Parhaat vinkkisi työhaastatteluun

Vierailija

Konkreettisia vinkkejä työhaastatteluun kaipaisin! Kyseessä kaupallinen ala, ihmisläheiset toimisto- ja kenttätehtävät.

Kommentit (6)

Vierailija

1. Jos mahdollista niin kerro asiat esimerkkien kautta. Jos haastattelija esim. kysyy kuinka paljon siedät työskentelyä paineessa, niin sen sijaan että vastaat "hyvin/paljon tms." kerro heille se kokemuksen kautta. Esim. "Hoidimme tämän ja tämän projektin tässä ja tässä ajassa, vastuuni oli tämä ja tämä ja tulokset olivat nämä ja nämä, joten paineesta huolimatta onnistuimme hyvin".

2. Muista olla iloinen ja reipas.

3. Anna palasia itsestäsi ja persoonastasi, pidä huoli että jäät hyvällä tavalla mieleen. Ei tarvitse olla mitään suureellista, voit esim. kertoa jonkun muiston tms. joka oleellisesti liittyy haastattelijan kysymään kysymykseen. Huumori on tärkeässä roolissa!

4. Ole ajoissa ja tuo kaikki vaadittavat dokumentit mukana.

5. Siisti, huoliteltu olemus. Ei mummo, eikä liian paljastava. Värikkäät vaatteet piristää talven pimeydessä ja tuovat hehkua kasvoille.

Vierailija

Vältä kaikkia kliseitä. Jos olet ahkera, tunnollinen, iloinen, ystävällinen... niin tuo se muulla tavoin esille! Paitsi jos nuo käy jo hakemuksesta ilmi, niin roskiin saattaa lentää. Ihan siitä syystä että ne lukee kymnenissä papereissa samalla tavalla.

Vierailija

Varmista, että sulla on joku järkevä kysymys tai muutama, ne kysyy kuitenkin, onko kysyttävää. Itse jouduin nolona änkkäämään, että eipä kai, työssä sitten niitä tulee mieleen...Onneksi mokasta huolimatta sain sen työn, mutta olo oli kyllä ihan housut kintuissa yllätetty.

Esimerkin kautta kertomiset loistava neuvo, hakemuksessa myös. Yksinkertaisimmillaan: Olen joustava. Minulle on helppo vaihtaa työvuoroja nopeallakin aikataululla.

Rentous, tee just ennen haastattelua jotain, että olet mahdollisimman rauhallinen. Pieni kävely, teehetki tsemppaavan kaverin kanssa, hengittely. Rentona on helpompi onnistua, kuin viime sekuntiin asti paniikissa treenanneena.

Mutta parhaat neuvot sait jo ekassa viestissä, voisi olla oppikirjasta :-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmista, että sulla on joku järkevä kysymys tai muutama, ne kysyy kuitenkin, onko kysyttävää. Itse jouduin nolona änkkäämään, että eipä kai, työssä sitten niitä tulee mieleen...Onneksi mokasta huolimatta sain sen työn, mutta olo oli kyllä ihan housut kintuissa yllätetty.

Esimerkin kautta kertomiset loistava neuvo, hakemuksessa myös. Yksinkertaisimmillaan: Olen joustava. Minulle on helppo vaihtaa työvuoroja nopeallakin aikataululla.

Rentous, tee just ennen haastattelua jotain, että olet mahdollisimman rauhallinen. Pieni kävely, teehetki tsemppaavan kaverin kanssa, hengittely. Rentona on helpompi onnistua, kuin viime sekuntiin asti paniikissa treenanneena.

Mutta parhaat neuvot sait jo ekassa viestissä, voisi olla oppikirjasta :-)

Siis, viestissä 3.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat