Kommentit (6)

Vierailija

Päivähoidosta johtuvaa saurastelua voi estää paljon, jos ei vie lasta sisäilmaongelmaiseen päiväkotiin. Olisi syytä lääkäreidenkin huomioida tämä jo. Tutkimustietoa löytyy.

Vierailija

D-vitamiinia nyt syksystä 50 mikroa (ohje ihan neuvolasta, että voi antaa), ihan pienen pieni teelusikan kärjellinen / aavistus luomu amla C-vitamiinijauhetta ja hyvälaatuista probioottia.

Vierailija

Kakkosen ohjeeseen lisäisin että tehostettu käsihygienia koko perheellä ja taaperolle päiväkotivaatteet erikseen (eli kun tullaan kotiin, niin vaihdetaan kotivaatteet). Silloin ainakin tietää tehneensä kaikkensa, kun lapsi sairastuu. Siis huom, kun. Täysin ei voi sairastelua estää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kakkosen ohjeeseen lisäisin että tehostettu käsihygienia koko perheellä ja taaperolle päiväkotivaatteet erikseen (eli kun tullaan kotiin, niin vaihdetaan kotivaatteet). Silloin ainakin tietää tehneensä kaikkensa, kun lapsi sairastuu. Siis huom, kun. Täysin ei voi sairastelua estää.

Tämä hyvä myös! Meillä vaihdetaan aina kotivaatteet päälle, kun tullaan mistä vain kotiin. Kaupan ostoskärryistä tuntui yhdessä vaiheessa tulevan aina flunssa myös.
T. 2

Vierailija

Bakteerit ja virukset ovat aina seuranamme. Niitä on miljoonittain ihollamme: kasvoissa, hiuksissa, vaatteissa, käsissä, kynnen alla, varpaanväleissä, kainaloissa jne… . Ilmakehässä yhdessä kuutiometrissä on keskimäärin 5 000–100 000 bakteeria ja virusta. 

Pesu saippualla poistaa ihosta ihoa suojaavan rasvan, jolloin iho on altis taudeille. On eri asia, jos työskentelee hoitoalalla.

Ihmisen vastustuskyky sijaitsee suolistossa. Kunnon ruokaa ja riittävästi D-vitamiinia. D-vitamiini on hämmästyttävän tehokas virusten vastainen aine. Se tuottaa kehossa 200-300 erilaista virusten vastaista peptidiä, jotka tappavat bakteereja, viruksia ja sieniä. D-vitamiini vähentää riskiä sairastua flunssaan, influenssaan ja muihin virustauteihin ja nopeuttaa toipumista edellyttäen, että ihmisen seerumin D-vitamiinin pitoisuus (S-D-25) on vähintään 95 nmol/l. Tämän tason saavuttamiseen tarvitaan iästä riippuen 30-150µg D-vitamiinia päivässä. D-vitamiini on avaintekijä immuunijärjestelmän toiminnassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat