Olen 36-vuotias mies ja en osaa keittää kahvia

Vierailija

Sain työpaikan jonka sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyy, että ekana töihin tullut laittaa kahvin tippumaan. Kollegani ovat kaikki tosi mukavia js ystävällisiä naisia, mutta em silti kehtaa tunnustaa etten tätä osaa tehdä, pitävät minua varmaan idioottina kaikessa sen jälkeen.

Osaisiko joku auttaa, siellä on sellainen musta moccamaster. Mitä pitää laittaa miten paljon ja minne, olen hukassa...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kokeilepa laittaa googleen hakusanaksi Moccamaster miten keittää kahvia...

Jokaisella on omat mieltymyksensä, joten ihan hyvin voit rohkaistua kysymään työkavereiltasi montako mitallista he tykkäävät laittaa. En ole moccamasteria itse käyttänyt mutta tavallisella keittimellä laitan reilun mitallisen - vajaan kaksi per kahvimuki. Työpaikoilla ei varmaan missään käytetä enää pieniä kahvikuppeja, jolloin tuo määrä riittäisi kahteenkin kupilliseen.

Tsemppiä, opit kyllä! :)

Vierailija

Mun piti joskus töissä keittää kahvia harjottelijana. En tiiä mikä siinä oli, muutamaankin kertaan se koko neste valu sieltä ulos vaan :D Vittu mä mikään kahvinkeittäjä ole, kun pomo

Vierailija

Minä olen 44v, nainen, minäkään en osaa keittää kahvia. En ole koskaan juonut kahvia, enkä tule ikinä juomaan sitä. Ne keittää, jotka juo. Helppo nakki.

Vierailija

Et siis juo itse kahvia. Siinä tapauksessa sun ei varmaankaan tarvitse keittää kahvia. 

Eräässä työpaikassa paljastui, että viisikymppinen mies joka juo päivittäin kahvia, ei osaa sitä itse keittää. Vaimo kotona oli keittänyt kahvit ja tehnyt vissiin kaiken muunkinm ja mies raukka oli kaikissa arjen asioissa ihan kädetön.

Vierailija

Itse teen keikkatöitä monessa paikkaa ja en aina osaa käyttää erilaisia kahvinkeittimiä. Olen aina hiukan vitsillä kysellyt, että mitenkäs tämä nyt toimii, ettei tule ihan hirveää myrkkyä kahvista tai jotain ja aina on ystävällisesti neuvottu.

PS. Mulla on 36-vuotias mies, joka ei ole koskaan omistanut kampaa :)

Vierailija

Minäkään en osaa, koska en juo kahvia, eli ei ole ollut tarvetta opetella. Olen 26-vuotias nainen. Sanoisin ehkä suoraan, että minä en juo, joten en myöskään keitä. Mutta jos juot kahvia itsekin, niin kipinkapin googlaamaan.

Vierailija

Nainen 43v, en juo kahvia enkä sitä keitä. Vedenkeittimen laitan päälle uudestaan aina jos teevettä otan, jos joku toinenkin haluaisi.

Kysy hyvä mies niiltä naisilta!!! Joka kahvinkeitin on vähän erilainen, parempi kysyä tai et saa tippalukkoa toimimaan oikein ja kaikki kahvi on pöydällä. Sano vaikka että sulla on kotona niin vanha ja erilainen kahvinkeitin.

Vierailija

Huh, huh :D

Mun muksu keitti mulle kahvit 4 vuotiaana! Ilman opettamista, sillä oli kuulemma katsonut vierestä miten se tehdään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juotko siis itse kahvia?

En mutta sitä tarjottiin ja en kehdannut kieltäytyä eli luulevat varmaan että juon.

Vierailija

Ihan ohis, mutta kysymys ap:lle ja muillekin, jotka ette osaa kahvia keittää. Ymmärrän, ettei kaikki sitä juo (eikä tarvitsekaan), mutta eikö kukaan muukaan lapsuudenperheessänne/nykyisessä perheessänne juo kahvia? Tai ettekö te ikinä vieraillennekaan tarjoa kahvia?

Olen varmaan seniili mummeli, mutta mun on todella vaikea tajuta, ettei joku osaa tuollaista elämän perustaitoa.

Vierailija

Minä olen 19-vuotiaana savotassa metsurin apurina. No, metsuri heitti toppan ja käski kääriä ison pöllin molemmille. En osaanut. Mies tempaisi topan käsistäni ja sylkäisi hankeen ja loi isällisen lempeän katseen. Olin varma että hän tulistui sekunnin parin ajaksi. Jupisi etten osaa ja hän kyllä opettaa, mutta muille ei saa kertoa.

Ensimmäinen tupakkani oli kitkerä ja pahanmakuinen. Meinasin oksentaa, mutta kyllä minä nykyään osaan polttaa askin tunnissa.

Vierailija

Mitä sitä kiertelemään - toteat että olet teenjuoja ja juot kahvia korkeintaan kyläilemässä ollessasi etkä ole koskaan tehnyt kyseisellä kapineella kahvia. Voitko näyttää miten se toimii.

Thats it

Selvästi aloitit naisvaltaisessa työpaikassa sinne sopivalla tyylillä - analysoidaan asiaa kuin asiaa kunnes siitä saadaan kehitettyä ongelma. Kannattaa muuttaa tyyliä heti alkuun 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat