Mitähän ihmettä eilen tapahtui?!

Vierailija

Eilen illalla mies veti herneen nenään jostain, enkä vieläkään tiedä mistä...
Laitoin siis lapset nukkumaan ja kun tulin takaisin, mies istui tietokoneella ja katseli autoja - meillä on kakkosauto haussa. Hän löysi omasta mielestään hyvän auton, joka ei minua miellyttänyt yhtään, hillittömän iso 7-paikkainen ja liian kalliskin. Sanoin hänelle, ettei tuo nyt ole se mitä haetaan ja että onhan tässä aikaa, itsekin katselen autoja "sillä silmällä" kun aikaa on. Lisäksi menin sanomaan, että juuri nyt haluaisin vaan rentoutua teekupin kanssa. Mies suuttui, ei puhunut enää sanaakaan koko iltana ja meni vierashuoneeseen nukkumaan.
Ollaan oltu kohta 10 vuotta naimisissa, mutta tämä teinimeininki on ihan uutta...

Kommentit (15)

Vierailija

Jos hän oikeasti oli innostunut siitä autosta? Meillä on 7-paikkainen auto, ja meidän perheelle (3 lasta) se on ollut tosi näppärä, mukana kun kulkee usein muitakin kuin oma perhe ja on koirakin. Ei kannata jyrkästi torjua toisen ideoita, vaan keskustella vaikka ei aina jaksaisikaan.

Vierailija

Joo, kiitos, niinhän se taitaa olla, autokuume on paha tauti :)
Ja olisihan tuosta kai voinut keskustellakin, mutta mies ei enää vastannut vaikka yritin hänelle puhua. Aamulla hän lähti ennen minua töihin, saapa nähdä millä tuulella on kun illalla nähdään. Minusta mies ylireagoi, mutta ehkä se on yksi autokuumeen oireista :D
AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole toista naista. Silloin kaikki ihmeelliset pienestä raivostumiset ja mökötyskohtaukset ovat myös yleisiä. 

Ai niin, unohdin että tämä on av:n vastaus joka möksähdykseen. Älä huolehdi, tästä tässä ei ole kyse. :)
AP

Vierailija

Kumpi sen auton ostaa (lue maksaa) ? Mielestäni silloin hän päättää millainen auto ostetaan. Ikänä en menisi antamaan omis mielipiteitäni miehelleni jos hän on autoa vaihtamassa, eiköhän aikuinen mies osaa autokaupat ihan ilman minun pätemistäkin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole toista naista. Silloin kaikki ihmeelliset pienestä raivostumiset ja mökötyskohtaukset ovat myös yleisiä. 

Sekin on tietenkin aina mahdollista, mutta veikkaisin silti ennemmin sitä autokuumetta ja puolison mustasukkaisuutta jos toi on asia joka noiden jälkeen tulee mieleen ekana.

Vierailija

Ollaan siis etsimässä kakkosautoa, koska olen vaihtamassa työpaikkaa, tähän asti olen pärjännyt ilman omaa autoa. Yhdessä maksetaan, kuten tuo ykkösautokin. Ja yhdessä ollaan katseltu autoja ja aiemmin, tällaiset päätökset ollaan aina tehty yhdessä. "Päteminen" on tässä yhteydessä hassu sana, lähinnä minua mietitytti auton korkea hinta ja iso koko.
Vaihdevuodet... no siinä iässä mies kyllä on, toivottavasti nyt kovin pahana iske, jos vaihdevuosista on kyse...

Vierailija

Meillä aina välillä sama juttu. Keskustellaan jonkun asian reunaehdoista, oli ne sitten raha tai aika, ja sitten mies menee tekemään täysin päinvastaisen hankinnan/tilauksen. Hyvä esimerkki tästä oli lasketteluloman varaaminen: katsottiin lasten talviloma-ajankohdat, omien lomien ajankohdat, määriteltiin sopiva reissun pituus (3 yötä) ja mies menee sitten varaamaan koko viikon reissun 2 vko ennen minun lomaani ja ennen lasten talvilomaa. Perusteluna se, että silloin on halvempaa ja saa koko viikon sen 3 yöpymisen hinnalla.

Ihan kiva, mutta kun me muut emme silloin pääse, hän saa mennä yksinään. Ja sitä se sitten mökötti, kun hän joutuu aina joustamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä aina välillä sama juttu. Keskustellaan jonkun asian reunaehdoista, oli ne sitten raha tai aika, ja sitten mies menee tekemään täysin päinvastaisen hankinnan/tilauksen. Hyvä esimerkki tästä oli lasketteluloman varaaminen: katsottiin lasten talviloma-ajankohdat, omien lomien ajankohdat, määriteltiin sopiva reissun pituus (3 yötä) ja mies menee sitten varaamaan koko viikon reissun 2 vko ennen minun lomaani ja ennen lasten talvilomaa. Perusteluna se, että silloin on halvempaa ja saa koko viikon sen 3 yöpymisen hinnalla.

Ihan kiva, mutta kun me muut emme silloin pääse, hän saa mennä yksinään. Ja sitä se sitten mökötti, kun hän joutuu aina joustamaan.

Oho :o
No tuo on kyllä jo todella tyhmää ja ajattelematonta mieheltä! Meillä ei onneksi - ainakaan vielä - olla noin pitkälle menty, että tuollainen hankinta tehtäisiin ilman sitä viimeistä yhteistä päätöstä.
AP

Vierailija

Jos autosta tulee yhteinen ja se yhdessä hankitaan, silloin on aivan sama kumpi maksaa sen euron tai kaksi enemmän eikä päätösvalta ole yksin kummallakaan. Tässä tapauksessa, jos auto tulee olemaan kakkosauto, ap:n tekstistä päätellen enemmän hänen käytössään (viittaus siihen että entisessä työssä pärjäsi ilman autoa mutta työpaikan vaihdon jälkeen auton hankinta tullut ajankohtaiseksi), en minäkään antaisi miehen yksin päättää millainen auto laitetaan.

Jospas ap:n miehellä on "ne päivät" ja kaikki vastaan sanominen tuntuu verisiltä loukkauksilta.

Vierailija

No jos se ei ole ns. kummankaan oma auto niin meillä todennäköisesti tehtäis niin, että kummalle se nyt sattuu olemaan enmmän "hengenasia" niin se päättää pari-kolme vaihtoehtoa joista sit valitaan yhdessä se paras.

Vierailija

Oho! Mies laittoi töistä viestin ja pyysi anteeksi että suuttui ihan turhasta, on kuulemma itsellään nyt tyhmä olo...
No on se hyvä ja ihana mies, ja eiköhän se autokin vielä löydy, kiitos kommenteista ja kun sain vuodattaa! :)
AP

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat