Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

Onko nykyäidit oikeasti noin avuttomia, että jostain yksiön siivoamisesta ryhtyvät miettimään, että toista on itsellä. Eikö sillä äidillä ole puolisoa? ja kuka kumma ne sotkut on sinne levitellyt, se Muumin Mörkökö?

Elämä on juuri niin hankalaa kuin siitä itse tekee, joten jos nuo lauseet saavat lapsiperheen vanhemmat tuohtumaan, niin peili on oikea paikka saada itselle hieman perspektiiviä asiaan.

Vierailija

Koko juttu osoittaa vain, että todellakin osalla lisääntyneistä katoaa kaikki maailman myötätunto ja ymmärrys ja inhimillisyys muita maailman ihmisiä kohtaan. Ehkä noiden, joita kaikki toisten puhe noin ärsyttää, pitäisi kerta kaikkiaan olla seurustelematta kenenkään muun kanssakuin toisten samassa tilanteessa olevien... (tai ehkei niidenkään, jos pipo on niin tiukalla että mitään ei kestä...)

Paula-toimitus ei ole kyllä mikään suosikkihenkilöni tällä palstalla muutenkaan. Kapeaa ajattelua, mielestäni. Kehitelkääs vähän tätä hahmoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko nykyäidit oikeasti noin avuttomia, että jostain yksiön siivoamisesta ryhtyvät miettimään, että toista on itsellä. Eikö sillä äidillä ole puolisoa? ja kuka kumma ne sotkut on sinne levitellyt, se Muumin Mörkökö?

Elämä on juuri niin hankalaa kuin siitä itse tekee, joten jos nuo lauseet saavat lapsiperheen vanhemmat tuohtumaan, niin peili on oikea paikka saada itselle hieman perspektiiviä asiaan.

Tämän olisi voinut laittaa numeri 10. Ei, ei elämä todellakaan ole juuri niin hankalaa kuin siitä itse tekee. Sanoisitko sinä ihmiselle jolla on hankaluuksia töissä, että mitäs menit töihin? Sossurahoillakin elää.
Mitä se peilissä oleva perspektiivi oikein on? Että Haitissa on koleraa ja ruoka on etsittävä roskiksista? Tai Liberiassa on ebolaa ja koreassa nähdään nälkää? Kyllä meillä on hyvin, koska jos lapsi ripuloi sänkyyn, niin ne voi sentään pestä pesukoneessa. Vai jos lapsesi on -5 painokäyrällä, niin on sentään neuvolatäti, joka valittaa siitä sinulle ja uhkailee lastensuojelulla? Tai onneksi on roskis täynnä ruokatavaraa, kun lapsi tyhjentää sen matolle. Sieltä saattaa löytyä vielä jotain suuhun laitettavaa.

Vierailija

Äiti minäkin kirjoitti:
Olipa raivostuttava juttu. Ei koko maailma ala pyöriä perheellisten ympärillä.

Ei pyöri ei. Mutta yllättäen Meidän perhe-lehden lukijakunta on kiinnostunut siitä lätystä lukemaan juuri perhe-elämää koskevia juttuja. Yllättääkö tämä sinut?

Vierailija

Itseäni ärsyttää ihmiset, jotka mihin tahansa valitukseen vastaavat"mitäs lähdit, mitäs hankit, mitäs ostit, mitäs menit" jne. Niinkuin kaikki ja kaikkea voisi muka ennakoida, tietää, ymmärtää tai osata etukäteen. Ettei rankkuutta, haasteellisuutta vaikeuksia voi olla, paitsi itse aiheutettuna. Eikä Suomessa nyt ainakaan.
Mitä sellainen elämä on jossa kaikki mietitään viimeiseen asti mikä voi mennä pieleen ja todeta, että aina joku voi mennä pieleen ja jättää tekemättä? Haukkua sitten ne, jotka uskalsivat, mutta kokivat haasteita ja vaikeuksia matkalla. Väheksyä heidän kokemuksiaan.
Ehkä toisilla on vaan ollut niin helppo elämä, kun ovat niin hyviksi ja oikeassa paikassa syntyneet, että kuvittelevat jotenkin sen helppouden olevan heidän omaa ansiotaan. Eikä geeneillä, sattumalla, tuurilla, luonteenpiirteillä jne. ollut mitään merkitystä.

Vierailija

Äiti minäkin kirjoitti:
Olipa raivostuttava juttu. Ei koko maailma ala pyöriä perheellisten ympärillä.

Perheellisten elämä pyörii perheen ympärillä. Sinkkujen, oman navan ympärillä.

Vierailija

mä kyllä ymmärrän, että kaikilla on omat ongelmansa, että lapsettomalla voi ihan yhtä hyvin olla väsy, kiire jne, mutta se kyllä ärsyttää jos valitetaan väsymystä :D varsinkin jos itse on erehtyny kertomaan jostain oikeen huonosta yöstä (vältän tätä siis lapsettomien seurassa kyllä) lapseton kyllä löytää aikaa nukkumiseen!! ja toki siis itsekin kahden pienen äitinä saan nukkua sen yhden aamun viikossa, että en voi sanoa etten KOSKAAN saa nukkua, plus satunnaiset lasten yökyläilyt :)

Vierailija

Gurndeep kirjoitti:
Kuka pakottaa niitä lapsia hankkimaan kun noin kovin ahdistaa?

Ja tämän aivopierun olisi voinut lisätä myös listaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on henkilökohtainen voi voi jos ei omat valinnat sitten miellytäkään. Ärsyttävä teksti!

Taidat olla juuri sellainen jutussa kuvattu perheetön. Henkilökohtainen voi voi, jos juttu ärsyttää.

Vierailija

Haha, hyvin trollattu, Vauva.fi

Lisääntyjät voivat hajota kurjuuteensa ja kiukkuunsa kaikessa rauhassa. Minä en ole heidän huonoihin valintoihinsa syyllinen.

Vierailija

Ei mua ärsytä noi jutut. Enempi ärsyttää tuo listaus, ikään kuin perhe-elämä olisi kärsimystä! T: Hyvin nukkuva ja onnellinen perheenäiti. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat