Ymmärrättekö ihmiset, jos ette vaihda lakanoita, koko makuuhuone haisee!

Vierailija

Ja ne tyynyt ja täkit tulee olla puhtaat, koska nekin alkaa haisemaan jos niitä ei pese 60 asteessa. Ja makuuhuone pitää myös siivota säännöllisesti.

Oksettaa, kun joillakin on se "uninen" yötunkkaisuuden haju pinttynyt makuuhuoneeseen. Jos haju ei lähde, vaikka ikkuna olisi päivän auki, eikö se kerro jotain siisteystasosta?

Pyyhkeet pestään kolmen päivän välein ja lakanat kerran viikossa - kahdessa, tyynyliinat vaihdetaan joka viikko.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Joo, ei ole pinttynyt mitään hajua makuuhuoneeseen. Kerran kuussa lakanoiden vaihto riittää normaalisti vallan mainiosti, kuitenkin joka päivä käydään suihkussa.

Avaapa uusi olut ja mieti!

Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä teet muiden makuuhuoneessa ja vieläpä siinä määrin, että hajut häiritsee?
Mietipä sitä, kilttimies!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, ei ole pinttynyt mitään hajua makuuhuoneeseen. Kerran kuussa lakanoiden vaihto riittää normaalisti vallan mainiosti, kuitenkin joka päivä käydään suihkussa.

Joo, hyvä jos sulla ei ole. Tilanne ei kaikilla pysy noin hyvänä varsinkin jos nukkuu vielä lapsia siellä samassa makuuhuoneessa.

Moni varmaan tottuu siihen omaan paskanhajuunsa, niin ei edes tajua kuinka vastenmielinen se löyhkä on. Lakanoita tyyliin vaihdetaan 2-3 kk.n välein jos sitäkään, petaria ei pestä ikinä, ja tyynyt ja täkit... yök...

Yöllä iho puhdistaa itse itsensä, ja ne kuonat on suoraan siellä lakanoissa. Sitten siellä on hikeä, lapsien räkää ja ehkä lapset on pissaillu sänkyyn ym. mukavaa. En vain kestä.

Kun pienellä vaivalla (kone pesee) huone voisi olla raikas kuin aamunkaste.

Vierailija

Asia on varmaan eri lapsiperheissä, varsinkin kuivaksiopetteluvaiheessa. Yksinasuvana vaihdan lakanat kerran kuussa (kesähelteillä useammin), ja olen kokenut tämän olevan tarpeeksi. Mitään ulosteita ei sängyssäni ole, vessaan on kävelymatka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, hyvä jos sulla ei ole. Tilanne ei kaikilla pysy noin hyvänä varsinkin jos nukkuu vielä lapsia siellä samassa makuuhuoneessa.

Moni varmaan tottuu siihen omaan paskanhajuunsa, niin ei edes tajua kuinka vastenmielinen se löyhkä on. Lakanoita tyyliin vaihdetaan 2-3 kk.n välein jos sitäkään, petaria ei pestä ikinä, ja tyynyt ja täkit... yök...

Yöllä iho puhdistaa itse itsensä, ja ne kuonat on suoraan siellä lakanoissa. Sitten siellä on hikeä, lapsien räkää ja ehkä lapset on pissaillu sänkyyn ym. mukavaa. En vain kestä.

Kun pienellä vaivalla (kone pesee) huone voisi olla raikas kuin aamunkaste.

Niin miksi sinun pitäisi sitä kestää?

Vierailija

No itseasiassa mietin asiaa juuri tänään kun vaihdoin petivaatteet ja tuoksuttelin sekä käytettyjä että puhtaita, että meillä tuoksuu molemmat hyvälle.

Tunnen muutaman ihmisen, joilla haisee koko kämppä välillä pahalle. Kyse siis enemmänkin ihmisen ominaistuoksusta. Joillakin alkaa vaatteetkin haista nopeammin, joillakin ei tule ikävää hajua vaikka viikkotolkulla käyttäisi.

Eli riippuu ominaistuoksusta.
Mutta hyvähän niitä on tosiaan vaihta- säännöllisesti, itse vaihdan viikon-kahden välein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No hyi! Kerran viikos ne pitää vaihtaa. Ihminen hikoilee yllättävän paljon nukkuessa! Kaikki kuollut iho mikä jää lakanoihin! Yöööök.
Ei siitä suihkustakaan ole mitään iloa, jos menet likasiin lakanoihin.

Vierailija

Makkari pitäisi olla sellainen että oven saa kiinni.  Tuuletan aina aamuisin, usein myös peittoja.  Joskus on kurja luopua vanhasta täkistä.

Vierailija

Itse vaihdan viikon välein, on pakko. Hajuaistini on niin paska että en pysty arvioimaan niiden likaisuutta sen perusteella.

Vierailija

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Tiedän mitä tarkoittaa tuo tunkkainen haju ja sain traumoja jo lapsena, kun minut laitettiin tuttavaperheessä toisen, jossakin leirillä olleen lapsen sänkyyn ja käytettyjen vuodevaatteiden sekaan nukkumaan. Muistan edelleen katselleeni inhoten verilänttejä, joita lakanoissa oli johtuen sängyn omistajan allergiasta ja kesäkauden hyttysenpistoista. En unohda tätä ikinä. En IKINÄ laittaisi vierasta nukkumaan käytetyillä lakanoilla verhottuun sänkyyn. Yök.

Mulla untuvapeitot pyörii pesukoneessa muutaman kerran vuodessa ja lakanat vaihdan vähintään kerran viikossa. Mulla on petarin päällä pajjansuojus, joka mahtuu pesukoneeseen vaikka kerran kuussa. Tyynyissä on niissäkin topatut tyynynsuojukset, ne pesen kuukausittain.

Olen ehkä vähän ylihygieeninen mutta minusta mikään ei ole ihanampaa kuin käydä illalla suihkussa, levittää kosteusvoidetta ja suihkauttaa vähän suosikkituoksua niskaan. Sitten alasti nukkumaan puhtaiden lakanoitten väliin :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat