Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Veikkaan että 99% mammoista on huutanut estottomasti lapsilleen vaikkeivät sitä tietenkään ääneen myönnä. Olen itsekin, tietenkin.

Vierailija

Perhelomamatkani vikana iltana satuin lukemaan tämän, kyyneleet silmissä. Huisin kivasti kirjoitettu. Kiitos ihanasta rehellisyydestä. Laura

Vierailija

MInä en ole koskaan huutanut estottomasti lapsilleni. En tosin ole muutenkaan esittänyt sumusireeniä, miksi siis lapset olisivat ansainneet karjuntani. Toisaalta olen takuuvarmasti tehnyt jotain sellaista, mitä muut eivät lapsilleen tekisi ja paheksuisivat, jos tietäisivät minun niin toimineen (olen päästänyt lapset talvella villasukissa ulos... tulihan se paheeni sieltä). Ihmiset ovat erilaisia ja jokaisella on oma paras tapansa olla äiti.

Perhon kirjoitus oli viehättävä epähymistely. Onneksi edes joku uskaltaa sanoa ääneen, että kaikki äidit eivät tee lapsista itselleen taakkaa.

Vierailija

Aivan ihanan runon oli lapsi keksinyt äitienpäiväkorttiin, nauroin tätä ihan ääneen. Ja kyllä moni vanhempi korottaa ääntä lapselle eikä se maailma siihen kaadu.

Vierailija

Hauskaa, että lapsille huutamista pidetään jonkinlaisena hyvän äidin merkkinä. Rauhallinen äiti ei siis voi olla hyvä, koska ei korota ääntään?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisinko mä hyvä isä, jos huutaisin lapsilleni estottomasti?

Ole muutama vuosi 24/7 ja vastaa sitten. Ehkä riippuu myös mitä huutaisit estottomasti.

Vierailija

Kertokaapa te huutajat, miksi se huuto tekee teistä niitä parhaita äitejä. Leikkipuistossa ihmettelen, miten osa lapsista saa tehdä pahojaan pitkäänkin, kunnes yhtäkkiä joku äiti havahtuu ja huutaa hyeenamaisesti lapsilleen. Ihan turhaan, sitä huutoa ei olisi tarvittu, jos äiti olisi viitsinyt katsoa lastensa perään. Ja toisaalta ihan turha huutaa, ei se huuto mitään muutosta tilanteeseen tuo. Lapset eivät ole kuuroja.

Eikä tuon jutun ydin ole siinä huutamisessa vaan ihan muussa. Vaikka siinä, että korvien välissä oleva unelma äitiydestä on ihan muuta kuin todellisuus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa te huutajat, miksi se huuto tekee teistä niitä parhaita äitejä. Leikkipuistossa ihmettelen, miten osa lapsista saa tehdä pahojaan pitkäänkin, kunnes yhtäkkiä joku äiti havahtuu ja huutaa hyeenamaisesti lapsilleen. Ihan turhaan, sitä huutoa ei olisi tarvittu, jos äiti olisi viitsinyt katsoa lastensa perään. Ja toisaalta ihan turha huutaa, ei se huuto mitään muutosta tilanteeseen tuo. Lapset eivät ole kuuroja.

Eikä tuon jutun ydin ole siinä huutamisessa vaan ihan muussa. Vaikka siinä, että korvien välissä oleva unelma äitiydestä on ihan muuta kuin todellisuus.

Oiskohan se ydin siinä että niistä ylilyönneistä(huudoista) huolimatta voi olla hyvä äiti? Jokainen kun on ihminen ja se kuppi menee joskus nurin. 

Ihan tavallinen äiti

Ihana,rehellinen, aito Anna! Some maailma lataa meille vanhemmille melkoisesti painetta, paljon syyllistämistä. Kiitos elämän läheisestä kirjoituksesta<3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oiskohan se ydin siinä että niistä ylilyönneistä(huudoista) huolimatta voi olla hyvä äiti? Jokainen kun on ihminen ja se kuppi menee joskus nurin. 

Mutta miksi se käännetään nimenomaan niin päin, että jos ei huuda lapsille, ei ole hyvä äiti? Kaikilla ei mene kuppi nurin samalla tavalla, joku voi ensin laskea sataan ja sanoa sanottavansa vasta sitten. Miksi se tekee hänestä jotenkin surkeamman äidin kuin siitä, joka karjuu naama punaisena ja väittää näin kasvattavansa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat