Elämääni arvostellaan jatkuvasti, koska olen lapseton sinkku?!?

muukalainenko

Olen niin korviani myöten täynnä muiden arvostelusta elämääni kohtaan!!

Olen rakentanut elämäni itse. Asunut ulkomailla, harrastanut kilpatasolla, opiskellut hyvän ammatin ja nyt vakituisessa hyväpalkkaisessa työssä. Elän terveellisesti, rakastan liikuntaa, mutten tuputa elintapojani kenellekkään. Ystävänä olen luotettava ja aina valmis auttamaan, kuuntelemaan jne. Olen hyvissä väleissä perheeni kanssa ja minulla on ystäviä.

Kaikesta huolimatta saan jatkuvasti arvostelua osakseni liittyen elintapoihini, mielenkiinnonkohteisiini, tyyliini, mutta suurimmaksi ongelmaksi on noussut sinkkuuteni. Olen kyllä vuosien saatossa tapaillut miehiä, joitakin useita kuukausia, mutta vakituisessa suhteessa (tyttöystävä-tittelillä/asunut kenenkään miehen kanssa) en ole ollut. Olen kuulemma täysi luuseri kun en ole tähän 27-vuoden ikään hankkinut perhettä. Tai edes ottanut miestä..kerronpahan vain, etten suostu ottamaan ketään vain siksi että jotkut niin odottavat/olettavat. Elämä on vienyt ympäri maailmaa ja ympäri suomea työn perässä. Olen elänyt, kokenut!

Suurin haaveeni olisi saada rakastava mies ja lapsi(a), mutta sitä en ole vielä onnistunut saamaan. Olen muuten täysin tyytyväinen elämääni, juuri selättänyt vakavan sairauden ( ei mt) ja elän päivä kerrallaan toivoen, että jossain vaiheessa vastaan tulee sellainen mies, jonka kanssa natsaa.

Minusta ei vain ole siihen, että alkaisin seurustelemaan vain sen takia kun niin pitäisi tehdä, jos en koe minkäänlaista ihastumista toista kohtaan. Tiedän oman tasoni, enkä havittele mitään Brad Pittiä. En halua narsistia, enkä suostu aikuisen miehen äidiksi.

Minusta on vain niin väärin, että kaikki muut kokevat oikeudekseen arvostella elämääni! Näillä ihmisillä itsellään on vaikka minkälaisia ongelmia, ovat 3 kertaa naimisisissa, pitävät kulissia, ovat hankkineet lapsia monille eri ihmisille, on päihde- ja mtongelmaa, osa työttömiä sosiaalitoimen varassa tai muiden kukkarolla.

Pakko päästä nämä höyryt nyt ulos täällä, kiitos!

En tiedä onko kellään muulla vastaavanlaisia kokemuksia? Luodaanko teille paineita siitä että menisitte "normaalin" elämänrytmin mukaan?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Eihän tässä ole mitään paniikkia, sulla on vielä 5 vuotta aikaa etsiä tulevien lastesi isä. Taitaa olla sun lähipiiri maalta kun tuollaisia juttuja laukovat.

Vierailija

Luulenpa, että kaikille "luodaan paineita" elää tietyn tavan mukaan. Mitäpä siitä... Itsetunto kuntoon niin kaiken maailman odotuksista ei tarvitse pahoittaa edes omaa mieltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole mitään paniikkia, sulla on vielä 5 vuotta aikaa etsiä tulevien lastesi isä. Taitaa olla sun lähipiiri maalta kun tuollaisia juttuja laukovat.

5 vuotta. Mikä 5 vuotta?? 
Ai kun 32 kilahtaa mittariin, niin se on soronoo. Siihen voikin sitten lopettaa etsimisen. 

Vierailija

Voi olla, että olet myös herkistynyt kuulemaan muiden äänessä "arvostelua", koska haluat itsekin niin paljon miehen ja mahdollisesti perheen. Toisekseen, jos keskustelukumppani itse arvostaa seurustelusuhdetta ja mahdollisuutta saada lapsia, hänen voi olla vaikeaa eläytyä siihen, jos joku toinen ei halua. 

Vierailija

Teet juuri niinkuin itsestä tuntuu! Onkohan lähipiirissäsi kateutta ilmassa, kun olet päässyt elämään itsellesi täysin, tiedät mitä haluat ja omat tavoitteesi elämän eri alueilla. En ymmärrä heidän painostusta ollenkaan. Kaikki eivät ole samanlaisia. Itse tein lapsen parikymppisenä omasta valinnastani enkä ikinä ystävilleni ole tyrkyttänyt samaa päinvastoin, kannustan aina ihmisiä toteuttamaan itseään. Älä anna heidän puheiden vaikuttaa, sinulla on vielä vielä aikaa! Tsemppiä :-)

Vierailija

Hei kuule!! Jos sua yhtään helpottaa, niin voin kertoa että tälleen naimisissa olevana ja äitinä, sitä arvostelua saa itsestään kuulla jatkuvasti. Eli, jos kuvittelet että arvostelu loppuu jos jossain vaiheessa pariudut ja lisäännyt, niin olet todella väärässä.

Neuvoisin sua olemaan kuuntelematta, ja ole ylpeä siitä mitä olet elämässäsi tehnyt, ja jätä nillittäjät omaan arvoonsa.

Vierailija

Minä olen 27-vuotia, kuudetta vuotta parisuhteessa ja äiti. Ainakin tällä palstalla tuntuu, että lapsen saaneet saavat eniten kuraa niskaansa. 

Vierailija

Sanot heille sen mitä kirjoitit tuossa. Itse olin aluksi kohtelias ja vastailin kuuliaisesti kaikkeen mitä sukulaiset ym. kyselivät aikeistani pariutua ja lisääntyä. Sitten kun koin, että arvostelu siitä huolimatta yltyi ja muuttui vieläkin tungettelevammaksi avasin sanaisen arkkuni. Kerroin  etten kaipaa parisuhdevinkkejä ihmisiltä jotka ovat juurikin 3:tta kertaa aviossa, väkivaltaisessa suhteessa, kärsivät pettämisestä tms. Lisääntymisestäni kiinnostuneille nauroin ja kysyin heidän seksielämästään. Jotkut loukkaantuivat, jotkut ei. Olet vain tarpeeksi vittumainen niin kyllä ne lopettaa. Sinulla on oikeus elää elämäsi miten parhaaksi näet.

Vierailija

Näissä auttaa mm. seuraavat kommentit.. kun joku taas alkaa kyselemään "onko miestä löytynyt", niin kysyt ystävällisesti, että kuinka kysyjän oman parisuhteen seksielämä toimii.

Reilu vuosi sitten yksi keski-ikäinen entinen työkaveri ihmetteli, että "miten sulla ei vieläkään ole miestä" ja jaaritteli omasta parisuhteestaan. Siihen totesin, että parisuhde käytännössä päättyy joko eroon tai kuolemaan.

Kävikin niin hassusti, että nyt kesällä tavattiin taas ja selvisikin, että se suuresti hehkutettu puoliso olikin lähtenyt toisen naisen perään. Ja ilmeisesti tämä kuvio oli ollut ilmassa jo jonkun alkaa.

Eli eipä noilla parisuhteessa elävillä uteliailla aina omatkaan kuviot kovin kummoisia ole. Joillakin voi olla aika surullinenkin tilanne meneillään, mutta silti pitää yrittää ulospäin näyttää jotain parisuhde- tai perheidylliä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sanot heille sen mitä kirjoitit tuossa. Itse olin aluksi kohtelias ja vastailin kuuliaisesti kaikkeen mitä sukulaiset ym. kyselivät aikeistani pariutua ja lisääntyä. Sitten kun koin, että arvostelu siitä huolimatta yltyi ja muuttui vieläkin tungettelevammaksi avasin sanaisen arkkuni. Kerroin  etten kaipaa parisuhdevinkkejä ihmisiltä jotka ovat juurikin 3:tta kertaa aviossa, väkivaltaisessa suhteessa, kärsivät pettämisestä tms. Lisääntymisestäni kiinnostuneille nauroin ja kysyin heidän seksielämästään. Jotkut loukkaantuivat, jotkut ei. Olet vain tarpeeksi vittumainen niin kyllä ne lopettaa. Sinulla on oikeus elää elämäsi miten parhaaksi näet.

Tarkalleen näin. Näköjään samanaikaisesti tuli kommentti ja tunnistan monta kertomaasi tapausta omastakin lähipiiristä. -9-

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tarkalleen näin. Näköjään samanaikaisesti tuli kommentti ja tunnistan monta kertomaasi tapausta omastakin lähipiiristä. -9-

Luonnollisesti moni liitto päätyy eroon. Puolet ei pääty ja on olemassa ihania miehiä, ja ihania naisia, jotka ovat uskollisia. Kuulostaa hieman defenssiltä ajatella vain parisuhteen huonoja puolia.. 

Vierailija

Ap täällä.

Minä olen sinut elämäni kanssa, oikeastaan tyytyväisempi kuin koskaan. Kaikilla muilla osa-alueilla saavuttanut paljon. Tiedän olevani hyvä ihminen, mutten yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan. Elämä vain on mennyt eri "reittejä" kuin valtaosalla ja siinä ei ole mitään väärää. Juuri hetki sitten juttelin ystäväni kanssa, joka on samanlaisessa tilanteessa. Olemmepa ainakin eläneet itsellemme ja nauttineet niin pirusti!

Pääasiassa en välitäkkään muiden puheista, mutta kun sitä saa kuunnella joka päivä, alkaa mitta jossain vaiheessa täyttyä. Tiedän myös sen, että moni parisuhteessa oleva ikätoverini joutuu vastailemaan lastenhankintaan ja naimisiin menoon liittyviin kyselyihin, mutta tuntuu että juuri me sinkut olemme sitä alinta kastia välittämättä siitä miten olemme muun elämämme eläneet.

Ehkä se on vain tämä ikä, kun kaikki odottavat sinun olevan tietyssä pisteessä elämääsi. Mutta aina se ei vain mene niin ja väliäkös sillä? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti moni liitto päätyy eroon. Puolet ei pääty ja on olemassa ihania miehiä, ja ihania naisia, jotka ovat uskollisia. Kuulostaa hieman defenssiltä ajatella vain parisuhteen huonoja puolia.. 

Käytännössä sanonta "parisuhde päättyy joko eroon tai kuolemaan" on täysin totta.

On myös hyvä asennoitua, kuinka parisuhteen taloudelliset ja juridiset asiat hoitaa, sillä parisuhteen päättyminen on käytännössä iso taloudellinen riski jo omaisuuden jakamisen osalta. Ja avoliitossa jos elää, niin ainakin se keskinäinen testamentti kannattaa olla olemassa.

Niitä parisuhteen hyviäkin puolia on tullut kyllä nautittua, joten naisten / miesten ihanuutta en millään tavoin ole kiistämässä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat