Millaista kotijumppaa teette?

Vierailija

Mä teen jooga- ja pilatesliikkeitä sekä lihaskuntojuttuja. Esim. tänään tein tuossa ennen iltaruokaa seuraavat liikkeet (jos muistan oikein):
- selän rullaus
- rangan kierto
- kyljen venytys ja samalla kiertoa sivulta toiselle
- jousiampuja (ranagan kierto ja rintakehän avaus)
- kissa (selän, etenkin alaselän liikkuvuutta parantava liike)
- kameli (taaksetaivutuksen harjoittelua ja rinnan avaamista)
- lankku
- naisten punnerrukset
- vatsalihakset (pystyt, poikittainen, vinot)
- kyykky (ilman painoa, koska tavallisesti käyttämäni paino - 4-vuotias lapsi - oli jo syömässä)
- alaspäin katsova koira
-
Tuossa aika tavallinen setti, liikkeet vaihtelevat. Ennen tein paljon kahvakuulalla, mutta mulla on ranteiden kanssa vähän ongelmia, joten en hirveästi tee painoilla. Sitä paitsi mun kahvakuulat on tällä hetkellä sidottu nippuun painoksi yhden tulisijan tuhkaluukun eteen, jottein taapero pääse sinne kauhomaan :)

Kommentit (8)

Vierailija

Yleensä ehdin jaksan tehdä vain vatsalihakset. Kesästä asti taas saanut itseni kuriin : ) 4 x 25 vatsalihasta eri tyyleillä esim. kosketus sääriin, perus nosto, koko kropan rutistus, ristikkäin , jalat sohvalla jne. Välillä saatan tehdä naisten punnerruksiä väliin. Ja selkiä kontillaan ristikkäisiä käsia ja jalkoja nostellen tai mahallaan maaten. Kun vähän vaihtelee liikkeitä. niin mielenkiinto säilyy, Sama liikuntalajeissa. välillä muutakin kuin lenkilläkäyntiä ja jumppaaa. niin tulee liikkuneeksi "huomaamattaan". Ihme ja kumma olen saanut karistettua 10 kg kesästä. Vaikka mulla on ns. vaikeissakin olosuhteissa selviävä keho eli kaikki varastoidaan tarkkaan.... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Beachbodyn maksullisia ja Zuzana Lightin ilmaisia ohjelmia.

Ai niin, näitäkin on nykyään! Vois kyllä joskus kokeilla ohjattua jumppaa kotioloissa, mutta nykyään on harvoin aikaa syevntyä kunnolla.

Ap

Käyttäjä156
Seuraa 
Liittynyt25.10.2015

Ite tykkään kokeilla Instagramista löytämiäni eri liikkeitä. Normaalisti teen erilaisia punnerruksia, kyykkyjä ja vatsoja. Seljälihaksia koitan vahvistaa perinteisellä "Supermies"-liikkeellä eli maassa mahallaan ja siitä käsiä ja jalkoja ylös. Lisäks mulla on Trx-nauhat ja leuanveto-tanko joilla tykkään temppuilla :) Yhenjalan kyykyt Trx-nauhoista tukea ottaen on ihan ykkönen pepulle. Kuminauha taas on halpa ja pieni väline jolla saa varioitua vaikka mitä liikkeitä ja auttaa tällästä kankeeta kivasti venyttelyssä.

Vierailija

Käyttäjä156 kirjoitti:
Ite tykkään kokeilla Instagramista löytämiäni eri liikkeitä. Normaalisti teen erilaisia punnerruksia, kyykkyjä ja vatsoja. Seljälihaksia koitan vahvistaa perinteisellä "Supermies"-liikkeellä eli maassa mahallaan ja siitä käsiä ja jalkoja ylös. Lisäks mulla on Trx-nauhat ja leuanveto-tanko joilla tykkään temppuilla :) Yhenjalan kyykyt Trx-nauhoista tukea ottaen on ihan ykkönen pepulle. Kuminauha taas on halpa ja pieni väline jolla saa varioitua vaikka mitä liikkeitä ja auttaa tällästä kankeeta kivasti venyttelyssä.

Hah, no enpä ole tullut instagramia ajatelleeksi - kiitos hyvästä vinkistä! (Tosin usein ongelma on kyllä se, että ei ole aikaa tehdä liikkeitä, eikä niinkään se, että en keksisi liikkeitä, mutta onhan se kiva löytää jotain uutta!)

-

Mäkin haaveilen leuanvetotangosta, mutten oikein keksi, mihin sen laittais.

Ap

Uusimmat

Suosituimmat