Älkää haukkuko ylipainoisia vanhempia siitä, etteivät jaksa viedä lapsiaan ulos

Ylipainoiseksi opitaan

Kokeilkaapa itse laittaa pariksi viikoksi 40 kg:n rinkka selkään niin näette kuinka "kivaa ja helppoa" ulkoilu tai liikkuminen yleensä on! Kyllä siinä tulee kummasti mieli istua illat pehmeällä sohvalla tv:n ääressä jotain hyvää syöden.

Kommentit (12)

Vierailija

Ylipainoisiksi nimenomaan opitaan, kuten nimimerkkisikin kertoo. Sinä syytät selvästi ylipainostasi lapsuuttasi ja "huonoja geenejäsi", miksi haluat siirtää niitä lapsiisi opettamalla liikkumattomuuden perinteen? 

Vierailija

Entisenä ylipainoisena sanon että jos alat liikkua paljon, voit edelleenkin istua illat sohvalla herkkuja nauttien.

Vierailija

No ei se 14 kg ainakaan raskaana tuntunut yhtään samalta kuin 14 kg rinkka. En tiedä onko läskillä eri vaikutus.

Vierailija

Kehuako pitäisi?

Jos vanhemmat pilaavat oman terveytensä lihomalla se ei saisi vaikuttaa lasten elämään. Lapset tarvitsevat ulkoilua ja raitista ilmaa päivittäin!

Vierailija

Se ylipaino on kertynyt pikkuhiljaa, ei sitä voi verrata yhtäkkiseen rinkan selkään heittämiseen.

Se, että vanhemmat on ylipainoisia, ei ole lasten vika! Kamalaa että pieniltä lapsilta evätään liikkumisen riemu (ja positiiviset terveysvaikutukset!), koska lihavat vanhemmat on omalla toiminnallaan aiheuttaneet itselleen ylipainon, jonka vuoksi siellä ulkona lasten kanssa leikkiminen/liikkuminen ei onnistu.

Ottakaa vastuu itsestänne ja lapsistanne, käykää lenkillä ja mikä tärkeintä; ruokavalio kuntoon!

(Itse lihoin raskausaikana 15 kiloa puolessa vuodessa, ja ihan samaan tahtiin kävin kävelylenkeillä ja uimassa kuin ennenkin)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ylipaino "periytyy" lapsiin ja kotieläimiin. Tutkittu juttu.

Ei periytynyt mun lapselle. Mun ylipaino johtuu liian vähäisestä liikunnasta.
15v. poika 172/55

Vierailija

Vai että tällainen provo tällä kertaa. Minä ja 70 ylikiloani todellakin viemme lapsia ulkoilemaan, se kun tekee hyvää koko perheelle. Enkä todellakaan halua opettaa lapsille omia huonoja elintapojani, he ansaitsevat parempaa. Vahinkoa EI laiteta kiertämään seuraavalle sukupolvelle.

Vierailija

No ihan itsehän tuo "kiva ja helppo" tila on aiheutettu. Jos et jaksa elellä normaalia elämää (johon kuuluu mm. ulkoilu ja liikunta olennaisena osana) niiden kilojesi kanssa, niin laihduta hyvä ihminen!

Uusimmat

Suosituimmat