Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Miksi synnyttämisestäkin täytyy tehdä tuollaista suorittamista? Olisivat tyytyväisiä, että saavat synnyttää Suomessa, jossa ylipäätään on mahdollisuus sektioon, jos kaikki ei menekään hyvin.

Vierailija

Ennen vanhaan synnyttämiseen suhtauduttiin järjellä. Nykyisin sen pitää olla maaginen kokemus ja naisellisuuden sinetöijä. Tuntuu pahalta kun nainen ei muka ole nainen jos tämä ei synnytä luomusti ja imetä 3 vuotta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä paljon synnytyslaulut auta jos tiukka paikka tulee.

No ei tietenkään auta. Synnytyslaulun, eli synnytyksen aikana äänteleminen, auttaa avautumisvaiheessa supistuskipuun, ei se ole mikään hoitokeino synnytyskomplikaatiossa.

Vierailija

Ymmärrän kirjoittajan kokemuksen kehonsa pettämisestä. Minun oma lapseni syntyi sektiolla maailmaan pienikokoisena keskosena, etten ollut edes vielä läheskään valmistautunut lapsemme syntymään. Hienoa, että maailmasta löytyy kirjallisuutta luonnollisesta synnyttämisestä. Niitä lukemalla kun ei synnytystilanteita hallita. Mielummin lukisin mediasta kertomuksia siitä, kuinka jokainen synnytys on arvokas sellaisenaan kuin on, ilman myyttejä. Tiedostan toki sen, että jokainen synnytys ei pääty onnellisesti.

Vierailija

Kehokaan ei petä, jollei laita liikoja odotuksia synnytykselle. Nykyään sätätään liikaa ja mietitään tarkalleen miten halutaan synnyttää ja sit masennutaan ku ei mennykkään just niinkuin ajatteli.

Vierailija

Niin totta.

Vierailija kirjoitti:
Kehokaan ei petä, jollei laita liikoja odotuksia synnytykselle. Nykyään sätätään liikaa ja mietitään tarkalleen miten halutaan synnyttää ja sit masennutaan ku ei mennykkään just niinkuin ajatteli.

Vierailija

Onhan synnyttäminen yksi elämän olennaisimpia ja vaikuttavimpia kokemuksia. Ei ole oikein vähätellä, että tyytyväinen pitäisi olla sektioon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole pelkästään siitä, vaan myös siitä, että raskausaikana valmistautuu henkisesti sekä synnytykseen että vauvan tuloon. Se henkinen valmistautuminen ei ole pelkkää nykyajan kotkotusta, vaan hormonien ansioita. Sitten, kun tuleekin yllättävä ja järkyttävä käänne, se voi tuntua esim. siltä, että keho pettää-

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan synnyttäminen yksi elämän olennaisimpia ja vaikuttavimpia kokemuksia. Ei ole oikein vähätellä, että tyytyväinen pitäisi olla sektioon.

Mä ajattelen myös samoin. Se vaikuttaa, halusi tai ei. Mulla oli ensimmäinen synnytys tosi kauhea, se jätti sellaisen vierauden tunteen omaa kehoa kohtaan. Toinen synnytys meni hyvin, ja siitä jäi todella hyvä ja pystyvä olo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen itse menossa synnyttämään sillä periaatteella että katsotaan mitä tuleman pitää. Tiedän että haluan epiduraalin ja ehkä lillua ammeessa. Siinäpä se. Hirveän tarkkaan jotkut miettiin että asiat menee sitten näin ja näin. Sitten sattuukin että vauva ei tulekkaan ulos alakautta ja sillä on hengenvaara. Silti ulistaan jälkikäteen että miksei tehty miten mä halusin? Itsekkyys huipussaan! Miksi siellä pitäisi jotain rituaaleja vetää? Tulee näistä nykyajan touhuista joskus mieleen joku afrikan synnytys. Poppamies vaan puuttuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen itse menossa synnyttämään sillä periaatteella että katsotaan mitä tuleman pitää. Tiedän että haluan epiduraalin ja ehkä lillua ammeessa. Siinäpä se. Hirveän tarkkaan jotkut miettiin että asiat menee sitten näin ja näin. Sitten sattuukin että vauva ei tulekkaan ulos alakautta ja sillä on hengenvaara. Silti ulistaan jälkikäteen että miksei tehty miten mä halusin? Itsekkyys huipussaan! Miksi siellä pitäisi jotain rituaaleja vetää? Tulee näistä nykyajan touhuista joskus mieleen joku afrikan synnytys. Poppamies vaan puuttuu.

Kuka on ulissut, oikeasti? Ei ainakaan tuossa jutussa ollut mainittua ulinaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja miksi suunnittelet synnytyksesi niin tarkasti, että tiedät haluavasi epiduraalin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja miksi suunnittelet synnytyksesi niin tarkasti, että tiedät haluavasi epiduraalin?

Tarkasti? Oikeasti? Sinulla ei siis ole hajuakaan KUINKA tarkasti jotku äidit haluavat synnytyksen suunnitella. 

Vierailija

Mä oon huomannut synnytyskeskusteluissa tämmöisen asian: jos suunnittelee haluavansa epiduraalin, on "hyvä ja terve jalat maassa -asenne" synnytykseen. Jos opettelee lääkkeetönt kivunlivytystä ja suunnittelee käyttävänsä keinoja synnytyksessä, on "hörhö " ja "elämysmatkailija".

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat