Hyi helvetti, Oltermanni -juusto on todella suolaista!

Vierailija

Eikä ole eka kerta kun käy näin! Joskus sattuu käteen paljon miedompi yksilö, mutta taas tuli tuollainen suolapala. :( En kyllä enää jatkossa tuota osta, hyi olkoon.

Ja Kotimaista -merkin vichy on alkanut maistua ja haista ihan kloorilta.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Soitappa Valion kuluttajapalveluun, korvaavat juuston hinnan tilillesi. Itse olen toiminut näin jos tuote on ollut selvästi jotain muuta kuin normaali.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Soitappa Valion kuluttajapalveluun, korvaavat juuston hinnan tilillesi. Itse olen toiminut näin jos tuote on ollut selvästi jotain muuta kuin normaali.

Laitoin heille juuri palautteen netin kautta. :)

Vierailija

Meille sattui viime kesänä kaksi kertaa että oltermanni juusto oli homeessa. Eri kaupoista ostettiin ja molemmilla kerroilla päiväystä oli pitkälle vuoden 2016 puolelle. Pakkaukset oli ihan tiiviit, eikä mitenkään päälle päin näkynyt. Maistui kummalle, joten aloin tarkemmin tutkia ja ihan valkoisessa homeessa oli juuston reuna ja pohja. Toisella kerralla varmistin heti pakkauksen aukaistuani juuston kunnon ja homeessahan sekin oli. Lienevätkö olleet jotain "putin" juustoja, joissa kylmäketju katkennut tai jotain. Ei olla sen jälkeen oltermannia ostettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuliko tänne juuri lauma oltermannifaneja tai Valion työntekijöitä, kun miinusääniä satelee?

Ihmettelin ihan samaa :DD

Tuo homejuttu on muuten ihan totta. 

t. 5

Vierailija

Nam nam, hapankorppua, oltermannia ja päälle suolakurkkuja. Ja toinen: Vanha gouda jossa suolakiteitä mukana.. Ai, ku hyvää :))

yövieras
Seuraa 
Liittynyt30.11.2015

Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä suolakammoisia. Juokaa vettä ja syökää itse leipomaanne leipää.

Oletko tyhmä vai tyhmä? Kyse ei ole mistään "suolakammoisuudesta" vaan se maku on jotain niin karseeta, ettei kyseistä juustoa voi syödä. Ja en tarkoita kaikkia Oltermanneja yleensä vaan tätä yhtä kappaletta, joka minulle sattui valitettavasti osumaan kaupassa.

Max Pp
Seuraa 
Liittynyt2.10.2014

Oltermannissa on viimeisen vuoden kuluessa ollut virheitä eli sekä suolaisuus että kahdesta paketista löytynyt home on sattunut myös omalle kohdalle. Valitusta valmistajalle niin saatte hyvityksen. Eivät osaa korjata pakkaus- ja tuotantoprosessiaan elleivät saa palautetta.

käyttäjä-11339
Seuraa 
Liittynyt5.9.2015

Vierailija kirjoitti:
Meille sattui viime kesänä kaksi kertaa että oltermanni juusto oli homeessa. Eri kaupoista ostettiin ja molemmilla kerroilla päiväystä oli pitkälle vuoden 2016 puolelle. Pakkaukset oli ihan tiiviit, eikä mitenkään päälle päin näkynyt. Maistui kummalle, joten aloin tarkemmin tutkia ja ihan valkoisessa homeessa oli juuston reuna ja pohja. Toisella kerralla varmistin heti pakkauksen aukaistuani juuston kunnon ja homeessahan sekin oli. Lienevätkö olleet jotain "putin" juustoja, joissa kylmäketju katkennut tai jotain. Ei olla sen jälkeen oltermannia ostettu.

Juustoa ikäännytetään ja vanhetessa siinä syntyy valkoinen reunus uloimmille pinnoille. Ihan normaali prosessi liki kaikissa vanhennettavissa hyvissä juustoissa jota ei näe, jos ostaa leikatun palan. Juustossa on kalkkia aika paljon...

Toki jos ei ymmärrä hyvän juuston päälle, ei niitä kannata ostaa.

http://mentalfloss.com/article/64205/should-you-eat-rind-cheese

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat