Perustulo 1500 /kk

Vierailija

Mitä mieltä tulevasta perustulosta?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Opiskelijalle tuo olisi unelma! Aika jännä, että opiskelijat ja eläkeläiset ja osa-aikatyötä tekevät rajataan kokeilun ulkopuolelle, se tulee vain nykyisille sossun pitkäaikaisasiakkaille jossain päin maata.

Vierailija

Olen neljän lapsen yh-äiti. Jos sattuisin jäämään työttömäksi ja koko perheen tulomme tippuisivat 1500 euroon kuussa, päätyisimme kadulle.

Vierailija

Voipi olla, että itsekin kyllä jäisin kotiin jos tuollaisen rahan saisi käteen kuukaudessa (olen laitoshuoltaja, joten palkka ei ole kummoinen). Ei tarvitsisi laittaa lasta päiväkotiin ja pitää siellä kymmentä tuntia per päivä eikä koululaisenkaan täytyisi olla aamuisin ja iltapäivisin yksin kotona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen neljän lapsen yh-äiti. Jos sattuisin jäämään työttömäksi ja koko perheen tulomme tippuisivat 1500 euroon kuussa, päätyisimme kadulle.

Hmm.. sitten ei varmaan kannata olla yh, vaan etsiä kunnollinen mies.

Onhan se aika absurdia, että lapsettomien pitäisi elättää toisten pentutehtailua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin iso summa kannustaa töihin!!??

Mitä enemmän tulee hilloo niin sen mielummin töitä tekee.

Viisi inhoaa rahojaan. Ne voi laittaa mun tilille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opiskelijalle tuo olisi unelma! Aika jännä, että opiskelijat ja eläkeläiset ja osa-aikatyötä tekevät rajataan kokeilun ulkopuolelle, se tulee vain nykyisille sossun pitkäaikaisasiakkaille jossain päin maata.

Kokeiluun olisi voinut ottaa muutaman kymmenen kaikista ryhmistä. 

No, tyhjää parempi tämäkin, ehkä sitten myöhemmin loputkin kokeiluun mukaan.

Vierailija

Verottomana perustulo 800 e/kk on sama, kuin sossusta saa muutenkin kannatan tämän suurusta summaa. Aiemmin on todettu, että 1500 e kk palkalla ei kannata mennä töihin ainakaan taloudellisessa mielessä verottomana harva tienaa noin paljon, jos laskee mukaan työssäkäynnin välilliset kulut, päivähoitomaksut ja muut.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat