Jahas, se on taas ostettava suksipaketti sitä kahden kerran kouluhiihtoa varten...

Vierailija

Ei yhtään huvittaisi, meillä kun ei lapsi muuten hiihdä. No, täytyy taas laittaa viime vuoden paketti myyntiin, kaipa siitä jotain saa kun monojakin on käytetty sen tasan kaksi kertaa.

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Käytettynä löytyy hyviä, ei aina tarvitse olla uusia. Voit myös kysyä lainaan tai "vuokralle" esim: paikalliselta fb-kirpparilta.

Mielestäni on ihan kohtuullista että lapsi osallistuu koulussa talvisin luisteluun ja hiihtoon :)

Vierailija

En ole minäkään ostanut suksia enkä luistimia pelkästään koulua varten. Se nyt olisi aivan hullua. Kyllä tuolla lumessa voi muutakin tehdä kun noita kahta juttua.

Vierailija

Jos on niin laiska/avuton, että uuden ostaminen on ainoa vaihtoehto, niin ihan oikein kaikki rahanmeno. Meille ostettiin tänä vuonna kahdet luistimet ja yhdet sukset, maksettiin yhteensä 30 euroa. Luistimet 5 e/pari ja sukset 20 e, ja luistellaan kyllä vapaa-aikanakin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko se koulun vika, että et anna lapsesi harrastaa urheilua koulupäivien ulkopuolella? 

Ainniin juu. Suomessahan hiihto ja luistelu ovat ainoita urheilulajeja, joita voi harrastaa. Voi minua urpoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se koulun vika, että et anna lapsesi harrastaa urheilua koulupäivien ulkopuolella? 

Ainniin juu. Suomessahan hiihto ja luistelu ovat ainoita urheilulajeja, joita voi harrastaa. Voi minua urpoa.

No kyllä joku vähän fiksumpi mami käyttättäisi niitä suksia niiden kahden kouluhiihtopäivän ulkopuolella, mutta sinä juuri todistit omilla puheillasi, että teidän perheessä ei näin toimita. Joten alahan lopettaa se valittaminen KUULIKKO????

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koululta voi lsainata. Itse en oke ostanut 3. luokan jälkeen, kun ei lapsia muuten kiinnosta.

Varmaan ei kiinnosta kun ei ole välineitä.

Vierailija

Olemme varakkaita, mutta lainaamme silti koululta hiihtovälineitä. Onneksi hiihtävät vain koulun pihaa ympäri! Alussa harkitsimme suksien ostoa, mutta hyi miten kylmiä talvet ovatkaan, talviurheilulajit eivät sovi minulle, enkä aio kiduttaa itseäni niillä enempää! On kidutusta käyttää lapsia luistelemassa ja se saa riittää. Muuten liikumme riittävästi sisähalleissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos on kyseessä peruskoulu niin ei tarvitse ostaa. Lain mukaan koulunkäynti on ilmaista.

Paska laki. Koulun hiihto- ja luistelutunnit oli itselläni ainoa syy miksi vanhemmat suostui ostaan välineet. Pitäisi vaatia ostaan noiden lisäksi vielä muitakin välineitä. Pihit vanhemmat säästää mielellään lasten liikuntaharrastuksista. Jää enemmän rahaa baariinkin.

aiheenmamma123
Seuraa 
Liittynyt26.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Jos on kyseessä peruskoulu niin ei tarvitse ostaa. Lain mukaan koulunkäynti on ilmaista.

Joo, ja kyllä sen huomaa niistä lapsista/perheistä joille ei tasan osteta mitään suksia!!!11 Toiset pienituloiset näkevät vähän vaivaa saadakseen lapsille välineitä käyttöön hyvin halvalla tai ilmaiseksi ja sitten ne toiset eivät perseväänsä ole valmiita heilauttamaan. Sattumoisin toisten lapset ovat yleensä niitä, joilla menee ihan ok ja toisten niitä, joita äidinmaidossa saatu lorvikatarri vaivaa koko loppuiän. Kun ei jaksa, ei pysty, ei oo pakko hei! 

WraithTodd
Seuraa 
Liittynyt7.9.2015

En minäkään enää tänä vuonna ostanut suksia. Olen joka vuosi hommannut moiset ja käyttämättä ovat jääneet vaikka ollaan kuinka houkuteltu lasta hiihtämään. Viime vuonna vietiin Yyteriinkin kun ajateltiin että jos tuota huimapäätä kiinnostaisi pienet mäet pelkän ladun sijaan mutta ei.  Eikä tunnu tuota nuorempaakaan kiinnostavan hiihto.

Innokkaita luistelijoita kyllä ovat.

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat