Painonpudottajat - miten on vuosi lähtenyt liikkeelle?

Vierailija

Täytyy sanoa, että tyytyväinen olen vaikka oikeastaan koko viime vuosi meni ihan liian vähällä liikunnalla ja huonolla syömisellä.

Nyt olen vuoden alusta liikkunut käytännössä päivittäin ja motivaatio todella hyvä. Kävelyä, juoksua, kuntosalia, yksi liikuntaharrastus lisäksi. Paino pudonnut reilu 3 kg ja vaivat poissa. Ei närästä, selkä ei ole kipeä ja unikin parantunut.

Taitaa tipaton jatkua huikattomolla helmikuulla ja herkutkin pysyä poissa ruokalistalta toistaiseksi.

Kommentit (14)

Vierailija

Aikataulun mukaisesti mennään! Pudonnut 1-1,5 kg, mikä itsellä on hyvä tahti (tavoitteena 0,5 kg/viikko). Herkut jääny vain viikonlopulle ja liikunta tullut päivittäiseen rutiiniin mukaan. Tarkoitus olisi kesään mennessä saada pudotettua 10 kg.

Vierailija

Masennusoireet ainakin on kadonneet.
Ei ole ensimmäinen kerta kun koen tuon. Minun kohdalla terveellinen ruoka ja liikunta auttaa henkiseen hyvinvointiin erittäin paljon.

Vierailija

Aloitin itse painon pudotuksen jo loppu syksystä. Pudotettuja kiloja on 13kg, kunto noussut kohisten. Nyt vaan on ärsyttänyt nuo pakkaset, en ole lenkillä käynyt, mutta sitäkin ahkerammin sotkenut crosstrainerilla (alkaa jo vähän puuduttamaan) Nyt paino on junnannut reilu pari viikkoa samoissa lukemissa.. grrrr... periksi en anna!! Muutaman kilon päästä olen matkan puoli välissä, ja tavoite on karistaa nuo toiset 15kg kiloa kevään aikana, kesä ylläpitää saavutettu paino, ja syksyllä jatkan taistelua lopun 10 kg kanssa.

Tiedän että tulen onnistumaan, näin olen päättänyt. Ennen ei laihduttamisesta ole tullut yhtikäs mitään, mutta nyt on asenne ihan toisenlainen. En kirveelläkään enää palaa sohvan nurkkaan roskaruokaa mässyttäväksi perunaksi. Liikunta on IHANAA!!!

Vierailija

Hyvä juttu, ole ylpeä itsestäsi! :)

Mulla oli pari vuotta terveyden takia (astma + yliopiston sisäilmaongelmat) ongelmia jaksamisen ja terveellisen elämän kanssa ja paino nousi lyhyessä ajassa 10–15 kg, mutta viime keväästä eteenpäin olen pikkuhiljaa saanut taas liikunnasta kiinni ja astmalääkityksen suunnilleen kuntoon.

Viime keväästä on ilman erityistä suunnitelmaa tippunut 7 kg, josta 2 kg nyt joulun ja alkuvuoden aikana tarkemman ruokavalion, lisätyn liikunnan ja myfitnesspalin avulla. Aika hyvä fiilis on ollut, taas sellainen samanlainen kuin ennen opintojen alkua, että on oikeasti halu liikkua ja huolehtia itsestään. Vielä kun pääsen juuri alkaneesta flunssasta eroon ja astmalääkärille saamaan paremmat lääkkeet, niin fiilis on vielä parempi. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että tyytyväinen olen vaikka oikeastaan koko viime vuosi meni ihan liian vähällä liikunnalla ja huonolla syömisellä.

Nyt olen vuoden alusta liikkunut käytännössä päivittäin ja motivaatio todella hyvä. Kävelyä, juoksua, kuntosalia, yksi liikuntaharrastus lisäksi. Paino pudonnut reilu 3 kg ja vaivat poissa. Ei närästä, selkä ei ole kipeä ja unikin parantunut.

Taitaa tipaton jatkua huikattomolla helmikuulla ja herkutkin pysyä poissa ruokalistalta toistaiseksi.

Hienosti täälläkin. Tipattomalla olen ollut joulupäivästä alkaen, ajattelin mennä samalla linjalla ainakin maaliskuun alkuun. Treeniä olen lisännyt huomattavasti ja ruokavalion korjannut kuntoon. Kiloja lähtenyt 3,5 kg (lähtö bmi 26,03), senttejä vyötäröltä ja lantiosta yht. 8cm. Virkeystila ja olo muutenkin tosi hyvä. Tyytyväinen olen!

Vierailija

Mukavasti menee täälläkin. Olen lisännyt liikuntaa, jättänyt karkit kokonaan pois ja vähentänyt iltasyömisiä. Vaakaa ei ole, pitäisi kai ostaa, mutta olo on virkeämpi eikä housut ehkä purista niin paljon kuin ennen. 

Vierailija

Eka viikko ruokaremonttia takana, -2,2kg. Heinäkuun alkuun haluan laihtua, niin paljon saa lähteä kuin terveellisesti syömällä lähtee, kaikkea en kuitenkaan pois saa siihen mennessä (n.30kg).
Varmaan ekaa kertaa elämässäni syön n. 3h välein, 5 kertaa päivässä. Liikunta rajoittuu tällä hetkellä vielä kotitöihin, kävelylenkkeihin ja satunnaiseen portaiden (90kpl) nousuun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Masennusoireet ainakin on kadonneet.
Ei ole ensimmäinen kerta kun koen tuon. Minun kohdalla terveellinen ruoka ja liikunta auttaa henkiseen hyvinvointiin erittäin paljon.

Tämä on muuten yksi erittäin tärkeä puoli elämäntavoissa. Vaikka en koskaan omasta mielestäni masennuksesta ole kärsinyt niin koko syksyn ajan oli ns. paskafiilis koko ajan. Lisäksi stressioireita tunnistin ja töissä "muisti pätki", mutta nyt fiilis on hyvä ja työtkään eivät ahdista samalla tavalla.

ap

Vierailija

Muutama kilo lähtenyt. En oo syönyt mitään herkkuja tänä vuonna. Ruokaa/leipää olen kyllä syönyt liikaa. Liikuntaa en ole hyötyliikunnanlisäksi harrastanut. Oloni on masentunut. En tiedä miten saisin itteni lenkille. Täällä maalla inhottaa lähteä pimeälle metsätielle tai isontienvarteen kävelemään. Rahallisesti ei ole mahdollista lähteä maksullisia lajeja harrastamaan.

Vierailija

Tänne on tullut vuoden alusta lisää kiloja mutta senttejä lähtenyt vyötäröltä ja peffasta. Kai ne kotijumpat ja pilatekset sitten kuitenkin toimii. Älkää liikaa tuijottako vaakaa, mielummin peiliä ja mittanauhaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat