Naisen henki haisee - mitä tehdä?

Vierailija

Tapailen naista, joka on muuten oikein hyvä, mutta hänellä henki haisee aivan kauhealta. En tiedä, miten asiasta sanoisi. Ei siitä oikein viitsi sanoakaan. Olen yrittänyt tarjota kurkkukarkkeja, mutta se ei paljon asiaa auta.

Tapailu on siinä vaiheessa, että pian voisi peittoakin heiluttaa, mutta suoraan sanottuna omat haluni kärsivät pahasti tuosta hengen haisemisesta. Toinen ei ehkä edes tiedä asiasta ja ihmettelee, kun en ole halukas menemään eteenpäin.

Miten tästä voisi sanoa toiselle kohteliaasti? Loukata en haluaisi. Ja pääseekö tuollaisesta ongelmasta miten edes eroon? Jos ei pääse, niin koko juttu on varmaan tässä.

M39

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

riippuu varmaankin juuri mistä johtuu; lääkkeet, sairaus, ominaishaju, ruokavalio, kahvi, tupakka jne Harvemmin se hygieanian puutteesta johtuu.

Vierailija

Minkä tyyppinen haju? 

Imelä, viemärin kaltainen, yleistunkkainen vai minkälainen? Kuvaile vähän ja voimakkuusastetta myös. Havaitsetko sen esim. noin puolen metrin läheisyydestä vai aivan lähikontakstissa?

Vierailija

Sanot vaan nätisti, että" en halua et loukkaannut, mutta sun hengitys haisee ja ajattelin kertoo et jos sitä ei itse huomaa niin kannattaa yrittää tutkituttaa asiaa." Ei tuosta oikein voi suuttuakaan toiselle, kun eihän sitä itse huomaa.

Vierailija

Saattaa johtua hammaskivestä ja hammaslääkärillä käynti voisi auttaa. Ei siitä kyllä kehtaa tuossa vaiheessa sanoakaan. Vaihtoehtosi ovat: Kärvistele, ja sano jos suhteenne vakiintuu, sano asiasta nyt ja nainen suuttuu tai jätä nainen tekosyyn varjolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkä tyyppinen haju? 

Imelä, viemärin kaltainen, yleistunkkainen vai minkälainen? Kuvaile vähän ja voimakkuusastetta myös. Havaitsetko sen esim. noin puolen metrin läheisyydestä vai aivan lähikontakstissa?

Haju on vähän sama kuin olisi valkosipulia syönyt, mutta mielestäni paljon voimakkaampi. Hyvin pistävä. Ei sitä kauempaa havaitse, mutta lähikontaktissa kyllä. Enkä usko, että hän valkosipulia joka päivä söisi.

Tupakkaa hän ei polta, kahvia juo melko vähän, ruokavaliokin on käsittääkseni aika terveellinen. Lääkkeitä en hänen ainakaan tiedä syövän sen suuremmin. Mitään sen kummempia sairauksia hänellä ei pitäisi olla, paitsi että migreenistä hän on sanonut joskus kärsivänsä. Mutta ei kai sen takia tarvitse lääkkeitä joka päivä popsia.

M39 (aloittaja)

Vierailija

Valkosipulin haju on niin ominainen, että vaikea kuvitella samankaltaista hajua. Haju on valkosipulia tai sitten ei ole... ei voi olla sinne päin. 

Eli syö siis paljon valkosipulia. Jokaisen elimistö reagoi vähän eri lailla siihen. Toisilla haju on paljon pistävämpi. 

Kysy: "taidat pitää valkosipulista?", eiköhän se siitä luontevasti lähde juttu eteenpäin. 

Vierailija

Aika vaikee juttu muuten! Koitan miettiä omalle kohdalleni, jos joku huomauttaisi - varmasti loukkaantuisin, vaikka nyt etäisesti ajatellen, kun asia EI koske itseäni, ajattelisinkin että mitäs tuosta loukkaantumaan... Mutta kai se on vaan herkkä paikka. Toisaalta voit tehdä palveluksen, riippumatta mitä sulle itsellesi siitä seuraa (tyyliin välit poikki, jos nyt niin herkkä on). Mutta jos kohteliaasti asiasi esität, voisi kuvitella, että mahdollisen ensireaktion jälkeen kuitenkin ymmärtää ettet tarkoita loukata.

Vierailija

Pakko se on vaan sanoa suoraan "En halua loukata, mutta...". Jos joku noin mulle sanoisi, tuntuisi se tottakai pahalta, koska inhottavaa ajatella, että olen haissut. :) Mutta palveluksenhan sä vain teet kertomalla.

Onko muuten oikeasti niin, ettei sitä itse huomaa?

Viljo

Täällä ihan sama tilanne, tosin olen vähän nuorempi kuin sinä. Uusi tuttavuus ja ihan kiva muuten, mutta hengitys on haiskahtanut kaikilla tapaamiskerroilla ja se vie kyllä kaikki halut. En ihan tajua miksei ihminen pese hampaitaan ennen treffejä tai pureskele esim purkkaa. Ei myöskin haittaisi jos vaikka vähän laittaisi huulipunaa tai korostaisi naisellisia puoliaan.

Vierailija

Minulla on hyvä ystävä, jonka hengityksen haju muistuttaa naftaliinia, en kehtaa sanoa mitään.

Ps. vaatteeet eivät haise miltään, haju tulee tosiaan suusta.

Vierailija

Äh, minulla joskus haisee hengitys enkä todellakaan huomaa sitä itse. Aviomieheni huomauttaa siitä ystävällisesti, mutta se on aina äärimmäisen noloa.

Mahdollisia syitä on monta, reikiintyneiden ja tulehtuneiden ikenien lisäksi hampaiden väliin voi jäädä ruokaa joka pilaantuu ja nielussakin voi olla joitain kolosia, johon jää pilaantuvaa ruokaa. Ihan liian vaikea mutta hieno ratkaisu: sano naisen hammaslääkärille, että etsikää hajun syy! ; )

Vierailija

Joillakin on se, että he ovat liian kauan syömättä. Monet ruoka-aineet aiheuttaa haisevan hengityksen. Maito on yksi näistä.

Me puolison kanssa huomautetaan, jos toisen hengitys haisee. Oikeasti se on vaan palvelus. Kamalaa suukotella haisevaa suuta. Yleensä auttaa hampaiden pesu ja syöminen. Silläkin on väliä, mitä syö.

Vierailija

Amalgaamipaikat saavat lähes aina suun haisemaan. On sen verran kovaa myrkkyä se elohopea, että koko elimistön mikrobit villiintyvät. Dimetyylielohopea, joka on vielä astetta kovempi myrkky kuin metallinen elohopea, tappoi puolessa vuodessa yhden laboratoriotyöntekijän 90-luvulla, kun sai pienen roiskeen iholle, ja elohopea jäi verenkiertoon. Koko valkea aine hävisi uhrin aivoista lopulta, siitä löytyy tieteellinen julkaisukin, ja kuoli koomaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat