Painoindeksini on 21,8 ja haluan laihduttaa viitisen kiloa, turhaako?

Vierailija

Niin, tuntuuko se teistä typerältä? Olen 166 pitkä ja painan kuutisenkymmentä kiloa nyt, tavoitteena on 55, vaikka 52 on se paino, johon olisin tyytyväinen. Vinkkejä normaalipainon sisällä laihduttamiseen?

Kommentit (13)

Vierailija

No, kyllähän se kieltämättä tuntuu musta vähän typerältä (jos suoraan sanon), mutta sinä olet se, joka päätät omasta kehostasi, joten mun suhtautuminen on itikan ininää. Kehotan nyt kuitenkin miettimään monella tasolla, onko laihduttaminen elämäsi laatua jollain tavalla parantava päätös. Mieti myös, miksi pitää laihduttaa. En yritä saada sinua jättämään aiettasi, vain miettimään, miksi tai mistä syystä laihdutat ja mitä tarkoitusta se palvelee.

Vierailija

No se viitisen kiloa on jäänyt raskaudesta. Olen hyvin hentoluinen, joten pienikin ylimääräinen näkyy. En siis ole tyytyväinen peilikuvaani. Lisäksi sektioarven päällä roikkuu läskikassi, ja haluan nähdä mitä sille tapahtuu, kun olen omassa normaalipainossani. Vaatteet päällä näytän jopa hoikalta, mutta haluan näyttää hyvältä myös ilman vaatteita. Painonnousu on kuitenkin helpompi ottaa kiinni, kun ylimääräistä on vain vähän, eikö?

ap

Vierailija

Et varmaankaan harrasta paljoa liikuntaa? Painohaaveesi kuulostaa siltä.

Olen 166 pitkä, paino tällä hetkellä 55. Käynyt myös 52 kilossa jolloin vatsa oli täysin litteä, joten ymmärrän painohaaveesi. Puntarin sijaan kannattaa kylläkin katsoa ympärysmittoja. On upeeta kun vyötärö on lähemmäs 60 cm. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et varmaankaan harrasta paljoa liikuntaa? Painohaaveesi kuulostaa siltä.

Olen 166 pitkä, paino tällä hetkellä 55. Käynyt myös 52 kilossa jolloin vatsa oli täysin litteä, joten ymmärrän painohaaveesi. Puntarin sijaan kannattaa kylläkin katsoa ympärysmittoja. On upeeta kun vyötärö on lähemmäs 60 cm. :)

Olen harrastanut paljonkin, mutta tässä elämäntilanteessa ei juuri ole aikaa sille. Onneksi työni on hyvin liikkuvaa, joten hyötyliikuntaa tulee päivittäin.  Juu, ympärysmitat kiinnostavat toki myös ja tiedän että vyötärön kaventamiseksi tarvittaisiin ennen kaikkea kiinteytystä ja lihaskunnon kohentamista. Harmittaa, kun salille en nykyään ehdi. Tai ehtisin ehkä kerran viikossa, mutta se ei oikein riitä, on vain koko ajan paikat kipeänä sitten.  Minä olen muuten  alimmillani painanut tähän pituuteen 48, mutta se oli kyllä jo liian vähän. Siihen verrattuna 60 on kuitenkin ihan liikaa..

laihiksella

Huh. Sama juttu Mulla. 166cm pituutta, 57kg. Olen nyt 1200-1300kcal dieetillä. Muulla en laihdu. Urheilen n. 3 krt viikko ja kävelen jonkin verran lisäksi. Kesällä siis olin jo alle 54kg, mutta tuli syksy ja flunssakierre ja työstressi.. . Joo. Samaa mieltä että helpompi ottaa heti pois kun tulee. Ja ruumiinrakenne on sellainen että 54kg vyötärön ympärys oli 68cm. En voi edes haaveilla 60cm vyötäröstä....

Vierailija

laihiksella kirjoitti:
Huh. Sama juttu Mulla. 166cm pituutta, 57kg. Olen nyt 1200-1300kcal dieetillä. Muulla en laihdu. Urheilen n. 3 krt viikko ja kävelen jonkin verran lisäksi. Kesällä siis olin jo alle 54kg, mutta tuli syksy ja flunssakierre ja työstressi.. . Joo. Samaa mieltä että helpompi ottaa heti pois kun tulee. Ja ruumiinrakenne on sellainen että 54kg vyötärön ympärys oli 68cm. En voi edes haaveilla 60cm vyötäröstä....

Kiva kun on muitakin! Tuntuu, että kaikki muut laihduttajat ovat paljon isompia ja katsovat tosi pahasti, jos sanon itsekin laskevani kaloreita. Ottavat vittuiluna,  ja minä kun vain kaipaisin vertaistukea.

ap

Vierailija

No ennen raskautta painoin 68-74kg. Kolesteroli koholla ja raskausdiabetes. En halua sairastua joten on motivaatio pysyy laihana. Ihmiset ei vaan tajua et normipainossakin VOI laihduttaa. Ja kannattaakin. Se ei tarkoita muuta kuin että huolehtii itsestään. No. 6

Vierailija

Minulla sama juttu. Kesällä painoin 55kg ja paino nousi syksyllä ja jouluna 60,6 kiloon. (Olen 165cm) Toissapäivänä aloitin terveellisemmän ruokavalion ja veden juonnin ja jätin herkut pois. Nyt nesteet lähteny liikenteeseen ja pudotusta jo 1,6kg. Nyt alkaa taisto, mutta innokkaalla mielellä jatkan kohti kesää ja tavoitepainoani. Eiköhän tuo 4kg vielä tipu kesään mennessä! :)

Vierailija

Tuo alku on helppoa, mutta sitten painonlasku pysähtyy. Niin ainakin mulla kävi. Kärsivällisyyttä kyllä riittää, mutta turhauttaahan tuo, jos paino laskee jonkun 100 g viikossa, vaikka kalorien mukaan pitäisi pudota ainakin puoli kiloa, enemmänkin.

ap

Vierailija

Painoindeksiä tai painoa ei kannattaisi koskaan katsoa vaan rasvaprosenttia. Nappase vatsasta navan alapuolelta olevasta rasvakertymästä kiinni ja mieti kannattaako laihduttaa. Rasvaprosenttipihdeillä mitatessa saat tarkan luvun. Miehillä sopiva sellanen nakin paksuinen poimu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat