Kommentit (11)

Lapsiperheen arkirealismia
Seuraa 
Liittynyt3.11.2015

Kahden lapsen äiti tässä terve.

3. Pulkkamäessä mitä kovempaa, sen parempi.
5. Kyllä se jonkun verran sattuu, kun pistetään rokotus tai otetaan laastari pois.
14. Kyllä mörköjä on olemassa, ainakin Muumilaaksossa, sekä se yksi joka asuu sänkysi päädyssä olevassa laatikossa.

:) Ihanaa, kun toisinaan tekee joitakin asioita toisin kuin yleisesti.

Vierailija

On tuolla joukossa sellaisia joita tulee käytettyä.Ja kyllä aamulla tulee usein sanottua että oisko ne hampaat jo pesty?

Mutta..toimittajilla on kivaa ja se on pääasia.Voisitteko tehdä joskus jutun siitä,kuinka vanhempien pitäisi käsitellä lasten ulkonäköpaineita,ei oo ollu siitä juttua vasta kun 2 kertaa tän vuoden puolella.

Vierailija

Osa on sellaisia mitä meillä on käytössä, kuten esim. "kyllä se vähän sattuu (mut kyl sä selviät, mie oon tässä vieressä)". Osa on silkkaa sarkasmia, jota joko a) ei pitäisi suustaan ulos päästää tai b) viimeistään teinin vanhempana alkaa äkkiseltään suoltaa.

Vierailija

Olen aina rehellisesti kertonut, että neuvolan piikit jne. nipistävät kyllä ja sattuvat vähän aikaa. Mutta että vaihtoehtona on saada kamala tauti, joka sattuu monta päivää tai jopa viikkoja. Ennemmin siis kannattaa valita se hetken nipistys kuin monen päivän kamala olo.

Ei ole lääkäreitä pelätty.

Käyttäjä2677
Seuraa 
Liittynyt17.9.2016

5. Kyllä se jonkun verran sattuu.

Olen ollut sairaalan laboratoriossa näytteenotossa töissä. Raivostuttavaa, kun äidit tuovat lastaan verikokeelle ja vakuuttelevat, että ei se satu. Siinä saa sitten korjata lapselle, että kyllä se vähän sattuu.

Vierailija

Mä olen sanonut lähes kaikkia, useinkin. Vain 6, 7, 8, 14 ja 15 on jäänyt sanomatta.

Kuten toisetkin sanoivat, niin tietenkin sanotaan etukäteen jos jokin sattuu. Tämä on itsestäänselvyys. Hampaidenpesusta tulee harva se päivä sanottua, että ne kuluu, jos sä hinkkaat niitä 10 min (samalla puhelinta tuijottaen). Käsienpesu on niin automaatio, että on pitänyt sanoa että sori, nyt ei pysty pesemään, ei voi mitään. Toiselta lapseltamme pitää aina varmistella, että aikooko vielä syödä karkkejaan, vai voiko loput laittaa pois/antaa muille. Puhelimenkäytöstä olen sanonut sarkastisesti. Pulkkamäessä ja pyörän kanssa on pitänyt välillä rohkaista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat