Löysin tälläisen kirjoituksen netistä. Mitä ajatuksia se sinussa herättää?

Vierailija

"Olen sairastanut syvän masennuksen siksi, etten kelpaa ulkonäköni takia. Minulla ei ollut oikeutta olla olemassa - mahdatko ymmärtää, miltä sellainen tuntuu? Voin vain vastata, että henkiseltä murhalta ja elävältä hautaamiselta, sielun tapolta.

Olen ollut sekä koulu- että työpaikkakiusattu. Menetin työpaikkani henkisen väkivallan ja kiusaamisen takia (työskentelin naisvaltaisessa työpaikassa), samoin parisuhteeni mureni, koska mies oli mustasukkainen ja arvaamaton. Hän ei voinut luottaa siihen, että minulla (yleisten kriteerien mukaan kauniilla naisella) olisi arvostelukykyä, elämänarvoja tai ylipäätään ihmisyyttä, koska hän vain halusi omistaa minut. Se oli vankila.

Myös miehet ovat kyseenalaistaneet "kunnollisuuteni" naisena ulkonäköni takia ja kohdelleet minua vain ja ainoastaan esineellistäen. Parannuttuani olen korostanut "kauneuttani" ihan vain kateellisia kiusatakseni ja ääliöitä ärsyttääkseni. Sillä ääliöitähän he ovat, jos tuomitsevat ihmisen ulkonäön perusteella, täyttipä ihmisen ulkonäkö yleisiä kauneusihanteita tai ei. Kateellisten kauneudentaju on äärimmäisen stereotyyppinen ja perustuu kuvalehtien yms. tarjoamiin malleihin - eikö se ole pinnallista ja sydämetöntä, jos mikä? Minun elämäni arvot perustuvat muuhun kuin ulkonäköön. Ne arvot ovat syntyneet rankkojen elämänkokemusten kautta, niin rankkojen, että jos niistä kertoisin, kukaan ei haluaisi vaihtaa kanssani paikkaa. Ihmisyyttäni ei haluta tunnustaa, koska ihmisten huomio kiinnittyy vain ja ainoastaan ulkokuoreen. Kuka on pinnallinen, kuka ei?

Kiusaajani eivät koskaan tule ymmärtämään sitä, mitä haavoja ovat minulle aiheuttaneet. Toistaiseksi olen päättänyt viettää elämääni yksin, ilman miehiä ja vain harvoihin tosiystäviin luottaen. Näin on jo nyt, vaikka olen nuori nainen. Elämäni on siksi rajoittunutta, mutta ainakaan minun ei tarvitse olla tallottavana. Enkä tallottavaksi enää suostuisikaan - sen opin, että kiltteys on virhe, ja että kateellisia ei tarvitse miellyttää, kun hoitaa velvollisuutensa vastuuntuntoisesti. Samoin minä toivon rauhaa työlleni ja tekemisilleni. Ystävällinen ja oikeudenmukainen olen edelleen, mutta opettelen olemaan välittämättä kateellisten julmuudesta - koska julmuudesta todella on kysymys. Toivottavasti joskus kohtaan ihmisen (miehen), joka katsoo rehellisesti, avoimesti ja suoraan silmiini sieluuni näkien. Sellaisen ihmisen kanssa voisin kuvitella jotain rakentavanikin, muuten jatkan yksineloa. En ole, enkä halua olla mikään maaginen olento: sellainen on sinun omassasi ja monen muun miehen päässä ja sen kautta arvotatte naista. Mitä enemmän olen arvottamista niin naisilta kuin miehiltä (liiankin kärsivällisesti) kohdannut, sitä etäisempi, ulospäin kylmempi ja kovempi ihminen minusta on tullut. Sisältä olen muuta, sisimmässäni suojassa on minä, jota kukaan ei enää haavoita tai lyön häntä turpaan :). Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, nainen on naiselle susi, kauneus on katsojan silmässä."

Kommentit (7)

Vierailija

Täysin "nujertunut" ihminen. Onko kauneutensa kuitenkaan ihan noin totaalisesti määrännyt sen miten häntä kohdellaan? Vai oisiko se vain hyvä tekosyy? Itsessä ei mitään vikaa?

Jk. Suorastaan vihaan kaikenlaisia kiusaajia. Niitä en puolusta.

Asass

Kannattaa hankkia "terävä kieli". Ja hommata kunnon itsetunto. Huonosta itsetunnosta kärsivät keräävät kaikkia hulluja ympärilleen lähinnä siksi, että ovat hyväksikäytettävissä ja liian kilttejä.

Kyllä jos naisella on hyvä itsetunto niin moni arvostaa sitä ja kauneus on vain plussaa. Lutkamainen tyyli on halpa ja moni juoksee karkuun tai käyttää hyväkseen.

Suosittelisin itsetunnon kohottamista. Huomaan sen itsestäni, että kun on huono itsetunto alkaa muut kävelemään ylitse. Kuuntele viisaampia mutta sano myös mielipiteesi. Sekin helpottaa kun saa sanottua jostain asiasta mielipiteensä esim töissä. Kunhan tulee kuulluksi.

Hakeudu töihin jossa ei tarvitsevtyöskennellä porukassa vaan itsenäisesti. Naisvaltaiset alat kierrä kaukaa - kaikille ne eivät vain sovi!!

Vierailija

Mä en ole tosi kaunis mutta sen verran nätti että tiedän kauniilla olevan joskus vaikeaa, eikä se miesten huomio lohduta jos muuten lyödään kapuloita rattaisiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat