Mitä järkeä on asuntojen varainsiirtoverossa ???

Vierailija

Jos muutan vaikkapa työpaikan perässä Turusta 200000 euron arvoisesta talosta Tampereelle 200000 euron arvoiseen taloon, niin oman omaisuteeni määrä on täsmälleen ennallaan, joten miksi ihmeessä minun pitää maksaa 8000 euroa valtiolle rangaistusta siitä, että en jäänyt työttömäksi Turkuun, vaan lähdin työn perässä Tampereelle?

Kommentit (12)

Vierailija

Se on osa järjestelmää, jolla pidetään keskiluokka velkavankeudessa. Muussa tapauksessa suuri osa nyt nokka savessa työskentelevistä saattaisi etsiä itselleen inhimillisempää työtä.

Vierailija

Ymmärrän, että asunnon arvon noususta maksetaan veroa, mutta en todellakaan ymmärrä tätä systeemiä, että muuttamisesta rangaistaan, vaikka mitään arvon nousua ei olisi tapahtunut.

ap

Vierailija

Koska tällä tavalla velkaannut lisää ja lopuksi työnteko ei enää kannata. Itse olen ostanut neljä asuntoa ja joinakin vuosina maksanut enemmän veroja, kuin minulla on ollut tuloja.

Vierailija

No tämäpä on just se vero, jota minäkään en ymmärrä. Todella epäoikeudenmukaista. Kyllä oman asunnon vaihtamisen pitäisi olla verovapaata.

T.verottajalla töissä

Vierailija

Verottaja tunkee ihan jokaiseen väliin, jossa käsitellään rahaa.

Paljon on muutakin hölmöä. Jos lahjoitan lapselleni yli tietyn märän rahaa, vetää verottaja siitäkin välistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että asunnon arvon noususta maksetaan veroa, mutta en todellakaan ymmärrä tätä systeemiä, että muuttamisesta rangaistaan, vaikka mitään arvon nousua ei olisi tapahtunut.

ap

Ei arvonnousustakaan maksamisessa ole järkeä. Jos se asuntosi hinta on noussut 300 000 euroon ja Tampereella samoin, et tienaa vaihdossa mitään...paitsi maksat varsin siirto veroa vielä enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Ei arvonnousustakaan maksamisessa ole järkeä. Jos se asuntosi hinta on noussut 300 000 euroon ja Tampereella samoin, et tienaa vaihdossa mitään...paitsi maksat varsin siirto veroa vielä enemmän.

Varainsiirtoveroa...autocorrect...

Vierailija

Koska Suomessa on päätetty verottaa rikkaita! Heitähän varainsiirtovero ensisijaisesti koskee. Mutta koska ei voitu tasa-arvon vuoksi tehdä systeemiä, jossa vain rikkaat joutuvat maksamaan, ulotettiin vero kaikkiin suuriin rahansiirtoihin. Silloin ei ajateltu, että asuntokaupassa keskiluokkakin joutuu veron maksajiksi.

Näin käy, kun tehdään kateusvero, joka iskeekin kaikkiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat