunnetaan. Voit saada tukea muilta.

Vierailija

Se voi olla päästään sekaisin ja hyvinkin voinut savustaa edellisen asiakkaan ulos tuolla touhullaan. Ota yhteyttä isännöitsijään ja kerro ihan rauhallisesti tilanteesta ja kysele onko samanlaista ongelma ollut aikaisemmin. Taloyhtiö on viime kädessä vastuussa riittävästä äänieristyksestä. Jos itse tiedät ettet ole mekkalaa pitänyt, niin kannattaa tosiaan pitää kirjaa naapurin valituksista yllä kerrotulla tavalla, päivämäärineen ja kellonaikoineen. Äänet voivat kerrostalossa kulkeutua kaukaakin, joten voi toki olla että naapurisi asuntoon ihan oikeasti kuuluu häiritsevää ääntä, mutta sen aiheuttaja et ole sinä.

Vierailija

Sano, että ei kuulu sinun asunnosta, sillä olet ollut koneella kuulokkeet päässä kuuntelemassa musiikkia...

Itse kyllä pärjäisin vittumaisten tyyppien kanssa loistavasti. Harmi että sulla on tällainen tilanne.

Vierailija

Hänellä ei ole mitään oikeutta valittaa tuollaisesta. Myös yöllä kuuluu sietää normaaleja elämisen ääniä, kuten normaalia puhetta, ruuanlaittoa, astioiden satunnaisia kilahteluja, suihkussakäyntiä jnejne. Tämä pitää hyväksyä kun kerrostaloon muuttaa. Vanhat ihmiset usein kuvittelevat voivansa asua kerrostalossa samanlaisessa hiljaisuudessa kuin omakotitalossa.

Vierailija

Kannattaa välttää suoraa sotaa naapurin kanssa. Psyykkisesti sairaat ja/tai persoonallisuushäiriöiset itseasiassa vaan saavat lisää vettä myllyyn, jos heidän kanssaan alkaa vänkäämään.

Anna siis olla ja odottele hetki. Joskus nämä väsyvät ja etsivät uuden mielenkiinnon kohteen. Jos tämä ei auta niin sitten ilmoituksia taloyhtiöön jne, mutta kokemukseni perusteella näistä ei ole yleensä mitään hyötyä ja kiusatun kohtalo on muuttaa pois, jos haluaa elää rauhassa. Mutta älä vielä luovuta, eli rauhassa vaan, tilanne voi helpottua itsestäänkin.

Vierailija

Voisiko pauke ja meteli tulla siitä kun kävelet kantapääkävelyä ja tietokonetuolin rymäytät nostamalla lattiaan? Ja sitten kahvia ottaessasi keittiössä olet remunnut ja paiskonut ovia?

Oma naapuri on nyt noin kuukauden verran pitänyt kanssa kovaa rytinää ja tuminaa. Alkaa yleensä kuuden aikoihin illalla ja loppuu samoihin aikoihin aamulla. Aina sama kaava: norsutuminakävelysarja ja sen jälkeen kuuluu rytyn tyn tyn tyn. En tiedä, mistä tuo jälkimmäinen voimakas rytinä aina tulee - ehkä jokin raskas liukuovi, jonka rysäyttää aina kiinni. Ja välillä pelkkiä kovia kumahduksia. Tuo kolinsarja toistuu noin 10-20 kertaa yön aikana. Käytän Peltorin kuulosuojaimia ja niiden alla in-ear nappikuulokkeita joista pauhaa jokin Netflix-sarja, mutta silti havahdun niihin kolauksiin. Jos on syvässä unessa ja korvatulpat päässä, niin silloin niihin ei herää, mutta jos ilman korvatulppia/kuulonsuojaimia on sattunut nukahtamaan, niin silloin niihin herää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat