Mitä hienoa on saada lapsensa vanhana?

Vierailija

Miksi olisi tavoiteltavaa saada lapsensa 35-40 vuotiaana? Oikeasti, ihan järkyttävän vanha ikä saada esikoinen. Tuon ikäiset ovat poikkeuksetta vähän ylipainoisia tai muuten rupsahtaneita, ja terveydelliset riskit puskevat päälle. AV-palstalla esittelevät itsensä aina elinvoimaisiksi "dinkuiksi", mutta päiväkodeissa ko. ikäiset ovat vähemmistönä ja aika vanhan näköisiä ovat. Useamman kerran miettinyt onko 5-vuotiasta hakemassa mummo vai äiti.

Sivut

Kommentit (137)

Vierailija

Voitko tulla lukemaan tämän mulle ääneen? Hukkasin kaksteholasit, enkä nyt voi nousta reumatismin ja kihdin takia tästä sohvalta lainkaan ja nousta rollaattorin kanssa niitä etsimään. Mutta jos tulet tänne asti lukemaan, varoituksen sana: mulla ei ole tekohampaita lainkaan, jätin ne yöpöydälle lasiin.

Terv. 34-vuotiaana kuopuksensa saanut mummoäiti

Vierailija

Niinpä! keskimäärin se eka lapsi saadaan 30v iässä ja 5 vuotta myöhemmin nainen näyttää jo mummolta toisin kuin ne teiniäidit, jotka näyttää tatuointeineen ja ylikireine vaatteineen näyttää pantavilta.

Vierailija

Kuka on väittänyt että tavoiteltavaa. Vanhemmalla äidillä kun ei ole enää vaihtoehtoja, ei voi palata olemaan nuorempi ja tehdä siellä sitä lasta. Toisekseen nainen joka saa lapsen vielä nelikymppisenä ei mummoudu aikaisin, yleensä ovat pitkäikäistä sorttia. 

Vierailija

Vaihdevuodet painaa päälle, takana hullunuoruus ja kaikki kokeiltu. Elämä edessä 50 kymppisenä ja tenava 10 vee. Huh ei noin..

Vierailija

Halusin älykkäät lapset ja tutkimusten mukaan helpoin keino on saada lapset hieman iäkkäämpänä. Kun ne teiniäitien lapset on nyt syrjäytyneitä luusereita, on minun lapsillani hyvät ammatit ja mukavat työpaikat. Siksi sain lapseni mummoiässä: halusin heille hyvän elämän.

Juokse sinä humma

Juokse sinä humma, kun tuo taivas on niin tumma ja taival on pitkänlainen. Eihän se tyttö minun kyytiini tullut kun olen poika hurjanlainen. Hummani hei, hummani hei, huputiti hummani hei.

Vierailija

Viikonlopun Hesarissa oli juttua 57 vuotiaasta miehestä, jolla oli 1 ja 4-vuotiaat lapset. Lukiessani mietin koko ajan että mitä järkeä on tehdä lapsia yli 5-kymppisenä, sen sijaan että lapsilla olisi aikuistuessaankin isä, heillä onkin jo lapsina vain vaari.

Vierailija

En jaksa kirjoittaa pitkää vastausta, koska ylipainosta johtuva sormien kankeus ja hengitysvaikeudet estävät sen. Olen vasta 28v. Läähhh, puhhh.

Vierailija

Mitä väliä, vaikka päiväkoti-ikäisen vanhempi näyttää vanhalta ja rupsahtaneelta? 

Kas kun kaikilla nuorillakaan ei ole timmejä vartaloita, terhakoita tissejä ja raikkaita kasvoja. En tiedä missä piireissä liikut, mutta kaikki keski-ikäiset eivät ole lihavia, moni on täysin terve ja hyväkuntoinen vielä eläkeikäisenäkin. Keskimäärin ihmiset elävät jotain 8-kymppisiksi. 

Vierailija

Minä valmistuin 25-vuotiaana maisteriksi ja olin 30-vuotiaana kahden lapsen äiti. En myöskään ymmärrä, miksi pitäisi idealisoida sitä, että saa lapset hedelmällisen iän viimeisillä hetkillä? Miksi se olisi tavoiteltavaa? Ei tarvitse verrata teiniäitiyteen, vaan lapsensa ns. normaali-iässä saaneisiin, esim. 20-32 vuotiaisiin.

Vierailija

Mitä hienoa on siinä, että saa lapsensa todella nuorena? Monta kertaa olen miettinyt, onko viisivuotiasta hakemassa äiti vai isosisko... ja aika ylipainoinen sellainen, nuoresta iästään huolimatta. Onkohan joku sairaus, iskeehän ne nuoriinkin? Oikeasti ihan järkyttävää jättää nuoruus elämättä ja koulut käymättä kun ei osannut käyttää ehkäisyä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat