Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Itse olen kasvanut ainoana lapsena, ja olen suorastaan neuroottisen tarkka omasta tilasta ja omista tavaroistani, vieraat ihmiset kodissamme ahdistavat. Kärsin, jos en ole huomion keskipiste, vaikka ymmärrän, että se on idioottimaista. Ihmissuhteissa on vaikeuksia, tunnen oloni luontevaksi lähinnä itseäni huomattavasti vanhempien ihmisten kanssa. Riitelyä ja omastaan jakamista harjoitellaan nyt päälle kolmekymppisenä edelleen.

vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsekäs manipuloiva narsisti.
Isäni oli ainut lapsi äidillä 6 sisarusta.

Myös kaksosen toisesta puoliskosta kasvaa itsekäs manipuloiva narsisti, koska minun isäni oli sellainen ja äitini ei ja hän ei ollut kaksonen.

vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen kasvanut ainoana lapsena, ja olen suorastaan neuroottisen tarkka omasta tilasta ja omista tavaroistani, vieraat ihmiset kodissamme ahdistavat. Kärsin, jos en ole huomion keskipiste, vaikka ymmärrän, että se on idioottimaista. Ihmissuhteissa on vaikeuksia, tunnen oloni luontevaksi lähinnä itseäni huomattavasti vanhempien ihmisten kanssa. Riitelyä ja omastaan jakamista harjoitellaan nyt päälle kolmekymppisenä edelleen.

Eikä?! Mä olen ihan samanlainen kuin sinä! Ainut ero vain, että olen keskimmäinen kolmesta sisaruksesta.

Vierailija

Veikkaan, että kasvatuksella on tässäkin suuri vaikutus. Toki luonne ratkaisee myös. Tunnen ihmisen, joka on ainut lapsi. On todella ihana ja osaa jakaa omastaa ym. Mutta tunnen myös ainoan lapsen, joka on kasvatettu olemaan se huomion keskipiste ja saamaan kaiken mitä haluaa..

Vierailija

Tiedän yksin kasvaneita, jotka on joutunut kovimman kautta oppimaan jakamista ja muiden mielipiteiden kuuntelemista, sitä että maailma ei pyörikkään sun navan ympärillä. Osa vielä rankasti hemmoteltuja kun on totuttu saamaan kaikki mitä haluaa. Yhdelläkin pariskunnalla lapsi, jolla ei yhtään serkkua tai sisarusta - isovanhemmat siinä tapauksessa pahimpia lellijöitä. Nämä on tosi raskaita ihmisiä.

Mutta tiedän myös täysin näiden vastakohtia.

Paljon lähtee vanhemmista, miten lapsensa opettavat yksin olemiseen.

Vierailija

Tavallinen. Jotkut on kivoja, jotkut vähemmän kivoja, ihan kuten sisaruksellisetkin. Tähän mennessä ei vielä olla tutkimuksissa havaittu että olisivat itsekkäämpiä tms.

Vierailija

Tällä hetkellä kiltti, iloinen, keskusteleva, jakaa omistaan, kertoo tunteistaan. Muiden lasten kanssa empaattinen, sovitteleva, innostuva. Saapa nähä missä vaiheessa muuttuu tyranniksi kuten ennusteet kertovat ainokaisille käyvän.

Vierailija

Riippuu täysin lapsen kasvatuksesta ja luonteesta. Ei kaikkien tarvitse hankkia kakaralaumaa jota yhteiskunta elättää. Jokainen tehkööt lapsia omien voimavarojensa mukaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat