Millaista ruokaa tarjoaisit

Vierailija

Ulkomaalaiselle vieraalle, joka tulee ensi kertaa käymään vieraanasi?

Kommentit (11)

Vierailija

Mistä päin maailmaa vieraasi on? Nainen vai mies? Vegaani, lihansyöjä, mikä? Jos oikein tarkkoja ollaan, jopa vesilasillinen voi loukata vierasta (kilvoittelupaasto), niin kerrotko hänestä vähän enemmän :)

Vierailija

Ruisleipää kylmäsavulohisörsselillä

Karjalanpaistia ja perunoita, puolukoita ja salaattia

Leipäjuusto ja lakkahilloa

Iltapalaksi kalakukkoa tai karjalanpiirakoita munavoilla.

Vierailija

Mulla oli tässä taannoin kylässä intialaistaustainen jenkki ja italialainen. Tarjosin:
Lohikeittoa (kirkas liemi) sekä paahdettua ruisleipää

Porsaankyljyksiä kermassa haudutettuna perunamuusin, salaatin ja maustekurkkujen kanssa

Puolukkakiisseliä vaniljakermavaahdolla

Lopuksi kahvia ja Fazerin suklaata

Tykkäsivät kovasti, jopa puolukkakiisselistä.

Vierailija

Alkuruoaksi porkkanasosekeitto raastejuustolla. 

Vähän vieraan alkuperämaasta riippuen vaihtoehtona voisi olla kasvisborssikeitto smetanalla. Venäläiselle vieraalle tai itäeurooppalaiselle ehkä en tätä tarjoilisi.

Pääruoaksi uunilohta, oman reseptini mukaan, ja hunajaiset uunijuurekset. Vihersalaatti.

Jälkiruoaksi kahvi ja marjoja kinuskikastikkeessa. En ehkä karpaloita, vaan jotain linjaa mustikka + puolukka + joukossa joku vadelma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tässä taannoin kylässä intialaistaustainen jenkki ja italialainen. Tarjosin:
Lohikeittoa (kirkas liemi) sekä paahdettua ruisleipää

Porsaankyljyksiä kermassa haudutettuna perunamuusin, salaatin ja maustekurkkujen kanssa

Puolukkakiisseliä vaniljakermavaahdolla

Lopuksi kahvia ja Fazerin suklaata

Tykkäsivät kovasti, jopa puolukkakiisselistä.

Voi nam :b

Vierailija

Samoilla linjoilla edellisten vastaajien kanssa, mutta itse koostaisin menun seuraavasti:

Alkuruuaksi savuporo-koskenlaskijakeitto.

Pääruuaksi paistettua lohta, muusia/puikulapottuja, punajuurisalaattia ja viher-juustosalaattia (juustona leipäjuusto). Hyvin maustettu kermaviilikastike.

Jälkiruuaksi puolukka- tai karpalokiisseli vaniljavaahdolla.

Muina tarjottavina esim. kahvin kanssa korvapuustit ja karjalanpiirakat munavoilla.

Vierailija

Alkuun pienet saaristolaisleivät kylmäsavulohitahnalla
Pääruoaksi rosmariinilla maistettu poron sisäfilee, karpalokastike ja perunamuusi, lisukkeeksi uunijuureksia
Jälkiruoaksi kahvia/teetä ja itse leivottua pullaa

Vierailija

Vastaavassa tilanteessa tarjottiin uunissa hyvin haudutettua hirvipaistia (eivät olleet koskaan syöneet hirveä). Taisi olla niiden kanssa perunoita ja keitettyjä kasviksia. Jälkiruokaa en enää muista. Tekisin jonkun marjapiirakan, ehkä mustikasta.

Uusimmat

Suosituimmat