remontin ilmoittaminen hyvissä ajoin!

Vierailija

Niin, taloyhtiössä kerrottiin syksyllä, että on tulossa remontti asuntoihin joskus keväällä. Varsinaisesta remontin alkamisesta luvattiin ilmoittaa hyvissä ajoin. No, nyt on maanantai-ilta ja porraskäytävään on päivän aikana ilmaantunut lappu, jonka mukaan remontti alkaa tämän viikon torstaina heti aamusta, jolloin tullaan yleisavaimella kaikkiin asuntoihin. Onko tämä teidän mielestänne hyvissä ajoin tullut ilmoitus!?

Kommentit (6)

Vierailija

Minusta olisi kohtuullista, että olisi edes viikko etukäteen. Työssäkäyvälle tosi kiva miettiä, minne raahaa kahdessa illassa tavarat, jotka ovat rempan tiellä.

ilmoitellaaan

Soita ja ilmoita kylmästi, milloin sinun asuntoosi sopii tulla. Täysin ilmoitusluontoinen asia myös toisinpäin, tai jätä "heippa"-lappu porraskäytävään, edellisen ilmoituslapun viereen.

Vierailija

Ihan käsittämättömän huonoa tiedottamista taloyhtiöltä. Ikävä kyllä samaa ollut omassa taloyhtiössä. Mikä remontti teillä alkaa?

Meillä vuoden 2014 syksyllä kerrottiin, että putkiremontti alkaa vuoden 2015 keväällä. Odoteltiin - ehti olla taloyhtiön keväinen vuosikokous maaliskuussa ja sitten kesäkuussa ennen juhannusta oli info, että heti lomien jälkeen alkaa! Eli elokuussa ja ekassa linjassa olevien kannattaa tyhjentää asuntonsa tai suojata tavaransa.

Koska olin ekassa linjassa, niin epätoivoisesti etsin kalliin väliaikaisasunnon ja hoidin muuton. Jos remontti olisi alkanut suunnitelmien mukaan keväällä, olisin saanut huomattavasti halvemman asunnon eräältä tutulta. Jos taas remontti olisi alkanut vasta myöhemmin vuoden 2015 syksyllä, olisin sillonkin saanut toisen tutun asunnon käyttööni. Kuitenkin itse olin tähän rumbaan tältä osin varustautunut.

Meni kuitenkin juuri siten, että nämä väliaikaismuutot ja vuokrat maksoivat huomattavasti enemmän kuin alun perin olin arvioinut. Muutenkin tuli kaikenlaista vastaan.

Koko t

Vierailija

Tässä on taloyhtiö ulkoistanut asian ulkopuoliselle firmalle. Yritin jo syksyllä kysyä yhtiöltä aikatauluja ja mitä kaikkea tämä yhdistetty ikkuna-parvekeremppa vaatii, mutta ainut vastaus oli, että firma kertoo hyvissä ajoin. Nyt sitten vain ilmoitus, että kahden päivän päästä tullaan. Taidan ilmoittaa, että olen paskaripulitaudissa, tervetuloa viikon kuluttua...

Vierailija

No niin.  Olen joutunut olemaan kaksi iltaa ylitöissä, ja laitoin siksi jo maanantaina meiliä urakoitsijalle, kahdellekin yhteyshenkilöksi ilmoitetulle, ja ilmoitin, että asuntoonihan ei tulla remontoimaan nyt torstaina, koska en ehdi siirtää tavaroita ihan liian lyhyen varoitusajan takia. Kysyin samalla, mitä tässä yleensä olisi pitänyt tehdä asiaan varautumiseksi. Mitään vastausta ei ole tullut, joten laitan vielä meilini sisäoveen kiinni. Mutta nyt alan jo ihmetellä, mitä voin tehdä, jos ei uskota?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat