työkaverilla on syömishäiriö - miten toimia?

Vierailija

Meillä ei ole sinänsä esimiehiä. Kyseessä on nuori nainen, joka syö kaksi desiä samaa ruokaa joka päivä. Miten voisin auttaa? Tunnen oloni voimattomaksi ja avuttomaksi. En halua kytätä lounasta, enkä halua, että häiriö pahenee. Syöminen on selkeästi hänelle ongelma.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Mitähän ruokaa tämä kaksi desiä on? Entinen esimieheni söi aina kaksi desiä mysliä jugurtilla ja hyvin tuo vieläkin porskuttaa, kun viimeksi tapasin :)

Vierailija

Apua, minäkin syön työpäivän aikana kaksi viipaletta leipää, joka päivä. Pitääköhän työkaverit minua syömishäiriöisenä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sulle.

Itse asiassa moni syömishäiriöinen toivoo, että "joku puuttuisi". Puuttumista on vaan tosi vaikea tehdä oikein, jos kyse on kahdesta tasavertaisesta aikuisesta, tai puolitutusta ihmisestä.

Voisit ainakin näyttää hyvää esimerkkiä, eli syödä mahdollisimman täysipainoisia ja kunnollisia aterioita. Jos työpaikalla on "voi voi, taas pitäs laihduttaa" -juttuja, niin älä lähde niihin mukaan. Ole itse mahdollisimman terve ja tasapainoinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sulle.

Itse asiassa moni syömishäiriöinen toivoo, että "joku puuttuisi". Puuttumista on vaan tosi vaikea tehdä oikein, jos kyse on kahdesta tasavertaisesta aikuisesta, tai puolitutusta ihmisestä.

Voisit ainakin näyttää hyvää esimerkkiä, eli syödä mahdollisimman täysipainoisia ja kunnollisia aterioita. Jos työpaikalla on "voi voi, taas pitäs laihduttaa" -juttuja, niin älä lähde niihin mukaan. Ole itse mahdollisimman terve ja tasapainoinen.

Ensin vain pitäisi tietää, onko kyseessä oikeasti syömishäiriö vaiko vaan vähän erilainen ruokarytmi. Jotkut syövät paljon päivällä eivätkä juuri ollenkaan illalla, ja sitten on heitä jotka syövät päivällä hyvin vähän ja kunnolla vasta illalla.

Vierailija

Teistä olisi siis ihan ok, jos joku leikkii hengellään. Meitä on tiimissä 7. Minulle hän on tärkeä ja koska olen 10 vuotta vanhempi, koen äidillistä huolta. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teistä olisi siis ihan ok, jos joku leikkii hengellään. Meitä on tiimissä 7. Minulle hän on tärkeä ja koska olen 10 vuotta vanhempi, koen äidillistä huolta. AP

Yleensä syömishäiriöinen ei syö vaan sanoo että söi juuri äsken.

Ja mitähän tuo 2dl on?

Siis mitä syö 2 desiä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vähän avata tilannetta enemmän? Mitä ruokaa työkaverisi syö? Näyttääkö hän huolestuttavan laihalta? Oletko koskaan kysynyt, syökö hän esim. runsaan aamupalan tai illallisen? Jotkut ei vaan tykkää syödä lounaalla paljon (esim. minä)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla varma leikkiikö hän hengellään vai ei. Jos hän olisi laihtunut huomattavasti/liikaa, tilanne olisi toki toinen, mutta näin oleellisen tiedon olisit aivan varmasti kertonut jo aloituksessa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat