Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Onko mussa jotain vikaa vai onko ihan pimeetä imettää noin vanhaksi asti? En millään jaksa uskoa että moinen riippuvuus äidistä tekee esim. 2-vuotiaan lapsen psyykelle hyvää. Tosin mututuntumalla tässä mennään eli korjatkaa jos on olemassa jotain taaperoimetystä puoltavia tutkimuksia.

Vierailija

Kylläpä Hintikka tuntuu nyt ärsyttävän monia. Minusta jokainen saa imettää niin pitkään kuin lystää. Harva jatkaa 3 vuotta pitempään.

Minusta liian moni äiti luovuttaa imettämisen suhteen ihan liian helposti. Pikkusen kun vauva inahtaa niin työnnetään tuttipullo suuhun ja sanotaan ettei imetys onnistunut.

Vierailija

Ei kannattaisi. Rintatulehduksen tuosta saa. Menisi sisälle ja imettäisi siellä jossain, varmaan löytyy jokin rauhaisa nurkka. Ja ylipäänsä jos lapsi vielä tarvitsee rintamaitoa, vaikka on jo päiväkodissa, sitä voi hyvin lypsää pulloon ja pyytää hoitajia antamaan lapsen ollessa nälkäinen.

Vierailija

Imetin kuopustani neljä vuotiaaksi ja hänestä on kasvanut hyvin tasapainoinen koululainen. Imetys auttoi säilyttämään oikeanlaisen kiintymyssuhteen. Lapseni ei ole kokenut turvattomuutta ja se näkyykin ulospäin aurinkoisena ja optimistisena suhtautumisena ja uuden oppimisen helppoutena.

Vierailija

Niin aioin itsekin imettää kuopustani niin pitkään kuin mahdollista mutta lopulta aika lyheni muutamaan kuukauteen kun sairastuin fyysiseen vaivaan ja tarvitsin lääkkeet joiden kanssa ei voi imettää. Niinpä tämän entisen imetysfanaatikon vauva kasvaakin korvikkeella ja olen ymmärtänyt että tilanteita on monenlaisia ja ketään ei pidä paheksua -ei sitä joka imettää tai sitä joka ei imetä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Imetin kuopustani neljä vuotiaaksi ja hänestä on kasvanut hyvin tasapainoinen koululainen. Imetys auttoi säilyttämään oikeanlaisen kiintymyssuhteen. Lapseni ei ole kokenut turvattomuutta ja se näkyykin ulospäin aurinkoisena ja optimistisena suhtautumisena ja uuden oppimisen helppoutena.

Miksi olisi vääränlainen kiintymyssuhde, jos imettämisen sijaan sylittelee paljon ja lukee vaikka kirjoja yhdessä? Miksi oikeanlainen kiintymyssuhde syntyy vain silloin, jos leikki-ikäinen roikkuu hampaillaan äidin tississä kiinni? Miten lapsen isä muodosti oikeanlaisen kiintymyssuhteen lapseensa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko mussa jotain vikaa vai onko ihan pimeetä imettää noin vanhaksi asti? En millään jaksa uskoa että moinen riippuvuus äidistä tekee esim. 2-vuotiaan lapsen psyykelle hyvää. Tosin mututuntumalla tässä mennään eli korjatkaa jos on olemassa jotain taaperoimetystä puoltavia tutkimuksia.

Luontainen vieroittumisikä on tutkimusten mukaan 2-7-vuotta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oikeanlaisen kiintymyssuhteen saa syntymään ilman imetystäkin tai lyhyemmällä imetyksellä

Vierailija

Synnytyssairaalassa kätilö sanoi minulle ( kun ei oikein leikattuna onnistunut maidon tulo) että jos kotona ei onnistu imetys niin anna lapselle vastiketta hyvällä omallatunnolla.  Siinä itkee sekä lapsi että äiti, jos lapsi ei saa ruokaa.   Mutta jos maitoa tulee niin miksi ei imettäisi.  Mutta kun tarhaan menee niin kyllä sen ikäinen lapsi jo pärjää.  Mutta kotona voi antaa vielä vastiketta jos haluaa, niin minä tein ja lapsella ei ollutkaan paljon sairauksia pienenä.  Vastikkeessa on kuitenkin enemmän ravinteita kuin tavallisessa maidossa.

Vierailija

Just hyvä! Mä teen samoin, jos mun lapseni vielä tuossa iässä tissiä kaipaa 😊 meillä on hiljanen sopimus lapsen kanssa, et äiti lopettaa imettämisen 3v, jos lapsi ei sitä ennen ole lopettanut imemistä! Go, Maria, Go <3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat