Jos haluaa ottaa etäisyyttä ystävään, niin mihin tahtiin se kannattaa tehdä?

Vierailija

Jos aiemmin on oltu yhteydessä yleensä päivittäin, niin onko sopivaa aluksi hiivuttaa yhteydenpitoa niin, että ottaa itse yhteyttä enää esim. kerran viikossa ja lisäksi vastaa ystävän yhteydenottoihin? Siitä sitten harventaa vielä lisää hiljakseen, niin ettei enää joka viikko ota yhteyttä eikä ehkä enää vastaa aina ystävän yhteydenottoihin? Kuulostaako hyvältä?

Kommentit (14)

Vierailija

Älä itse ota yhteyttä, jos ei ole mitään oikeaa asiaa. Älä kutsu käymään. Odotat aina, että se toinen ottaa yhteyttä, vastaat puhelimeen ja olet ystävällinen. Kyllä se siitä hiipuu itsestään.

Vierailija

Pitäisi nyt sen verran munaa löytyä että sanot suoraan jos et halua olla enää tekemisissä. Tuollainen hiljainen etäännyttäminen tuntuu todella pahalta ja saa kaverin todennäköisesti miettimään mitä on meneillään ja mitä hän teki väärin. Jos yhtään kunnioitat kaveriasi niin et roikuta häntä turhaan ignooramalla viestejä yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitäisi nyt sen verran munaa löytyä että sanot suoraan jos et halua olla enää tekemisissä. Tuollainen hiljainen etäännyttäminen tuntuu todella pahalta ja saa kaverin todennäköisesti miettimään mitä on meneillään ja mitä hän teki väärin. Jos yhtään kunnioitat kaveriasi niin et roikuta häntä turhaan ignooramalla viestejä yms.

En ole ap mutta valitettavasti kaikille ihmisille ei voi sanoa suoraan.

N25N

Miksi pitää etäännyttää ystävä? Kysyn mielenkiinnosta, koska minulle on käynyt koko elämäni kaikissa ystävyyssuhteissa lopulta noin... 

Vierailija

Karkealuonteiset ihmiset eivät miellytä aina,  sanoisin kumminkin että ystävyys on vapaaehtoista.  Jos hän on ystävä hän tajuaa kerrasta.

Nähty liikaa tuota:  ei voi oikein sanoa...sitten henkilö itse voi sanoa ja sitä rataa..

Vierailija

Usein kyllä paras tapa on ottaa etäisyyttä kuin kertoa suoraan. Tuskin monikaan olisi oikeasti valmis kuulemaan mitä itsessä on ystävänä mahdollisesti pielessä, kun halutaan katkaista välit. Toki eri asia, jos ystävässä on oikeasti "jotakin pielessä" ja on kaltoinkohdellut ystävää niin ehkä siinä kohtaa paikallaankin sanoa. Mutta jos syyt ovat esim. erilaisissa elämäntilanteissa ym. tai niin, että muuten vain ei synkkaa samalla tavalla enää. Niin itsestäni ainakin luonnollista, että ystävyys vain kuihtuu pois, en itse ainakaan haluaisi saada mitään viestiä, jossa kerrotaan että parempi ettei olla enää yhteyksissä, tuntuisi hieman karulta.

Toiseksi itselläni on eräs ystävä, jolle suoraan sanominen romuttaisi hänet täysin. Luultavasti saisi siis kohtauksen, ja voisin kuvitella kuinka minut mustamaalattaisiin hänen muille kavereilleen. Olen siis samassa tilanteessa mutta olen päättänyt vain ottaa etäisyyttä häneen.

Vierailija

N25N kirjoitti:
Miksi pitää etäännyttää ystävä? Kysyn mielenkiinnosta, koska minulle on käynyt koko elämäni kaikissa ystävyyssuhteissa lopulta noin... 

Puhut vain itsestäsi? Sinua ei aidosti kiinnosta ystäväsi asiat? Pidät itseäsi parempana kuin ystävääsi? Arvostelet ja annat ohjeita ystävällesi? Olet todella negatiivinen, vellot ongelmissasi? Olet kateellinen, ja piikittelet ystävää? Et tunne rajoja, ystävän täytyy olla 24/7 käytettävissä? Juoruilet ja puhut pahaa muista? Loukkaannut itse pienemmästäkin asiasta mutta muille saatat olla hyvinkin töksäyttävä ja ilkeä? Et pysty iloitsemaan toisten puolesta, vaan toisten ilo on sinun uhka? Olet itsekeskeinen ja itsekäs, elämäsi pyörii vain itsesi ympärillä?

N25N

Vierailija kirjoitti:
N25N kirjoitti:

Puhut vain itsestäsi? Sinua ei aidosti kiinnosta ystäväsi asiat? Pidät itseäsi parempana kuin ystävääsi? Arvostelet ja annat ohjeita ystävällesi? Olet todella negatiivinen, vellot ongelmissasi? Olet kateellinen, ja piikittelet ystävää? Et tunne rajoja, ystävän täytyy olla 24/7 käytettävissä? Juoruilet ja puhut pahaa muista? Loukkaannut itse pienemmästäkin asiasta mutta muille saatat olla hyvinkin töksäyttävä ja ilkeä? Et pysty iloitsemaan toisten puolesta, vaan toisten ilo on sinun uhka? Olet itsekeskeinen ja itsekäs, elämäsi pyörii vain itsesi ympärillä?

Ainoa minkä tunnistin itsestäni oli tuo töksäytteleminen. Pyydän kyllä yleensä anteeksi heti jos huomaan, että ohops nyt tuli sanottua väärin. Enkä töksäyttele koko aikaa. Joskus vaan lipsahtaa.

Esimerkiksi: ollaan vaikka kaupassa ja sanon nauraen että "huh huh nyt on mielenkiintoinen valaisin" ja kaveri sit kiemurrellen "noh mä ostin just tuommoisen... siihen meni kuukauden palkka" tms. 

Eikö mistään saisi sanoa mitään negatiivista mielipidettä vain siksi, ettei vahingossa loukkaa toista? On mullekin kaverin sanonut ihan vastaavia juttuja ja onhan ne hetken harmittanut mutta sit unotunut. Tuntuu, että kun kuuntelee vaikka bussissa ihmisiä niin kaikki on koko ajan happyhappyjoyjoy eikä mikään oo koskaan negatiivista?

Vierailija

N25N kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25N kirjoitti:

Ainoa minkä tunnistin itsestäni oli tuo töksäytteleminen. Pyydän kyllä yleensä anteeksi heti jos huomaan, että ohops nyt tuli sanottua väärin. Enkä töksäyttele koko aikaa. Joskus vaan lipsahtaa.

Esimerkiksi: ollaan vaikka kaupassa ja sanon nauraen että "huh huh nyt on mielenkiintoinen valaisin" ja kaveri sit kiemurrellen "noh mä ostin just tuommoisen... siihen meni kuukauden palkka" tms. 

Eikö mistään saisi sanoa mitään negatiivista mielipidettä vain siksi, ettei vahingossa loukkaa toista? On mullekin kaverin sanonut ihan vastaavia juttuja ja onhan ne hetken harmittanut mutta sit unotunut. Tuntuu, että kun kuuntelee vaikka bussissa ihmisiä niin kaikki on koko ajan happyhappyjoyjoy eikä mikään oo koskaan negatiivista?

Itse asiassa piti kirjoittaa piikittely eikä töksäytteky. Piikittelyllä tarkoitan sitä mitä ehkä monet kateelliset harrastaa. Kyllä varmasti kaikki välillä töksäyttelevät mutta toki eri asia, jos joka tapaamisella jotakin. Toi lamppuesimerkki nyt vain oli huvittava, ethän nyt edes voinut tietää ystäväsi ostaneen sitä.

Riippuu ystävyyden tasosta voiko negatiivista sanoa. Hyville ystäville voi toki sanoa enemmän negatiivista mutta liika on liika. Ei kukaan jaksa kuunnella negatiivisia kommentteja tai kritisoimista aina. Välillä ystävänä voi vain kuunnella, vaikka olisikin eri mieltä.

Vierailija

Kokemuksesta tiedän, ettei ystäväni kestä mitään kritiikkiä. En halunnut järjestää mitään kohtausta. Minulla oli töissä kiirettä ja sanoin sen syyksi, ettei ehdi pitää yhteyttä entiseen tapaan. Ystäväni kääntyi muiden ystäviensä puoleen ja asia oli sillä ok. Nykyään ollaan harvaksiin yhteydessä. Hirveä työstressi minulla muka päällä edelleen. En voinut muuta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat